Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-18@03:36:23 GMT

تولید۶ هزار تن تخم مرغ در شهرستان قزوین

تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۴۹۷۰۵

تولید۶ هزار تن تخم مرغ در شهرستان قزوین

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین از تولید شش هزار و ۹۹ تن تخم مرغ در واحد‌های مرغداری این شهرستان در نیمه نخست امسال خبر داد.

به گزارش رنا از قزوین؛ سعید صالحی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین گفت: در شش ماهه امسال شش هزار و ۹۹ تن تخم مرغ از ۶۸۱ هزار و ۶۲۶ قطعه مرغ تخمگذار موجود در واحد‌های فعال شهرستان تولید و روانه بازار مصرف داخل و خارج استان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صالحی اظهار کرد: در حال حاضر ۱۵واحد مرغ تخمگذار با ظرفیتی بالغ بر ۸۲۵ هزار قطعه در این شهرستان مشغول به فعالیت هستند.

او یادآور شد: کارشناسان فنی این بخش نظارت لازم بر روند فعالیت و جوجه ریزی واحد‌های مرغداری دارند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین؛ استفاده از بهبود تغذیه، بهبود مدیریت، افزایش ضریب تبدیل، کاهش تلفات و افزایش راندمان تولید به ازای هر قطعه مرغ تخمگذار را از مهمترین آیتم‌هایی برشمرد که کارشناسان جهاد کشاورزی در طرح نظارت بر واحد‌های تولیدی مد نظر قرار می‌دهند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تغذیه جهاد کشاورزی مرغداری تولید تخم مرغ شهرستان قزوین جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۴۹۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احیا ۳۵ واحد پرواربندی در لرستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به اینکه گوشت قرمز در کنار گوشت مرغ مهمترین منابع تأمین کننده پروتئین حیوانی مورد نیاز بدن انسان است گفت: به طور کلی در کشور سالیانه حدود یک میلیون تن گوشت قرمز تولید می‌شود
 سعید اسدالهی گفت: در سال گذشته بیش از ۳۲ هزار تن گوشت قرمز در استان لرستان تولید شد که حدود ۹ هزار تن از این محصول به استان‌های دیگر چه به صورت لاشه و چه به صورت دام زنده صادر شده است.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان به خشکسالی‌های سال‌های ۹۹ و ۱۴۰۰ و حذف دا م‌های مولد توسط دامداران اشاره کرد و افزود: با توجه به اهمیت تولید گوشت قرمز معاونت بهبود تولیدات دامی دو برنامه کمی و کیفی را برای حیای دام‌های مولد و در نتیجه تولید گوشت قرمز و شیر خام را به طور جدی در دستور کار خود قرار داده است.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به برنامه‌های کمی و کیفی در راستای افزایش تولید گوشت قرمز در استان، گفت: در برنامه‌ریزی کمی فعال سازی واحد‌های راکد، نیمه فعال و در حال ساخت از مهمترین برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی استان است که حاصل آن فعال سازی ۳۵ واحد پرواربندی به ظرفیت حدود ۱۰ هزار راس در چند ماهه اخیر بوده است.
 اسدالهی گفت: در بحث کیفی نیز دو برنامه اساسی با اخذ اعتبارات ریالی لازم از تهران در سال ۱۴۰۳ در دست برنامه ریزی است.
 وی با اشاره به اینکه توزیع رایگان اسپرم گاو‌های دو منظوره با تأکید بر تولید گوشت قرمز یکی از برنامه‌های اساسی سازمان جهاد کشاورزی است، افزود: در مرحله اول ۳۰۰۰ دز و در مرحله دوم ۲۰۰۰ دز بین تلقیح گیران گاو‌ها به صورت رایگان برای استفاده در دامداری‌های روستایی توزیع شده و در مرحله سوم نیز ۵۰۰۰ دز توزیع می‌شود.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: در زیر بخش دام سبک برای بهره‌گیری از توان تولیدی گوسفندانی که در داخل فصل آبستن نمی‌شوند و عملا به صورت خشک در گله باقی می‌مانند بحث اجرای عملیات همزمان‌سازی فحلی گوسفندان در خارج فصل به عنوان یک راهبر امید بخش برای افزایش بره‌گیری از دام‌های سبک قسر در رفته و همچنین بهبود کارایی گله داری در دستور کار قرارگرفته است. 
اسدالهی بیان کرد: بر این اساس امسال در سطح ۲۰ هزار رأس از گوسفندان استان کار همزمان‌سازی فحلی برای اهداف ذکر شده برنامه‌ریزی شده‌است.
وی خاطر نشان کرد: امیدواریم با برنامه‌های گسترده‌ای که مطرح شد یک جهش اساسی در سالی که بنا به منویات رهبر به سال جهش تولید با کمک مردم نام‌گذاری شده است بتوانیم یک جهش اساسی در تولید گوشت قرمز داشته باشیم.

دیگر خبرها

  • یک میلیون و ۸۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی در واحدهای مرغداری سیستان و بلوچستان
  • شناسایی ۱۸ تغییر کاربری غیرمجاز در بهشهر
  • افزایش ۷.۶ درصدی تولید تخم مرغ در خراسان رضوی
  • احیا ۳۵ واحد پرواربندی دام در لرستان
  • احیا ۳۵ واحد پرواربندی در لرستان
  • بالغ‌ بر ۶۰ هزار اصله نهال در جوین غرس شد
  • آغاز برداشت محصولات زراعی پاییزه در شهرستان کارون
  • آغاز برداشت توت فرنگی در مازندران
  • خسارت بارش تگرگ و سرمازدگی به باغات خلیل آباد
  • پیش بینی تولید ۲۱ هزار تن توت فرنگی در بابلسر