Web Analytics Made Easy - Statcounter

برگزاری نمایشگاه عکس اربعینی «عطش وصل» و معرفی برگزیدگان مسابقه عکس سلفی «من و دوست اربعینی‌ام» تیر اخبار امروز حوزه هنرهای تجسمی را تشکیل می‌دهند. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، نمایشگاه عکس انفرادی «عطش وصل» روایت تصویری حمید وکیلی عکاس مستند و خبری از پیاده‌روی با شکوه اربعین حسینی با حمایت و میزبانی خانه عکاسان ایران (حوزه هنری) از 19 مهرماه تا 7 آبان ماه 99 در گالری شماره یک خانه عکاسان ایران (حوزه هنری) برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نمایشگاه عکس روایتی تصویری و پنج ساله از سال‌های عاشقی طریق حسینی، از زاویه لنز یکی از عکاسان فعال خبری و مستند به نمایش گذاشته شده است.

با توجه به دستورالعمل ستاد ملی مبارزه با کرونا و پیشگیری از تجمع زیاد افراد، این نمایشگاه عکس بدون برگزاری مراسم افتتاحیه، ساعت 11 چهارشنبه 19 مهرماه 1399 افتتاح خواهد شد.

بازدید از نمایشگاه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، همه روزه به جز روزهای پنجشنبه و جمعه از ساعت 9 صبح الی 18 برای عموم علاقه‌مندان در گالری شماره یک خانه عکاسان واقع در: انتهای خیابان سمیه، حوزه هنری انقلاب اسلامی آزاد است.

تقدیر از برگزیدگان مسابقه عکس سلفی «من و دوست اربعینی‌ام»

آئین تقدیر از برگزیدگان مسابقه عکس سلفی «من و دوست اربعینی‌ام» با حضور داوران مسابقه، جمعی از برگزیدگان و فعالان فرهنگی و برگزار می‌شود.

در این مراسم که امروز؛ 15 مهرماه 1399 با حضور داوران، برگزیدگان مسابقه و مدیران فرهنگی و بدون حضور مخاطبان برگزار می‌شود، از برگزیدگان دوره سوم و چهارم مسابقه عکس سلفی تقدیر خواهد شد. برگزیدگان این مسابقه در بخش‌های مردمی و آراء داوران انتخاب مشخص شده‌اند.

داوری این مسابقه توسط مرتضی درخشان (فعال رسانه‌ای و فضای مجازی)، مجید خسرو انجم (کارتونیست، گرافیست و فعال فضای مجازی)، سعید فرجی (عکاس و مستندساز)، عبدالمطهر محمدخانی (فعال رسانه‌ای و فضای مجازی- طراح اولیه مسابقه) و سیدشهاب‌الدین واجدی (عکاس و فعال فضای مجازی) و حامد عسکری (شاعر و فعال فضای مجازی) صورت گرفته است.

آخرین دوره این مسابقه سال گذشته و همزمان با پیاده‌روی عظیم اربعین برگزار شد. کمپین عشاق الحسین(ع) در قالب مسابقه عکس سلفی «من و دوست اربعینی‌ام» از شرکت‌کنندگان در پیاده‌روی اربعین دعوت می‌کرد با ارسال عکس‌های سلفی خود با میزبانان عراقی و همسفران ایرانی ثبت و ضبط کنند؛ در این دو دوره بیش از چهار هزار نفر در مسابقه عکس سلفی شرکت کردند که آثار پذیرفته شده در صفحه عشاق الحسین(ع) در شبکه اجتماعی اینستاگرام به نشانی imam.hussain.lovers به نمایش درآمده است.

سه برنده این مسابقه براساس رأی مردمی (لایک مخاطبان) در صفحه اینستاگرام عشاق الحسین(ع) انتخاب می‌شوند و سایر برندگان نیز براساس نظرات داوران در دو بخش برگزیدگان اصلی و برگزیدگان محتوایی اعلام خواهند شد.

این آئین بدون حضور شرکت‌کنندگان برپا می‌شود و مراسم از طریق لایوصفحه imam.hussain.lovers پخش خواهد شد.

رونمایی از کتاب دیجیتال نخستین کارگاه اینترنتی هنر معاصر

کتاب دیجیتال نخستین کارگاه اینترنتی هنر معاصر در حالی رونمایی می‌شود که این دوره با حمایت اداره کل هنرهای تجسمی، به مدیریت احمد نادعلیان از فروردین ماه 1399 آغاز به کار کرده و در تیرماه به پایان رسیده بود.

