Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، سید مصطفی حسینی خالدی، مدیرعامل موسسه بهمن سبز وابسته به حوزه هنری با گلایه از تعطیلی دوباره سینما‌ها گفت: بنده و دیگر همکارانم از مقامات ارشد استان‌ها تقاضا داریم هرگونه تصمیم و اقدام در جهت تعطیلی مراکز فرهنگی به ویژه سینما‌ها همراه با بررسی و مشاهدات میدانی باشد؛ چرا که با یک تصمیم اشتباه زندگی بسیاری از کارکنان این مراکز فرهنگی دچار آسیب‌های جدی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتظار این است از مظلومیت سینما سوءاستفاده نشود.

وی با اشاره به اینکه این شیوه تعطیلی تنها شانه خالی‌کردن از مسئولیت است، گفت: شما سینما را مقایسه کنید با اماکنی نظیر رستوران‌ها، بازارها، وسایل حمل و نقل عمومی نظیر مترو و هواپیما که حتی سیستم تهویه امنی ندارند، ادارات و مدارس با این حجم تراکم جمعیتی.... چطور می‌توان مدعی بود تهران نیمه‌تعطیل شده است، درحالی‌که از میان این مراکز پرتجمع هیچ‌کدام تعطیل نشده‌اند؟ حتی طرح ترافیک همچنان برقرار است، اما به صورت نمادین سینما‌ها و موزه‌ها با کمترین تراکم جمیعتی بسته می‌شوند. روز شنبه حدود ١٣٠٠ نفر در کل کشور برای تماشای فیلم به سینما رفتند. این عدد را مقایسه کنید با چند میلیونی که روزانه به اداره، مدرسه، مترو، اتوبوس، بازار و رستوران می‌روند تا متوجه نمادین بودن ماجرا و اجرای نادرست طرح‌ها برای قطع زنجیره انتشار ویروس کرونا شوید.

حسینی خالدی با انتقاد از رویکرد ستاد ملی کرونا گفت: نمی‌دانم وزارت بهداشت و ستاد ملی مبارزه با کرونا چه خصومتی با سینما دارند؟ آیا شناخت و آگاهی نسبت به وضعیت فعلی سینما‌ها دارند یا خیر؟ اساساً ضریب اشغال صندلی در سینما به گونه‌ای نیست که در زمره اماکن پرخطر و شلوغ قرار گیرد، اما آقایان مصرانه بر این باورند که سینما با ۰.۰۹ درصد احتمال بالقوه انتقال کرونا، پُرخطرتر از رستوران‌ها و مراکز متراکم از جمعیت می‌باشد و در اولین قدم حرف از تعطیلی آن می‌زنند. اتفاقاً سینما‌های سراسر کشور به دلیل مسائل فنی و نوع معماری با سقف بلند، فواصل بین صندلی، سیستم‌های تهویه قدرتمند و گردش مناسب هوا بسیار امن‌تر از امکان عمومی دیگر است و با بیشترین وسواس پروتکل‌ها در آن رعایت می‌شود.

این مدیر سینمایی افزود: این بی‌توجهی به فرهنگ و هنر، درحالی است که روزانه در صدا وسیما، مردم را به سفر به شهر‌های توریستی ترغیب می‌کنند و مشخص نیست چه هماهنگی بین بخش تبلیغات این سازمان و سیاست‌ها و پروتکل‌های جلوگیری از شیوع کروناست! چطور می‌شود رسانه ملی به این می‌رسد که نباید سینما را تبلیغ کرد، اما سفر به کیش مجاز است؟

حسینی خالدی در پایان گفت: کسانی که طی سال‌ها به واسطه سینما شناخته شده‌اند، نباید بگذارند چراغ این صنعت به خاموشی رود. صنف‌هایی که به واسطه سینما ایجاد شده و از آن ارتزاق می‌کنند، باید از اساسِ سینما حمایت کنند. کسانی که مدام بر طبل تعطیلی سینما می‌کوبند، اساسا سینما برای آن‌ها مهم نیست.‌ای کاش افرادی که بدون شناخت دقیق وضعیت سینما، تنها نسخه تعطیلی آن را می‌پیچند، بدانند بخشی از بدنه همین صنف در چه شرایط سختی معاش می‌گذرانند. امروز شاغلین چندهزار نفری سینما‌ها نیاز به امید و راه برون رفت دارند؛ بنابراین از همه صنوف سینمایی می‌خواهم در این دوران سخت و بحران‌زده فارغ از اختلافات سلیقه‌ای، همدلانه کنار هم قرار گیرند و برای احیای دوباره سینما تلاش کنند.

گفتنی است، موسسه بهمن سبز زیر مجموعه حوزه هنری در بخش توزیع، اکران و سینماداری فعالیت می‌کند و صاحب ۱۱۱ سالن در سراسر ایران است.
انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سینمای ایران خسارت به سینما سینما ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۴۸۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ اثر به جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد راه یافت

امین بسیم در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: دو اثر تولیدی دفتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد حوزه هنری چهارمحال و بختیاری به پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد راه یافت.

وی افزود: از ۱۴ اثر حاضر در پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد، ۲ نمایش از آثار تولیدی دفتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد حوزه هنری چهارمحال و بختیاری نیز حضور دارند.

مدیر واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری چهارمحال و بختیاری ادامه داد: پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد به همت مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری از ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت در شهرستان بافق استان یزد برگزار خواهد شد.

بسیم عنوان کرد: نمایش «لیلا» به نویسندگی محمد پورجعفری و کارگردانی فاطمه جعفری از مسجد صاحب‌الزمان گوجان شهرستان فارسان و نمایش «گیلدا» به نویسندگی علی میرزا عمادی و کارگردانی مرضیه نفر سفیددشتی از مسجد جامع شهر سفید دشت شهرستان بروجن دو اثر راه یافته به این جشنواره هستند.

وی خاطرنشان کرد: در بازبینی آثار برای پانزدهمین جشنواره چهار اثر از چهارمحال و بختیاری مورد بازبینی قرار گرفت که دو اثر از آثار به مرحله کشوری راه پیدا کرد.

مدیر واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: بیش از ۴۵ گروه نمایشی در سراسر استان مورد حمایت دفتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد حوزه هنری هستند که ۳۳ گروه از این گروه‌ها در همایش استانی تئاتر بچه‌های مسجد شرکت کرده‌اند.

کد خبر 6087347

دیگر خبرها

  • وزیر علوم: کنکوری‌ها اضطراب نداشته باشند/ فرصت جبران وجود دارد
  • ویدیو/ میرزازاده: هیچ سوپراستاری‌ شکست ناپذیر نیست حتی لوپز
  • اعتبارات جبران خسارت‌های سیلاب ۹۸ در حوزه راه پرداخت نشده است
  • ۲ اثر به جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد راه یافت
  • اجرای نمایش «سپیده» در حوزه هنری
  • ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای نوسازی سینما آزادی
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • اقتباس بهترین راه ارتباط کودکان با سینما
  • آغاز به کار آزمایشی «سینما دانش» شهرستان قوچان 
  • شکست جبران‌ناپذیر رژیم صهیونیستی در عملیات وعده صادق