Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-ایران به همراه 25 کشور دیگر سازمان ملل در بیانیه‌ای مشترک خواستار لغو فوری تحریم‌های یکجانبه غرب به ویژه آمریکا به منظور تضمین پاسخگویی مناسب کشورها به «کووید-19» شدند.

ایران و ۲۵ کشور دیگر روز گذشته (دوشنبه) خواستار لغو فوری تحریم‌های ایالات متحده و دیگر کشورهای غربی به منظور تضمین پاسخگویی مناسب کشورها به بحران شیوع «کووید-۱۹» شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش کرد، «ژانگ جون» نماینده چین در سازمان ملل که از جانب ۲۶ کشور در نشست کمیته حقوق بشر مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی می کرد، تأکید کرد که «اقدامات یکجانبه اجباری» خلاف منشور سازمان ملل و چندجانبه گرایی است و با ایجاد مانع «در مسیر رفاه جمعیت کشورهای آسیب دیده»، مانعی در مسیر حقوق بشر محسوب می‌شود و حق سلامت را تضعیف می‌کند.

در این بیانیه مشترک با تأکید بر لزوم لغو تحریم‌های یکجانبه به منظور تسهیل مقابله با کرونا آمده است: «همبستگی جهانی و همکاری بین‌المللی، قدرتمندترین سلاح مقابله با و غلبه بر کووید-۱۹» است.

این بیانیه ادامه می‌دهد: «ما از این فرصت استفاده می‌کنیم تا خواستار لغو کامل و فوری اقدامات یکجانبه اجباری شویم تا پاسخگویی کامل، مؤثر و کارا برای تمامی اعضای جامعه بین‌الملل به کووید-۱۹ تضمین شود».

در میان کشورهایی که از این بیانیه حمایت کردند، ۶ کشور از کشورهایی بودند که با تحریم‌های ایالات متحده، اتحادیه اروپا و کشورهای غربی روبرو هستند که شامل کوبا، کره شمالی، ایران، روسیه، سوریه و ونزوئلا می‌شوند».

۲۶ کشور در بیانیه خود تصریح کردند که «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل و «میشل باشله» رئیس حقوق بشر سازمان ملل خواستار معافیت‌های تحریم‌هایی شده بودند که ظرفیت کشورها برای پاسخگویی به کرونا را تضعیف می‌کند.

در سالهای گذشته کشورهایی چون آمریکا، اتحادیه اروپا تحریم‌هایی را علیه کشورهای دیگر همچون ایران و ونزوئلا و حتی چین و روسیه تحمیل کرده‌اند.

این اولین بار نیست که جامعه بین‌الملل خواستار اقدامات یکجانبه کشورهای غربی علیه کشورهای تحت تحریم می‌شوند و با آغاز شیوع کرونا، بسیار کشورها خواستار لغو تحریم‌های بین‌المللی به منظور تسهیل مقابله با کووید-19 شدند.

منبع: فارس

منبع: ساعت24

کلیدواژه: خواستار لغو سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۴۷۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران خواستار اقدام فوری بین‌المللی برای توقف نسل‌کشی در غزه شد

سفیر و نماینده ایران نزد سازمان‌های بین‌آلمللی در ژنو در پی کشف یک گور دسته‌جمعی در بیمارستان "ناصر" غزه در نامه‌ای به رییس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد خواستار "اقدام فوری بین‌المللی برای توقف جنگ نسل‌کشی اسرائیل" علیه مردم فلسطین شد.

به گزارش ایسنا، علی بحرینی سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی در ژنو در این نامه با اشاره به کشف یک گور دسته جمعی در بیمارستان "ناصر" غزه نوشت: گذشته از نقض قوانین بین المللی بشردوستانه، اسرائیل حقوق بشر بین المللی را نیز نقض کرده است. رژیم اسرائیل به عنوان قدرت اشغالگر، از توسل به زور برای جلوگیری از اعمال حق تعیین سرنوشت مردم فلسطین (قطعنامه ۲۶۲۵ سازمان ملل متحد) منع شده است. از سوی دیگر، شواهد موجود حاکی از آن است که رژیم اسراییل مسئول ارتکاب اعمال غیرانسانی مغایر با بند های الف، ج، د، و و ماده ۲ کنوانسیون آپارتاید است.

وی در این نامه آورده است: از آنجایی که دیوان بین‌المللی دادگستری هر دو بخش قانون (حقوق بین‌المللی بشردوستانه و حقوق بین‌المللی حقوق بشر) را در جریان درگیری‌های مسلحانه قابل اجرا می‌داند، رژیم اسرائیل باید نسبت به انجام اقدامات خود متوقف شود.

در بخش دیگری از این نامه آمده است: مردم در منطقه‌ای غزه، که جمعیتی قابل توجهی دارد و بیش از یک میلیون کودک در آن زندگی می‌کنند، به دلیل ۱۶ سال محاصره شدید و دهه‌ها اشغال نظامی ضعیف شده‌اند و اکنون در محاصره کامل قرار دارند از این رو مراقبت بیشتر در پایبندی به قوانین جنگ ضروری است. حقوق بین الملل عرفی همچنین انتقال اجباری جمعیت غیرنظامی از یک منطقه به منطقه دیگر را به شدت ممنوع می کند و نقض این ممنوعیت یک جنایت جنگی و نقض فاحش کنوانسیون ژنو است و هنگامی که به عنوان بخشی از یک حمله گسترده یا سیستماتیک علیه هر جمعیت غیرنظامی انجام شود، ممکن است به جنایت علیه بشریت تبدیل شود.

انتهای پیا

دیگر خبرها

  • حضور ایران در بریکس تاکنون مثمرثمر بوده است
  • دست خالی غرب در برابر ایران | وقتی تیغ تحریم دیگر نمی‌بُرد!
  • روسیه:مخالف استفاده از تحریم جهت مداخله در کشورهای آفریقایی هستیم
  • مقابله با یکجانبه‌گرایی غرب با خلق ساختار‌های جدید/ ۵ پیشنهاد ایران برای تقویت امنیت جهانی اطلاعات
  • مقابله با یکجانبه‌گرایی غرب با خلق ساختارهای جدید
  • ایران خواستار اقدام فوری بین‌المللی برای توقف نسل‌کشی در غزه شد
  • لغو جایزه «انجمن قلم آمریکا» در پی تحریم نویسندگان
  • ندیمی در گفت و گو با قدس: دیپلماسی انرژی فعال در منطقه به ما کمک کرد که از گستردگی تحریم ها جلوگیری کنیم
  • معاون سیاسی طالبان: کشورهای اسلامی باید از فلسطین حمایت کنند
  • سندروم پس از کرونا چیست؟