29 هنرمند ایرانی از شهرهای مختلف کشور و سه کشور کانادا، قبرس و آلمان در این رویداد شرکت کردند؛ همچنین هنرمندانی از شهرهای: اردبیل، گرگان، بوشهر، تهران، تبریز، مشهد، بندرعباس، آزادشهر، بابل، ساری، بهشهر، همدان، کرمان و آمل نیز در این رویداد حضور داشتند.

اسامی هنرمندان حاضر در این دوره بدین شرح است: جهانبخش امیربیگی و لنا یکتا با اثر زارنامه ـ فرزانه جلالی‌زاده با اثر بگذار نفس بکشم ـ سحر خسرو گرجی با اثر کمدی هیوانی ـ مهدیه دهقانی با اثر از مجموعه بافته‌ها ـ جعفر رضازاده با اثر کبوترخانه‌های مسموم ـ محمد سرو با اثر گوشی‌های چند اینچی ـ نسرین شاه‌بیگی با اثر روان زدایی ـ کیومرث صادقیان با اثر نون آخر تنها ـ عالمه صالحی بالادهی و آتنا صالجی با اثر حقیقت ـ زهرا غفاری با اثر زوال ـ سارا فرجی با اثر وقتی هنر سنتی به دورریزها جان می‌دهد ـ لیلا فلاح با اثر قصه ـ سمانه مرحبا با اثر ناب و غیرقابل تکرار ـ ماهان مقصودی با اثر کاسه چه کنم ـ ساره ملکی با اثر با احتیاط سفر کن  ـ فروغ نوعی با اثر به نشانه دویدن.

تعدادی از هنرمندان نیز با آثار بدون عنوان در کارگاه اثر خود را تولید کردند که اسامی آنها عبارت است از: مهرناز پرتوی ـ شیوا زمانی ـ مسلم سعید ـ فاطمه طالبی ـ فاطمه عباس زاده ـ یگانه قدیریان ـ نوشین موسوی ـ سمیه مهریز ثانی ـ مینا امینی.

علمدار طراحان پوستر دفاع مقدس که بود؟/ نشانه‌شناسی پوسترهای 8 سال دفاع مقدسپوستر اربعینی جدید خانه طراحان منتشر شد+عکسمجموعه پوستر «به تو از دور سلام» ویژه اربعین حسینی منتشر شد+عکسطاهری: برخی مسئولین نگران بودند با نمایش هنر دفاع مقدس در خارج از کشور به آنها برچسب جنگ‌طلبی زده شود!

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اربعین عکاسی عکس هنرهای تجسمی اربعین عکاسی عکس هنرهای تجسمی من و دوست اربعینی ام برگزیدگان مسابقه مسابقه عکس سلفی نمایشگاه عکس فضای مجازی حوزه هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۴۹۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سایت غرفه رسمی ایران در ونیز راه‌اندازی شد/عبدالحسینی: دوسالانه هنر ونیز، المپیک هنر‌های تجسمی جهان است

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، سایت غرفه (پاویون) رسمی جمهوری اسلامی ایران در شصتمین دوسالانه هنر ونیز به نشانی www.venicebiennale.ir به تازگی راه‌اندازی شده است.

در این سایت، هنرمندان حاضر در پاویون کشورمان به همراه آثارشان معرفی شده‌اند. همچنین گزارش تصویری از مناطق بازدیدشده توسط تیم ایرانی حاضر در دوسالانه ونیز هم در آن قابل مشاهده است.گفتنی است که پس از افتتاح پاویون رسمی کشورمان در دوسالانه هنر ونیز ۲۰۲۴، اطلاعات و عکس‌های تکمیلی روی این سایت قرار خواهد گرفت.

همزمان با آغاز شصتمین دوسالانه هنر ونیز، جمع کثیری از حامیان ملت فلسطین با برگزاری تجمعات اعتراضی، شعار زنده باد فلسطین سر دادند و خواهان جلوگیری از حضور رژیم صهیونیستی در این رویداد مهم هنری جهان شدند‌.

اخبار پاویون ایران در ونیز

امیر عبدالحسینی، کیوریتور ارشد غرفه (پاویون) رسمی جمهوری اسلامی ایران در شصتمین دوسالانه هنر ونیز که این روز‌ها برای ساماندهی پاویون کشورمان به همراه شعیب حسینی مقدم (کیوریتور) و جعفر واحدی (مدیر برنامه‌ریزی و امور اجرایی) در ونیز به سر می‌برد، درباره اهمیت برپایی این رویداد مهم هنری گفت: دوسالانه ونیز یکی از مهم‌ترین برنامه‌های هنری جهان است؛ هم به لحاظ قدمت، یکی از قدیمی‌ترین‌هاست، هم از منظر اعتبار، یکی از معتبرترین‌هاست و هم از حیث کیفیت، آثاری که کشور‌ها در این دوسالانه ارائه می‌کنند، آخرین دستاورد‌های هنر‌های تجسمی آنها به شمار می‌آید. از این رو می‌توان گفت که دوسالانه هنر ونیز، المپیک هنر‌های تجسمی جهان است.

