Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-20@03:54:26 GMT

جمعه بازار صنایع دستی قطب گردشگری تهران خواهد شد 

تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۴۸۱۱۸

جمعه بازار صنایع دستی قطب گردشگری تهران خواهد شد 

به گزارش خبرگزاری مهر، سید علی مفاخریان در مراسم امضای تفاهم نامه برگزاری جمعه بازار صنایع دستی در منطقه فرهنگی گردشگری عباس آباد با اشاره به لزوم توجه به صنعت و هنر در سال جهش تولید گفت: اولین راسته بازار تخصصی صنایع دستی با ارائه تولیدات صنعتگران و دست آفریده های هنرمندان تهران در محلی به نام باغ ایرانی با مشارکت شرکت نوسازی اراضی عباس آباد جانمای خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ظرفیت برای ایجاد تبادلات فرهنگی و رونق صنعت و اقتصاد شهری استفاده خواهد شد.

وی با بیان اینکه جمعه بازار صنایع دستی می تواند شروعی برای ایجاد راسته بازارهای تخصصی دیگر در شهر باشد، افزود: این اقدام برای تحقق جهش تولید و حمایت از تولید هنرمندان به خصوص تولید کنندگان فعال در جمعه بازار پروانه توسط شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر، شرکت نوسازی اراضی عباس آباد و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی انجام شده است.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر با اشاره به امضای تفاهم نامه برای برگزاری جمعه بازار صنایع دستی در اراضی عباس آباد اظهار کرد: اقدامات عملیاتی برای استقرار تولید کنندگان از هفته آینده آغاز خواهد شد و علاقه مندان می‌توانند در روزهای آتی با ثبت نام در سامان بازار تقاضای خود را برای اجاره غرفه در باغ ایرانی و باغ هنر اعلام کنند.
مفاخریان با بیان اینکه ۱۵۰۰ غرفه در جمعه بازار باغ ایرانی در اختیار هنرمندان و تولیدکنندگان قرار خواهد گرفت: فضایی بالغ بر ۴۶۰۰ متر مربع برای این راسته بازار اختصاص یافته که هزار و ۴۰۰ متر از آن مسقف است.

وی در پایان گفت: در راه اندازی این راسته بازار توجه ویژه‌ای به امکانات جانبی مانند روشنایی، ایمنی و امنیت و سرویس های خدماتی برای رفاه شهروندان شده است.

کد خبر 5041763 سمیرا خباز

منبع: مهر

کلیدواژه: صنایع دستی اراضی عباس آباد شورای شهر تهران ویروس کرونا وزارت آموزش و پرورش گردشگری شهرداری تهران کمیته امداد امام خمینی اربعین حسینی سالمندی اربعین 99 پلیس راهور وضعیت راهها بنیاد شهید و امور ایثارگران موزه سازمان تامین اجتماعی جمعه بازار صنایع دستی راسته بازار عباس آباد خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۴۸۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان نمایشگاه توانمندی‌های بانوان منطقه آزاد ماکو

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، علی خورابلو با اعلام این مطلب گفت: در این نمایشگاه ۲۵ نفر شرکت‌کننده در حوزه‌های مختلف صنایع‌دستی، گردشگری، آشپزی و عفاف و حجاب حضور داشتند که به همت سازمان منطقه آزاد ماکو و اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ماکو برگزار شده بود.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ماکو افزود: در این نمایشگاه ۲ غرفه صنایع‌دستی در رشته‌های‌ چوب و کالاهای چوبی، گره‌چینی، خراطی و کنده‌کاری چوب دایر شده بود.

او تصریح کرد: پخش موسیقی‌های سنتی آشیقی و پاپ، اجرای مسابقات پرسش و پاسخ، پخش مستندهای مختلف فرهنگ عامه، اجرای برنامه‌های آیینی و سنتی از دیگر برنامه‌های جانبی این نمایشگاه هستند.

 

 

 

دیگر خبرها

  • منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد، منطقه برتر گردشگری تهران در نوروز
  • پتانسیل های گردشگری استان کرمانشاه هنوز بخوبی معرفی نشده اند
  • کاوش و سامان‌دهی قلعه تپه تاریخی ابهر
  • موافقت با ۱۴ طرح سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری در گلستان
  • جشنواره فرهنگی، ورزشی و تفریحی سلماس برگزار می‌شود
  • پایان نمایشگاه توانمندی‌های بانوان منطقه آزاد ماکو
  • موافقت با 14 طرح سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری در گلستان
  • جمعه بازار صنایع‌ دستی در شهرملی گلیچ بهشهر برگزار می‌شود
  • ثبت بیش از ۲۶ میلیون نفر بازدید از اماکن گردشگری خوزستان
  • بازدید از بناهای تاریخی کردستان روز پنجشنبه رایگان است