Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار یعقوبعلی نظری روز سه‌شنبه در نشست مجمع سالیانه بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی در مشهد افزود: بر این اساس خادما نظام جمهوری اسلامی ایران اکنون مسوول اجرای جزییات هستند. در این حوزه نیز نباید به سمتی رفت که نظام در کلیات دچار مشکلی شود بنابراین می‌بایست اجرای جزییات به خوبی مدیریت شود. 

وی به نحوه مواجه امام راحل در زمان جنگ تحمیای اشاره و بیان کرد: حضرت امام خمینی (ره) با یک مواجه منطقی نتیجه را مشخص و پدیده شوم جنگ را تبدیل به گنجی بزرگ برای نظام جمهوری اسلامی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خراسان رضوی ادامه داد: بحران ویروس همه‌گیر کرونا، تحریم و دیگر مشکلات نیز پدیده‌هایی هستند که با تدبیر و برخورد منطقی می‌توان همه آنها را پشت سر گذاشت. 

وی گفت: هیچ حرکتی در جامعه بدون جلودار به نتیجه نمی‌رسد. بسیج در کشور ما به عنوان جلودار در مسیر تعالی‌بخش نظام جمهوری اسلامی ایران در حرکت است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در نشست مجمع سالیانه بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی گفت: بسیجیان بسیار مراقب باشند تا عوامل غیربسیجی در این نهاد نفوذ نکنند. 

دکتر سید محمدحسین بحرینی افزود: بسیج جامعه پزشکی در شرایط شیوع ویروس همه‌گیر کرونا در کاهش بار ورودی به بیمارستانها بسیار تلاش کرده است. 

وی ادامه داد: مشارکت در ضدعفونی خیابانها و مکانهای عمومی شهری، حضور بر بالین بیماران و مراقبت از آنها، آموزش نکات بهداشتی و مراقبت، دلجویی از خانواده متوفیان بیماری کووید ۱۹ و همچنین حمایت معیشتی از خانواده‌های محروم بخشی از کمکهای بسیج جامعه پزشکی در خراسان رضوی است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: راه‌اندازی "مرکز تکمیل درمان" یکی دیگر از اقدامات مهم بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی در این استان است. 

مرکز ۱۷۰ تختخوابی تکمیل درمان با نام "شهدای سلامت مشهد" به منظور مراقبت دوران نقاهت مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ اوایل مرداد ماه گذشته در مشهد مورد بهره‌برداری قرار گرفت. 

بسیج جامعه پزشکی از سال ۱۳۷۱ فعالیت خود را در سطح کشور آغاز کرده و نخستین شورای مرکزی این نهاد سال ۱۳۷۴ تشکیل شد.
"برپایی بیمارستانهای صحرایی، اعزام گروههای پزشکی تخصصی به مناطق محروم و کم‌برخوردار و ویزیت رایگان نیازمندان در مناسبتهای مختلف، تشکیل و اعزام گروههای اضطراری در مواقع بحران، اجرای همایشها، مسابقات مختلف فرهنگی و کارگاههای علمی آموزشی مرتبط با امور بهداشتی و درمانی" از فعالیتهای بسیج جامعه پزشکی هستند.

بسیج جامعه پزشکی در خراسان رضوی هم‌اینک ۱۲ هزار نفر عضو شامل پزشکان و کادر درمانی در همه رده‌های عمومی و تخصصی دارد که در قالب ۳۲ کانون بسیج جامعه پزشکی در سطح این استان فعالیت دارند.

هزار نفر از اعضای بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی را پزشکان عمومی، متخصص و فوق‌تخصص و بقیه آنها را کارشناسان گروههای پزشکی همچون پرستاری و مامایی تشکیل می‌دهند. 

بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی علاوه بر اجرای برنامه‌های درمانی و بهداشتی گوناگون برای گروههای جمعیتی و مناطق جغرافیایی مختلف در طول سال، هر ماه نیز از طریق کانونهای ۳۲ گانه خود گروههای متخصص پزشکی را به نقاط کم‌برخوردار و محروم برای ارائه خدمات رایگان درمانی و بهداشتی اعزام می‌کند. 

برچسب‌ها سازمان بسیج جامعه پزشکی سپاه امام رضا (ع) خراسان رضوی مشهد دانشگاه علوم پزشکی مشهد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان بسیج جامعه پزشکی سپاه امام رضا ع خراسان رضوی مشهد دانشگاه علوم پزشکی مشهد سازمان بسیج جامعه پزشکی سپاه امام رضا ع خراسان رضوی مشهد دانشگاه علوم پزشکی مشهد اخبار کنکور بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۴۸۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسیج جامعه پزشکی مهاباد خدمات رایگان ارائه کردند

اسلام خیری مسئول کانون بسیج جامعه پزشکی مهاباد گفت: به‌مناسبت هفته سلامت، بسیج دانشجویی جامعه پزشکی در قالب اردو‌های جهادی در مناطق سیدآباد با یک اکیپ پزشکی متشکل از پزشک متخصص زنان و زایمان، پزشک عمومی، پرستار و ماما و دارویار خدمات رایگان ارائه کردند.

وی افزود: در قالب این طرح خدمات مامایی، پرستاری، دیابت، قند و فشارخون ارائه می‌شود.

خیری اضافه کرد: همچنین پارسال کانون بسیج جامعه پزشکی مهاباد به هزار و۷۸۰ نفر در مناطق روستایی و شهری خدمات رایگان پزشکی ارائه کرده است.

به گفته مسئول کانون بسیج جامعه پزشکی مهاباد، حفظ سلامت همگانی در مناطق کمتربرخوردار با خدمات رایگان بسیج جامعه پزشکی ادامه دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • ۱۵۰۰ واحد مسکونی برای محرومین در حاشیه شهر مشهد در حال ساخت است
  • بارندگی منجر به کندی حرکت در برخی مسیرهای اصلی مشهد شده است
  • بیش از سه هزار و ۵۰۰ دوز واکسن سرخک در خراسان رضوی تزریق شد
  • تجلیل جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از شهید غیرت
  • دشت ارغوان طرقبه مشهد در یک روز بارانی + فیلم
  • ثبت بیش از ۲۰ هزار حیوان گزیدگی در خراسان رضوی
  • خدمت بی منت بسیج جامعه پزشکی یزد
  • خدمت بی منت بسیج جامعه پزشکی
  • ۹۸۱ مادر باردار زنجانی از سقط جنین منصرف شدند
  • بسیج جامعه پزشکی مهاباد خدمات رایگان ارائه کردند