Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد وحیدی با اشاره به وضعیت نامطلوب و بلاتکلیفی معلمان شاغل در مدارس غیرانتفاعی‌، حق التدریسی‌ها، نهضتی‌ها، خرید خدماتی‌ها و پیش دبستانی‌ها، اظهار کرد: متأسفانه به این دلیل که وزارت آموزش پرورش و سازمان امور استخدامی کشور، طرح جامعی ندارند همه افراد برای احقاق حق خود در مقابل مجلس دست به تجمع می زنند و این مسئله تبدیل به یک رویه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، رازوجرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آموزش و پرورش قانون جامعی برای رسیدگی به نیروهای غیرانتفاعی ندارد و به همین دلیل معلمان مدارس غیرانتفاعی بدون هیچ نظارتی از جانب آموزش و پرورش به کار خود ادامه می‌دهندو اکثرا با حقوق ناچیز و بدون بیمه کار می کنند و در سال جاری از شرکت در دوره های آموزش ضمن خدمت هم منع شده اند

وی با انتقاد از عدم اجرای قانون تعارض منافع در کشور، اضافه کرد: متاسفانه این قانون مهم در کشور اجرا نمی‌شود و امروز شاهد هستیم فردی که متولی حوزه مدیریت آموزش وپرورش در کشور است ، خود در هر استان مدرسه غیرانتفاعی نیز دارند.

وحیدی تصریح کرد: در چنین شرایطی، مسئول ناظر بر مدارس غیرانتفاعی چطور می‌‎تواند بر امورات صورت گرفته در مدارس غیرانتفاعی نظارت داشته باشد؛ قطعا مجلس بر نحوه اجرای قانون تعارض منافع نظارت جدی‌تر خواهد داشت و با چنین مواردی برخورد خواهد کرد.

وی با بیان اینکه تعارض منافع در دستگاه‌های زیادی مصداق دارد، تأکید کرد: به جد باید شناسایی و از نفوذ آنان در رویه‌های عادی جلوگیری کرد؛ برای نمونه مسئول در بانک مرکزی صرافی‌های فامیلی دارد، مسئول در بهزیستی، صاحب مراکز توانبخشی است و مدارس غیرانتفاعی و دانشگاه‌های غیرانتفاعی نیز دیگر مصادیق تعارض منافع در کشور است.

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس افزود: متأسفانه امروز بسیاری از این مسئولان کشور، مردم را در اتاق‌ها و سازمان‌هایشان نمی‌پذیرند و پاسخگو نیستند؛ لذا اقشار مختلف از جمله معلمان، برای احقاق حق قانونی خود مقابل مجلس تجمع می‌کنند./

منبع: پارسینه

کلیدواژه: مدارس غیرانتفاعی تعارض منافع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۴۷۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای آموزش «حداقل یک رشته ورزشی برای هر دانش آموز» در مدارس

به گزارش خبرنگار مهر، صادق ستاری فرد عصر چهارشنبه در گردهمایی مدیران مدارس شهرستان ارومیه به اولویت‌های معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: مدرسه محل کشف استعداد دانش آموزان است، برای تحقق این مهم محتوا و کتاب‌های درسی کافی نیست لذا آموزش و مهارت آموزی یک رشته ورزشی برای هر دانش آموز را در دستور کار و اولویت قرار دادیم.

وی گفت: برای سیر تحول در نظام آموزشی کشور، سه بعد نیروی انسانی، برنامه و محتوای مناسب و فضا و تجهیزات کافی باید مدنظر قرار گیرد، برنامه‌های مختلف باید در بخش‌های توانمندسازی معلمان و ایجاد بستر و زیر ساخت لازم برای تحقق این موضوع را هدف گذاری کرده‌ایم.

ستاری فرد ادامه داد: مدرسه اتاق عملیات برای تحقق ساحت‌های ٦ گانه تربیتی مورد اشاره در سند تحول بنیادی است، با کاهش هرچه بیشتر فاصله بین معلم و دانش آموز می‌توانیم در تربیت صحیح و کاهش آسیب‌های اجتماعی را شاهد باشیم.

در ادامه زورخانه دانش آموزی مدرسه شهید مدنی ارومیه با حضور معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش و مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌غربی افتتاح شد.

کد خبر 6081541

دیگر خبرها

  • اجرای آموزش «حداقل یک رشته ورزشی برای هر دانش آموز» در مدارس
  • راه‌اندازی مدرسه مجازی در راستای کاهش تنوع مدارس بزرگسالان
  • تدوین طرح مدرسه مجازی در راستای کاهش تنوع مدارس
  • مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور صادر شد
  • کهگیلویه و بویراحمد، پیشرو در اجرای طرح‌های قرارگاه عدالت تربیتی 
  • رئیس‌جمهور اصلاح قانون تأسیس مدارس غیردولتی را ابلاغ کرد/ درآمد غیرانتفاعی‌ها شفاف می‌شود
  • لغو تمامی مرخصی های دست اندرکاران آموزش و پرورش
  • ابلاغ اصلاح قانون تأسیس مدارس غیردولتی / درآمد غیرانتفاعی‌ها شفاف می‌شود
  • رئیس جمهور اصلاح قانون تأسیس مدارس غیردولتی را ابلاغ کرد/ درآمد غیرانتفاعی‌ها شفاف می‌شود
  • عملیات سخت شناور‌کردن تقویم آموزشی