Web Analytics Made Easy - Statcounter

بررسی‌های انجام شده نشان می‎دهد وضعیت پناهجویان و به ویژه کودکان در اردوگاه کاله فرانسه بحرانی است.

خبرگزاری میزان – تحقیقات انجام شده از سوی یک موسسه خیریه از وضعیت بحرانی کودکان پناهجو در اردوگاه «کاله» در فرانسه حکایت دارد.

پایگاه موسسه خیریه «ساپورتر پروگرم» به بررسی وضعیت اردوگاه کاله فرانسه پرداخته و می‌نویسد «کودکان پناهجو که خانواده و سرپرستی ندارند در اردوگاه کاله در کنار دیگر پناهجویان قرار گرفته اند و در معرض خطر‌های بسیاری و از جمله سوء استفاده هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

بر اساس این گزارش، «صد‌ها کودک کارتن خواب در شمال فرانسه که در امید رسیدن به انگلیس هستند اکنون در دسترسی به غذا، آب و اطلاعات درباره حقوقشان با مشکلات بسیاری مواجه هستند و طی ماه‌های اخیر نیز با خشونت‌هایی از سوی پلیس مواجه شده اند.»

«ساپورتر پروگرم» به پایگاه «ایندیپندنت»، می‎نویسد «بسیاری از کودکان مهاجر بی سرپرست بدون هیچ گزینه پیش رو، مجبور به خوابیدن در خیابان‌ها هستند.»

بیشتر بخوانید: جنایت بزرگ در مرز‌های اروپا؛ اینجا به دنبال حقوق بشر نگردید! حمله پلیس فرانسه به اردوگاه پناهجویان؛ ۷۰۰ نفر آواره شدند

اطلاعات جمع آوری شده نشان می‌دهد که ماه آگوست ۲۵۰ نفر از این کودکان پناهجوی بی سرپرست در اردوگاه کاله شناسایی شده اند که سن برخی از آنها ۱۱ سال است؛ با این وجود گفته می‌شود که به دلیل مشکلات مربوط به یافتن این کودکان خردسال و اخراج‌های مکرر اردوگاه کاله، این آمار بسیار پایین‌تر از آمار واقعی است.

«ساپورتر پروگرم»، می‌گوید «در برخی موارد اخراج‌های گسترده در اردوگاه کاله، مقام‎های فرانسه کودکان مهاجر را به مراکزی انتقال داده اند که این مراکز برای افراد بزرگسال تدارک دیده شده است.»

بر اساس این گزارش، «فقدان کامل شناسایی کودکان مهاجر از سوی مقام‎های فرانسه وجود دارد و به طور مکرر تخلیه و اخراج در اردوگاه کاله صورت می‌گیرد؛ این کودکان به هیچ عنوان از قبل اطلاعی درباره انتقالشان ندارند و گزینه‌ای مبنی بر حق انتخاب برای انتقال به مراکز مخصوص کودکان برای آنها وجود ندارد.»

در جدیدترین مورد پلیس فرانسه روز سه شنبه گذشته با حمله به اردوگاه پناهجویان کاله، ۷۰۰ پناهجو را آواره کرد.

 

انتهای پیام/

برچسب ها: فرانسه امانوئل مکرون

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: فرانسه فرانسه امانوئل مکرون اردوگاه کاله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۴۹۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز مرحله دوم اخراج اجباری پناهجویان افغان از پاکستان

بر اساس برنامه‌های اعلام شده، دولت پاکستان از امروز روند اخراج اجباری پناهجویان افغان دارای برخی مدارک اقامتی را آغاز می‌کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، بر اساس مهلت تعیین شده توسط دولت محلی ایالت «خیبرپختونخوا»، تا امروز (دوشنبه 27 فروردین) روند شناسایی و تفکیک افغان‌های دارای کارت‌ مهاجرتی و پناهجویان افغان تکمیل شده و بدین ترتیب مرحله دوم روند اخراج اجباری دارندگان کارت شهروندی افغانستان (ACC)  آغاز خواهد شد.

آمارهای رسمی حاکی از آن است که شمار پناهجویان دارای کارت شهروندی افغانستان در پاکستان به حدود 850 هزار نفر می‌رسد که سال‌ها و دهه‌ها را در این کشور سپری کرده‌اند.

از اکتبر سال گذشته میلادی(مهر 1402) تاکنون، پاکستان بیش از نیم میلیون پناهجوی بی‌مدرک افغانستان را به‌صورت گسترده و دسته‌جمعی اخراج کرده است.

پاکستان ابتدا روند اخراج مهاجرانی را آغاز کرد که هیچ مدرک اقامتی و مهاجرتی با خود نداشتند، در مرحله جدید قرار است مهاجران دارای کارت شهروندی افغانستان اخراج شوند و در مرحله سوم پناهجویانی اخراج خواهند شد که کارت مهاجرت سازمان ملل را دارند.

نهادهای امدادرسان گزارش می‌دهند پناهجویان اخراجی با کمبود سرپناه، غذا و فرصت‌های شغلی در افغانستان روبه‌رو هستند.

فعالان حقوق بشر پاکستان: اخراج پناهجویان افغان غیرانسانی استتاکید وزیر کشور پاکستان بر ادامه اخراج پناهجویان افغانطالبان: پاکستان خلاف اصول بین‌المللی پناهجویان افغان را اخراج کرده است

«افراسیاب ختک» عضو پیشین مجلس سنای پاکستان پیش از این، اخراج پناهجویان افغان را یک برنامه فشار علیه کابل اعلام کرده بود.

وی همچنین گفته بود: اخراج گروهی پناهجویان افغان نیز از شیوه‌های ژنرال‌های پاکستانی برای آوردن فشار به مردم افغانستان برای تحمیل معاهده جدیدی است.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • توسعه اردوگاه پناهجویان اخراجی از پاکستان در گذرگاه «تورخم»
  • واکنش گروهی از مردم ایران به هر بحرانی
  • آغاز مرحله دوم اخراج اجباری پناهجویان افغان از پاکستان
  • مهمترین اقداماتی که در شرایط اضطراری باید انجام داد + فیلم
  • هشدار جدی نسبت به کمبود دارو و سرگردانی مردم
  • آخرین وضعیت معلولان در تهران | ۴ هزار نخبه علمی، فرهنگی و ورزشی در بین معلولان داریم | لزوم ایجاد یک پارک ویژه برای این شهروندان
  • ابهام در تعداد کودکان کار در تهران/ لزوم ایجاد سرپناه برای افراد آسیب دیده خشونت‌های خانوادگی
  • دفتر اطلاع‌رسانی غزه: شمال نوار غزه با «فاجعه انسانی واقعی» مواجه است/ سرگردانی کودکان در رفح
  • جان کودکان روی مین جا ماند/ ۳ کشته در انفجار پاکستان
  • هشدار یونیسف درباره وضعیت فاجعه‌بار کودکان غزه