او افزود: امسال، با تأکید و پی‌گیری مدیرکل هنر‌های تجسمی مقرر شد که پاویون جمهوری اسلامی ایران در شصتمین دوسالانه هنر ونیز حضور داشته باشد و دستاورد‌های اخیر هنر‌های تجسمی ایران را مهم ارائه کند. طی چند روز گذشته که به همراه تیم رسمی جمهوری اسلامی ایران برای ساماندهی و گشایش پاویون کشورمان در ایتالیا حضور داریم، پاویون کشور‌ها در «جیاردینی»، «آرسناله» و سایر مراکز مهم نمایشگاهی را دیده‌ایم. یکی از نکات قابل توجه در این بازدید، اهمیت رسانه‌های هنری جدید در هنر‌های تجسمی معاصر است، به ویژه بهره‌مندی از هنر چیدمان، هنر ویدیو، هنر اجرا، هنر مفهومی و دیگر قابلیت‌های مهمی که رسانه‌های هنری جدید در اختیار می‌گذارد تا هنرمندان، بیان هنری خود را ارائه کنند. می‌توان گفت که بیشتر کشور‌ها از ظرفیت هنر چندرسانه‌ای برای ارائه بهتر نمایشگاهی بهره گرفته بودند.

عبدالحسینی عنوان کرد: نکته مهم دیگری که در دوسالانه شصتم مشاهده می‌شود، توجه به مقوله کیوریت‌محوری است. کیوریتور به عنوان سرپرست یا کارگردان هنری، روند نمایشگاه را تعریف و آثار هنری را با چیدمانی متفاوت در قالب‌های جدیدتری ارائه می‌کند. به بیان دیگر، سناریوی اصلی برای ارائه آثار نمایشگاهی هر کشور توسط کیوریتور مشخص می‌شود و هنرمندان آثار خود را با نگاه و نگرش او ارائه می‌کنند.

کیوریتور ارشد پاویون رسمی جمهوری اسلامی ایران در شصتمین دوسالانه هنر ونیز ادامه داد: توجه به مضمون و مفهوم، نکته دیگری است که در بسیاری از پاویون‌ها مورد توجه قرار گرفته است. این پاویون‌ها براساس نگرش و اندیشه هنرمندان‌شان، مضامین و موضوعات مورد توجه در کشور خود را در قالب‌های بیانی هنر‌های تجسمی ارائه کرده‌اند.

این هنرمند بیان کرد: ازجمله دستاورد‌های بینال شصتم که به وضوح در تمامی غرفه‌ها دیده می‌شود، توجه به مفاهیم اخلاقی، اجتماعی و انسانی است. اهمیت زمین، نگاه زیست‌محیطی و روحیه صلح‌طلبی و ضدیت با جنگ در پاویون بیشتر کشور‌ها مشهود است؛ همان‌طور که کشور ما نیز عنوان پاویون خود را مبتنی بر یکی از ابیات شاعر بزرگ فارسی‌زبان، سعدی شیرازی انتخاب کرده است. این شاعر بزرگ قرن هفتم، یک بیت جهانی دارد: «بنی آدم اعضای یک پیکرند، که در آفرینش ز یک گوهرند». این بیت به عنوان نام غرفه رسمی ایران، خودنمایی می‌کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • یک قرن سنندج در قاب تصویر
  • دومین نمایشگاه عکس‌های قدیمی شهر سنندج برپا می‌شود
  • دو عضو کانون مازندران منتخب در مسابقه دوست فلسطینی من
  • وزیر ارشاد از ابلاغ مصوبه برپایی بازار هنر ایران خبر داد
  • نمایشگاه آثار هنرمندان تجسمی دربهشهر
  • میزبانی آذربایجان‌غربی از نخستین دوره المپیاد ملی آموزش هنر
  • نشست تخصصی «اقلیم، طبیعت و بیان هنری» برگزار می‌شود
  • سایت غرفه رسمی ایران در ونیز راه‌اندازی شد/عبدالحسینی: دوسالانه هنر ونیز، المپیک هنر‌های تجسمی جهان است
  • برگزاری همایش فصلی اوج هنر در یزد
  • انزوای مطلق رژیم صهیونیستی در المپیک هنرهای تجسمی جهان