Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@11:18:19 GMT

سفیر ایران در فرانسه با همتای لبنانی خود دیدار کرد

تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۵۰۳۰۵

سفیر ایران در فرانسه با همتای لبنانی خود دیدار کرد

بهرام قاسمی سفیر ایران در فرانسه روز سه شنبه در پیامی در صفحه شخصی خود در پیام رسان توییتر، نوشت: در ادامه تماس‌های ادواری و دوستانه، ناهار میهمان «رامی عدوان» سفیر لبنان در پاریس بودم.

سفیر ایران در فرانسه افزود: در این ناهار کاری، فرصت مغتنمی بود تا پیرامون موضوعات مختلف جهانی از جمله تحولات لبنان و ابتکار عمل پرزیدنت ماکرون، عدم موفقیت آقای ادیب در تشکیل دولت جدید و شرایط فعلی کشور دوست لبنان و دیگر تحولات در مدیترانه شرقی، لیبی، سوریه و درگیری های قفقاز جنوبی تبادل نظر نماییم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قاسمی تصریح کرد: «رامی عدوان» سفیر جوان، پرتحرک، فهیم و بسیار کوشا و آگاه به تحولات بین المللی و یکی از سفرای متخصص در حوزه کشور فرانسه به حساب می‌آید.

برچسب‌ها فرانسه بهرام قاسمی سوریه لبنان قفقاز ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرانسه بهرام قاسمی سوریه لبنان قفقاز ایران فرانسه بهرام قاسمی سوریه لبنان قفقاز ایران اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۵۰۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مکرون: فرانسه خواستار استقرار آتش‌بس فوری و پایدار در غزه است

نزدیک به ۷ ماه از جنگ غزه می‌گذرد. طی این مدت رژیم صهیونیستی بیش از ۳۴ هزار غیرنظامی را به کام مرگ کشانده و بخش قابل توجهی از زیرساخت‌های این باریکه را نابود کرده است. گرچه مقامات غربی در ابتدا به طور تمام قد در کنار رژیم صهیونیستی در توحش علیه فلسطینیان ایستاده بودند، اما با گذشت زمان و تشدید بحران بشردوستانه در غزه، کم کم شاهد بلند شدن صدا‌هایی برای توقف درگیری‌ها هستیم. 

به گزارش الجزیره، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه امروز (دوشنبه) طی تماس تلفنی با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی خواستار استقرار آتش بس فوری و پایدار در نوار غزه شد. 

براساس بیانیه منتشر شده از سوی دفتر ریاست جمهوری فرانسه، مکرون در این گفتگوی تلفنی از تمایل پاریس برای جلوگیری از تشدید تنش‌ها در خاورمیانه خبر داد و با همدردی با اسراییل پیرامون مشکلاتش در منطقه تاکید کرد: ما خواستار مقابله با تلاش‌های ایران به منظور بی ثباتی در منطقه هستیم. 

رئیس جمهور فرانسه با اشاره به بحران بشردوستانه موجود در غزه، خواستار استقرار آتش بس فوری و پایدار در این باریکه به منظور ورود کمک‌های بشردوستانه و نیز آزادی اسرای صهیونیست شد. 

مکرون در پایان از تلاش پاریس به منظور کاهش تنش‌ها میان اسراییل و لبنان در مرز‌های شمالی سرزمین‌های اشغالی خبر داد. 

فرانسه پس از جنگ جهانی اول و بر پایه معاهده سایکس – پیکو، طی توافق با انگلیس، لبنان را به استعمار خود در آورد. مقامات پاریس اکنون نیز با تفکر قیمومیتی که درباره لبنان دارند، به طور پیوسته در حال مداخله در امور داخلی این کشور هستند؛ غافل از آنکه مقامات حزب الله بار‌ها تاکید کرده اند منافع ملی لبنان خط قرمز این گروه است و زیر بار فشار هیچ طرف خارجی به منظور اعطای امتیاز به صهیونیست‌ها نخواهند رفت.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • شهادت یک نفر در حمله پهپادی اسرائیل به یک خودرو در لبنان + جزئیات
  • حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به یک خودرو در جنوب لبنان
  • مکرون: فرانسه خواستار استقرار آتش‌بس فوری و پایدار در غزه است
  • رایزنی تلفنی «ماکرون» و «السیسی» درباره تحولات منطقه
  • رئیسی وارد اسلام‌آباد شد+ فیلم
  • رئیسی وارد اسلام‌آباد شد
  • دستاورد حمله به اسرائیل از زبان سفیر سابق ایران در فرانسه
  • نتانیاهو دست به دامن فرانسه شد
  • نتانیاهو برای آتش‌بس با حزب‌الله دست به دامن فرانسه شد
  • تمجید سران عشایر مختلف عراق از عملیات وعده صادق