Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر پیشگری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان، گفت: سازمان های مردم نهاد نقش موثری در پیشگری از جرم دارند.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، حسین عسگری در سومین نشست بررسی دستورالعمل نحوه مشارکت و تعامل نهادهای مردمی با قوه قضائیه در جمع تعدادی از سازمان­های مردم نهاد فعال استان، اظهار داشت: سازمان­ های مردم نهاد نقش مؤثری در پیشگیری از وقوع جرم دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه توانمندی و ظرفیت­های موجود در سازمان­های مردم نهاد در مواجهه با جرائم و آسیب­ها بالاست، بیان کرد: این سازمان­ها می­توانند در پیشگیری از وقوع جرم و نیز در اجرای برنامه­های عدالت ترمیمی در استان با دادگستری تعامل داشته باشند.

وی در ادامه اضافه کرد: یکی از راهکارهای اساسی در حمایت از حقوق شهروندی توجه به شاخص­ها و معیارهای امنیت اجتماعی بوده و پیشگیری از وقوع جرم در تحقق و پایداری امنیت موضوعی اساسی است که باید مدنظر قرار گیرد.

مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان تاکید کرد: اجرای دستورالعمل نحوه مشارکت و تعامل نهادهای مردمی با قوه قضائیه  این زمینه را میسر ساخته و موجب تحقق مشارکت عمومی در راستای صیانت از حقوق عامه می­شود.

در پایان این نشست مدیران سازمان­های مردم نهاد به بیان دیدگاه­های خود پرداختند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: حسین عسگری سازمان های مردم نهاد سازمان های مردم نهاد پیشگیری از وقوع جرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۴۸۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در تهران

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران از کاهش ۲۳.۱ درصدی ورودی پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها در شهر تهران خبر داد.

به گزارش ایسنا، ابوالضل نیکوکار معاون اجتماعی وپیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران گفت:با راه اندازی سامانه پنجره واحد مدیریت زمین در ۱۵استان کشور و پیگیری معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران شاهد کاهش ۲۳.۱ درصدی ورودی پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها در شهر تهران بوده ایم.

وی افزود: پیرو دغدغه‌های مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری در سال ۱۳۹۳ پیرامون پدیده زمین خواری و لزوم ساماندهی و حفاظت از اراضی حساس و آسیب پذیر کشور، در اواخر سال ۱۴۰۱ سامانه پنجره واحد مدیریت زمین به عنوان یکی از ۲۳ پروژه اولویت دار دولت الکترونیک در استان تهران رونمایی شد.

نیکوکار گفت: کاهش پرونده‌های قضایی، پیشگیری از وقوع مفاسد در حوزه اراضی و املاک کشور، مدیریت یکپارچه اراضی کشوراز طریق نظارت ماهواره ای، حل معضلات نظام الکترونیکی اراضی و املاک در حوزه مجوزات، جلوگیری از جعل استعلامات و مجوزها از مزیت‌های این سامانه محسوب شده و با بهره برداری کامل از آن می‌توان به این نتایج رسید.

دیگر خبرها

  • دادستانی از اقدامات شهرداری‌ها حمایت قضایی می‌کند
  • کاهش پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در تهران
  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق در کردستان
  • پیشگیری از وقوع سیل در ابرکوه
  • عوامل بحران‌آفرین معرفی شوند
  • رئیس سازمان مدیریت بحران : از خط قرمز برداشت از آب‌ های زیرزمینی عبور کرده‌ایم
  • جلوگیری از وقوع آتش سوزی در اراضی جنگلی سرخه حصار و خجیر
  • تحقق اهداف نظام اسلامی در دانشگاه‌ها با همکاری بسیج اساتید و نهاد
  • تسهیلات ساخت انگیزه‌ای برای ورود مردم جهت تکمیل آورده‌های نهضت ملی مسکن است
  • ارسال پیامک‌های پیشگیرانه دادگستری برای ۱۲۴ هزار نفر از مردم چهارمحال و بختیاری