Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-25@04:09:31 GMT

مهدهای کودک قزوین بازگشایی می‌شوند

تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۴۷۰۷۷

مهدهای کودک قزوین بازگشایی می‌شوند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ پری میرزایی، معاون امور اجتماعی بهزیستی قزوین با اعلام این خبر گفت: در راستای حمایت از خانواده هایی که به دلایل مختلف اعم از شاغل بودن مادران ناگزیر به نگهداری فرزندشان در مهد هستند و همچنین حفظ سلامتی کودکان، مجوز بازگشایی و فعالیت مجدد مهدهای کودک قزوین با رعایت دستورالعمل های بهداشتی برقرار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
میرزایی اظهار کرد: در مناطق قرمز پذیرش برای کودکان زیر چهار سال، با یک سوم ظرفیت و برای کودکان ۵ و ۶سال، با نصف ظرفیت با اولویت مادران شاغل است.
معاون امور اجتماعی بهزیستی استان قزوین با اشاره به مهم ترین دستورالعمل هایی که مهدهای کودک موظف به اجرای آن هستند،خاطرنشان کرد: ضد عفونی کامل مهد کودک شامل تجهیزات، اسباب بازی ها، محیط و کلیه مکان ها به ویژه سرویس های بهداشتی قبل از بازگشایی و در پایان هرروز ، عدم استفاده ار فضاهای بازی مشترک مانند تاب، سرسره، حوض توپ و تعطیلی برنامه ها و فعالیت هایی که نیاز به تحرک بالا هستند از مهم ترین وظایف مهدهای کودک در رعایت دستورالعمل ها است.
او  تصریح کرد: از دیگر وظایف مهدهای کودک در این دوران حضور کارکنان با وسایل و تجهیزات بهداشتی نظیر دستکش و ماسک، تهیه و در اختیار قراردادن مواد ضدعفونی کننده به پرسنل، نظارت ویژه مربیان بر شست و شوی صحیح دست کودکان و موارد نظافتی، به همراه داشتن ماسک و وسایل نظافت انفرادی توسط کودکان در کیفی مخصوص و خارج کردن کفش ها از محیط داخلی مهد و عدم حضور اولیا و اشخاص متفرقه در محیط مهد کودک است.
معاون امور اجتماعی بهزیستی استان قزوین  افزود: با توجه به اینکه نظارت بر فعالیت مهد های کودک یکی از وظایف سازمان بهزیستی است، ناظران و بازرسان این اداره کل به صورت دوره ای نسبت به بازدید از مهد های کودک اقدام کرده و از رعایت پروتکل های بهداشتی اطمینان حاصل می کنند و در صورت مشاهده موارد تخلف، نامبردگان به سیستم های نظارتی معرفی می شوند. در حال حاضر ۶۳مهدکودک درسطح استان مشغول به فعالیت هستند.

46

کد خبر 1440414

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان قزوین مهدهای کودک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۴۷۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطع عضو؛ سرنوشت تلخ کودکان معصوم فلسطینی

بیش از ۱۱ هزار کودک فلسطینی در جریان حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه به شهادت رسیده یا مجروح شده اند. خبرنگار تسنیم در غزه به روایت قصه دو کودک فلسطینی که این روزها با خطر قطع عضو و مصائب و مشکلات ناشی از این دست و پنجه نرم می کنند، گفتگو کرده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش سایت عربی خبرگزاری تسنیم، حملات کور رژیم صهیونیستی به نوار غزه به ویژه مناطق مسکونی سبب شده تا بسیاری از زنان و کودکان ساکن غزه دچار قطع عضو شوند. «رکان» پسر 18 ساله فلسطینی نیز به رغم نجات یافتن از مرگ در جریان حملات موشکی رژیم صهیونیستی دو پای خود را بر اثر انفجار از دست داد.

 

.

 

 این نوجوان فلسطینی در تشریح جزئیات لحظه اصابت موشک های رژیم صهیونیستی به خبرنگار تسنیم در نوار غزه گفت: پهپاد اسرائیلی به ناگهان ما را هدف قرار داد، همه چیز پیش چشمانم قرمز شد، با آمدن نیروهای امداد رسان و مشاهده وضعیتم، همان اول متوجه شدم که پاهایم قطع شده اند. احساس کردم دیگر هیچ امیدی باقی نمانده است.

«ندا»، دختر نونهال فلسطینی نیز که دو ماه قبل در جریان حمله اسرائیل به اردوگاه المغازی غزه از ناحیه پا مجروح شده است، آرزو دارد تا پاهایش مثل روز اول سلامت خود را بازیابد.

او که هم اکنون با تلاش های کادر پزشکی بیمارستان شهدای الاقصی در تلاش است تا با بهبودی هر چه سریع تر پای خود خطر قطع عضو را از سر بگذراند به خبرنگار تسنیم گفت: وقتی از ناحیه پا مجروح شدم، درد بسیاری داشتم، دعا می کردم پاهایم به مانند روز اولش احیا شود؛ آرزو دارم راه بروم و پاهایم به روزهای اول خود بازگردد.

ایده‌های جالب مردم غزه در برابر توحش همه جانبه صهیونیستهانمایش جنایات صهیونیست‌ها پس از عقب‌نشینی از خان یونس

 

بیش از 11 هزار کودک در خلال تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه به شهادت رسیده اند و تقریبا به همین میزان نیز زخمی شده اند. با این حال بیشتر صدمات وارده به کودکان عمدتا آسیب هایی دائمی است که در نهایت به نقض عضو منجر می شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اجرای طرح خانواده میزبان در فارس
  • نخستین دور گفتگوهای روسیه و اوکراین با میانجیگری قطر انجام شد
  • اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی‌چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • قطع عضو؛ سرنوشت تلخ کودکان معصوم فلسطینی
  • فعالیت ۴۲ مرکز مشاوره در لرستان
  • اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • اوتیسم؛ بیماری ناشناخته و بدون درمان!
  • ۶۷۸ خیر حامی کودکان تحت حمایت بهزیستی هستند
  • اوتیسم؛ اختلالی که ناشناخته ماند
  • ۶۷۸ کودک بهزیستی زنجان تحت حمایت حامیان قرار دارند