Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-25@15:40:32 GMT

کدام تن ماهی سرشار از ویتامین D طبیعی است؟

تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۴۶۱۶۹

کدام تن ماهی سرشار از ویتامین D طبیعی است؟

بدن انسان در پاسخ به مواجهه با نور خورشید ویتامین D تولید می‌کند. اما نور خورشید تنها منبع ویتامین D نیست و به واسطه برخی غذاها و مکمل‌ها نیز میتوان میزان آن را در بدن افزایش داد.

اگر شما به اندازه کافی نور خورشید دریافت نمی‌کنید، احتمالا باید نزدیک به ۱۰۰۰ واحد در روز ویتامین D  مصرف کنید. البته به گفته شورای ویتامین D آمریکا، دریافت ۲۰۰۰ واحد بین المللی ویتامین D در روز احتمالا برای بیشتر افراد کفایت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 بعضی از موادغذایی ها حاوی این ویتامین هستند، مثل: ماهی، میگو، صدف، زرده تخم مرغ، و قارچ.

تن ماهی نیز علاوه بر اینکه غذای محبوب بسیاری از ماست، و به راحتی و باقیمت مناسب دردسترس است، یک منبع عالی ویتامین D  شناخته می‌شود.

به گفته کارشناسان با مصرف تن ماهی می توانیم تا حدود ۴۰ درصد از ویتامین D مورد نیاز بدن را تامین کنیم. اما این مورد زمانی محقق می‌شود  که تن ماهی "به طور طبیعی" سرشار از ویتامین D باشد.

شاید به صورت عادی، تن ماهی ها سرشار از ویتامین D نبوده و یا میزان ویتامین D  آن کم یا حتی مصنوعی باشد، چرا که ویتامین D مورد استفاده، هم می‌تواند ویتامین D۳ طبیعی (کلکلسیفرول) باشد و هم ویتامین D۲  مصنوعی (ارگوکالسیفرول). ولی طبق بررسی انجام شده از سمت سازمان غذا و دارو، تن ماهی با برند مکنزی، به طور طبیعی سرشار از ویتامین D است که این موضوع به خاطر استفاده از ماهی‌های اقیانوسی در کنسرو تن ماهی‌های مکنزی است. استفاده از این ماهی‌ها در تن های مکنزی باعث می‌شود که از کیفیت بالایی برخوردار بوده و سرشار از ویتامین D طبیعی باشد. تن‌ ماهی‌های مکنزی از سال ۱۳۹۸ وارد بازار شد و در سال ۱۳۹۹ به عنوان محبوب‌ترین برند از نگاه مصرف‌کننده، در گروه کنسرو ماهی شناخته شد.

در ضمن، برخلاف سایر منابع پروتئینی مانند گوشت قرمز و مرغ، توصیه می‌شود که ماهی و فراورده‌های آن حداقل در طول هفته ۲ نوبت مصرف شوند. اگر تن ماهی را برای تامین ویتامین D طبیعی مورد نیاز بدنتان انتخاب می‌کنید، خوردن هفته ای ۱۷۰ گرم تن ماهی مکنزی توصیه می‌شود.

۲۱۲۱

کد خبر 1440347

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: سرشار از ویتامین D تن ماهی ماهی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۴۶۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشانه‌های کمبود ویتامین K

آفتاب‌‌نیوز :

کمبود این ویتامین در بزرگسالان نادر است، اما ممکن است در افرادی که دارو‌هایی مصرف می‌کنند که با این ویتامین تداخل دارند (نظیر آنتی بیوتیک ها، دارو‌های ضدتشنج مثل فنی توئین و دارو‌هایی که از جذب چربی جلوگیری می‌کنند مثل اورلیستات) و یا شرایطی که فرد دچار سوءجذب باشد (مثل افراد مبتلا به سندرم روده کوتاه، فیبروز سیستیک، بیماری سلیاک یا کولیت اولسراتیو)، رخ دهد.

کمبود ویتامین کا در نوزادان تازه متولد شده نیز ممکن است، مشاهده شود، زیرا این ویتامین از جفت عبور نمی‌کند و شیر مادر حاوی مقدار اندک از این ویتامین است. مقدار محدود پروتئین‌های لخته‌کننده خون در بدو تولد، در صورت عدم مصرف مکمل‌های ویتامین K، خطر خونریزی را در نوزادان افزایش می‌دهد.

شایع‌ترین علائم کمبود این ویتامین عبارت است از:

- طولانی‌تر شدن زمان لازم جهت لخته شدن خون

- خونریزی

- کاهش تراکم استخوانی و یا پوکی استخوان

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • نوشیدنی‌های سرشار از آهن
  • نشانه‌های کمبود ویتامین K
  • رشد انفجاری موها با مصرف این ماده غذایی
  • تامین ۱۰ ویتامین مهم در بدن با مصرف زرده تخم‌مرغ
  • تامین ۱۰ ویتامین مهم در بدن با مصرف زده تخم‌مرغ
  • کمبود این ویتامین سبب یبوست می‌شود
  • معجزه انبه برای سلامت بدن
  • سبزیجات سرشار از پروتئین را بشناسید
  • این ویتامین‌ها اضطراب را کاهش می‌دهد
  • کدام میوه‌های تابستانی ویتامین C بالایی دارند؟