Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران همزمان با روز جهانی کودک، خدمات مرجع مجازی، مربوط به کتابخانه دیجیتال کودکان و نوجوانان را به متقاضیان ارائه می دهد

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، به منظور دسترسی آسان به منابع کتابی در حوزه کودکان و نوجوانان، سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران خدمات مرجع مجازیِ برای گروه سنی کودکان و نوجوانان ارائه می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به شیوع ویروس کرونا و محدود شدن ارائه خدمات حضوری، سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران تهمیداتی برای ارائه خدمات مورد نیاز گروه سنی کودک و نوجوان درنظر گرفته است؛ بر همین اساس خدمات مرجع مجازی کودکان در سایت کتابخانه دیجیتال کودکان و نوجوانان سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران ایجاد شده و ارائه می شود.

خدمات مرجع مجازی کودکان و نوجوانان كتابخانه ملی ایران این امكان را می دهد تا متقاضیان بتوانند بدون نیاز به حضور در محل كتابخانه، نیازهای اطلاعاتی و پرسش های خود را با كارشناسان مرجع مجازی ازطریق پست الكترونیكی، گفتگوی همزمان (چت آنلاین)، پرسش و پاسخ در شبکه های اجتماعی و ارسال پیامک درمیان گذاشته و پاسخ های لازم را دریافت کنند.

به گفته رضا شهرابی مدیرکل اداره اطلاع رسانی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، با بهره برداری از خدمات مرجع مجازی کودکان و نوجوان کتابخانه ملی ایران، امکان ثبت سفارش و تحویل نسخه دیجیتال کتاب های این گروه سنی فراهم می شود.

به گفته شهرابی در صورت موجود بودن منابع و در راستای حفظ مالکیت معنوی آثار، فقط تا سقف ۲۵ درصد از منبع نسخه دیجیتال شده به متقاضیان تحویل داده خواهد شد و کارشناسان مرجع مجازی کودکان کتابخانه ملی ایران پس از تهیه نسخه دیجیتال مورد نیاز متقاضیان، فایل موردنظر را برای کاربران کتابخانه ملی ارسال خواهند کرد.

پایان پیام/32

منبع: شبستان

کلیدواژه: کتابخانه دیجیتال کودکان و نوجوانان مرجع مجازی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران ارائه خدمات سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران کودکان و نوجوانان مرجع مجازی کودکان خدمات مرجع مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۴۷۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۵ هزار عنوان خدمت در دستگاه‌های اجرایی ارائه می‌شود

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با اشاره به وجود ۲۸۰ استاندارد ملی در حوزه نظام اداری و استخدامی گفت: امروزه بیش از ۵ هزار عنوان خدمت در دستگاه‌های اجرایی ارائه می‌شود که برای تسریع، بهبود فرآیند، عدالت محوری، جلوگیری از فساد، رضایت مندی ارباب رجوع ، نیازمند استانداردسازی در این حوزه هستیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از سازمان استاندارد، میثم لطیفی با تبریک موفقیت سازمان استاندارد در دریافت صلاحیت همترازی بین‌المللی اظهار داشت: این رویداد مقدمه‌ای برای تحقق جهش تولید است چرا که زمینه توسعه تعاملات بین المللی در حوزه اقتصاد و تجارت با این صلاحیت فراهم است.

رئیس سازمان اداری استخدامی، کیفیت و بهره وری را دو روی سکه تعبیر کرد و گفت: اگر بخواهیم بهره وری را در دستگاه‌های اجرایی محقق کنیم لازم است کیفیت را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

وی با بیان اینکه کیفیت با استاندارد رقم می‌خورد، افزود: استاندارد برای مصرف کننده اطمینان بخش، برای تولیدکننده سودآور و برای صادرکنندگان و واردکنندگان بازار آفرین است.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با اشاره به وجود ۲۸۰ استاندارد ملی در حوزه نظام اداری و استخدامی گفت: امروزه بیش از ۵ هزار عنوان خدمت در دستگاه‌های اجرایی ارائه می‌شود که برای تسریع، بهبود فرآیند، عدالت محوری، جلوگیری از فساد، رضایت مندی ارباب رجوع، نیازمند استانداردسازی در این حوزه هستیم.

وی استانداردسازی در نظام حکمرانی کشور مبتنی بر مبانی اسلامی و ارزش‌های انقلابی، را ضروری دانست و اذعان داشت: با استانداردسازی خدمات، پیچیدگی نظام اداری از بین می‌رود و خدمات به سهولت در دسترس ارباب رجوع قرار می‌گیرد.

لطیفی؛ ایجاد آزمایشگاه استاندارد خدمات را لازمه ارائه خدمات در دولت مردمی دانست و تاکید کرد: با هوشمندسازی خدمات، فرآیندها کوتاه و منطقی می‌شود و در این صورت رضایت ارباب رجوع از مراجعه به دستگاه‌های اجرایی حاصل می‌شود.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور، با بیان اینکه استاندارد، رضایت راهبردی ایجاد می‌کند تصریح کرد: آموزش استاندارد باید به عنوان سرفصل دوره‌های آموزشی در مرکز آموزش مدیریت دولتی مورد توجه قرار می‌گیرد تا افرادی که در بدو استخدام هستند بتوانند به راحتی تصمیم بگیرند همچنین کارکنان و مدیران با شناحت مفهوم استاندارد بهتر تلاش کرده و بهره وری را افزایش دهند.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران به اهمیت موضوع استاندارد اشاره کرد و خواستار مساعدت بیش از پیش رئیس سازمان اداری و استخدامی برای تقویت نیروی تخصصی شد.

کد خبر 746711

دیگر خبرها

  • نظارت هوشمند بر دفاتر اسناد رسمی سال جاری انجام می شود
  • عملیاتی شدن نظارت هوشمند بر دفاتر اسناد رسمی
  • نظارت هوشمند بر دفاتر اسناد و ابلاغ دیجیتال سردفتری عملیاتی می‌شود
  • کتابخانه محل مناسبی برای آموزش حقوق شهروندی به کودکان و نوجوانان است
  • ارائه خدمات سلامت در «نمایشگاه سلامت شهرداری»
  • همایش ملی روانپزشکی کودک و نوجوان در مشهد آغاز به کار کرد
  • واریزبخشی از مطالبات مراکزدرمانی طرف قرارداد تامین‌اجتماعی
  • راه اندازی کامل بخش دیالیز بیمارستان کودکان زهرا مردانی آذری
  • بیش از ۵ هزار عنوان خدمت در دستگاه‌های اجرایی ارائه می‌شود
  • بنای موزه تاریخ کانون پرورش فکری در سازمان میراث فرهنگی ثبت شد