Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@01:11:57 GMT

خدمات مجازی کتابخانه ملی به کودکان و نوجوانان

تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۴۸۸۳۴

خدمات مجازی کتابخانه ملی به کودکان و نوجوانان

همزمان با روز جهانی کودک، خدمات مرجع مجازی مربوط به کتابخانه دیجیتال کودکان و نوجوانان به متقاضیان ارائه می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، به منظور دسترسی آسان به منابع کتابی در حوزه کودکان و نوجوانان، سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران خدمات مرجع مجازی برای گروه سنی کودکان و نوجوانان ارائه می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به شیوع ویروس کرونا و محدود شدن ارائه خدمات حضوری، سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران تهمیداتی برای ارائه خدمات مورد نیاز گروه سنی کودک و نوجوان درنظر گرفته است؛ بر همین اساس خدمات مرجع مجازی کودکان در سایت کتابخانه دیجیتال کودکان و نوجوانان سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران ایجاد شده و ارائه می‌شود.

بنا بر اعلام این سازمان، خدمات مرجع مجازی کودکان و نوجوانان کتابخانه ملی ایران این امکان را می‌دهد تا متقاضیان بتوانند بدون نیاز به حضور در محل کتابخانه، نیازهای اطلاعاتی و پرسش‌های خود را با کارشناسان مرجع مجازی از طریق پست الکترونیکی، گفت‌وگوی همزمان (چت آنلاین)، پرسش و پاسخ در شبکه‌های اجتماعی و ارسال پیامک در میان گذاشته و پاسخ‌های لازم را دریافت کنند.

به گفته رضا شهرابی، مدیرکل اداره اطلاع‌رسانی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، با بهره‌برداری از خدمات مرجع مجازی کودکان و نوجوان کتابخانه ملی ایران، امکان ثبت سفارش و تحویل نسخه دیجیتال کتاب‌های این گروه سنی فراهم می‌شود.

به گفته او، در صورت موجود بودن منابع و در راستای حفظ مالکیت معنوی آثار، فقط تا سقف ۲۵ درصد از منبع نسخه دیجیتال‌شده به متقاضیان تحویل داده خواهد شد و کارشناسان مرجع مجازی کودکان کتابخانه ملی ایران پس از تهیه نسخه دیجیتال مورد نیاز متقاضیان، فایل موردنظر را برای کاربران کتابخانه ملی ارسال خواهند کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سازمان اسناد و كتابخانه ملي کودک و نوجوان کروناویروس هفته کودک سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران کودکان و نوجوانان مرجع مجازی کودکان خدمات مرجع مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۴۸۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موزه تاریخ کانون پرورش فکری کودکان ثبت ملی شد

به گزارش قدس آنلاین از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، موزه این کانون از مراکز قدیمی این مجموعه است که بخش‌های تونل زمان، سرداب، رمپ، اتاق کُره، راهرو، سالن نمایش و... را شامل می‌شود.

برهمین اساس این مجموعه به دلیل روش منحصر به فرد در ارائه آموزش تاریخ و محتوای فرهنگی و هنری در اقدامی مستمر، از نظر محتوایی موفق به ثبت ملی در سازمان میراث فرهنگی شده است.

همچنین این موزه به عنوان اولین بنا از مجموعه ساختمان‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان تهران به دلیل سازه و معماری خاصی که دارد از سوی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ثبت ملی بنا نیز دریافت کرده است.

بنای ارزشمند موزه تاریخ نزدیک به ۶ دهه قدمت دارد اما به عنوان اولین موزه کودکان و نوجوانان، فعالیت خود را از سال ۱۳۶۰ آغاز کرده است.

موزه تاریخ کانون بر اساس شیوه مخاطب و آموزش محور با ارائه محتوای تاریخ ایرانی اسلامی به کودکان و نوجوانان، نقش موثری در آموزش و یادگیری ماندگار مخاطبان خود دارد. این موزه میزبان دانش‌آموزان، کودکان و نوجوانان، خانواده‌ها، پژوهشگران، مربیان و مخاطبان فعال حوزه کودک و نوجوان و علاقه‌مندان برای بازدید و شرکت در برنامه‌های آموزشی است.

موزه تاریخ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در میدان شهدا، خیابان پیروزی، خیابان شهید اسپندی (افروز)، نبش کوچه نگران‌پور، پلاک ۷ واقع شده است.

دیگر خبرها

  • شرکت کودکان و نوجوانان ۲۸ کشور در جشنواره نقاشی پوپک
  • کتابخانه محل مناسبی برای آموزش حقوق شهروندی به کودکان و نوجوانان است
  • بنای موزه تاریخ کانون پرورش فکری در سازمان میراث فرهنگی ثبت شد
  • جنجال حراج کتاب‌های کتابخانه تربیت تبریز در فضای مجازی
  • شهرکرد میزبان نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان
  • ثبت ملی محتوا و بنای موزه تاریخ کانون در سازمان میراث فرهنگی
  • موزه تاریخ کانون پرورش فکری کودکان ثبت ملی شد
  • صیانت از همه کودکان وظیفه مرجع ملی حقوق کودک است
  • نمایشگاهی به مناسبت روز معلم در کتابخانه مرجع کانون برگزار می‌شود
  • برپایی نمایشگاه «معلم من یک هیولاست!» در کانون پرورش فکری