Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علی کریمی فیروزجایی عصر امروز در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی، اظهار داشت: نمایندگان این دوره از مجلس شورای اسلامی مدال افتخار انقلابی‌ترین و قوی‌ترین مجلس بعد از انقلاب را از رهبری دریافت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه این مدال هر چند افتخاری برای ما است ولی وظیفه و مسئولیت ما را نیز دوچندان می‌کند، بیان داشت: شرایط بین‌المللی و تحریم‌هایی که بر ملت ما حادث شده شرایط کار را بسیار سخت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 مجلس اهرم‌های نظارتی قوی دارد

عضو هیأت رئیسه مجلس و رئیس فراکسیون امور عشایری مجلس با اشاره به اینکه تجربه نشان داده معمولاً دولت‌ها در سال آخر کار خود طراوت و شادابی فعالیت در سال‌های نخست را ندارند که در این دوره این مسئله بسیار ملموس است، مطرح کرد: هر چند مجلس اهرم‌های نظارتی قوی دارد ولی بنا به محدودیت‌ها و مصلحت‌هایی نمی‌توانیم در ماه‌های پایانی دولت از این اهرم‌ها زیاد استفاده کنیم.

جهت‌گیری مصوبات مجلس در راستای رفع نیازهای اقتصادی مردم

کریمی با اشاره به تأکیدات رهبری به مجلس مبنی بر توجه به وضعیت معیشت مردم، گفت: در دو ماه اخیر تلاش کرده‌ایم جهت‌گیری مصوبات اقتصادی مجلس در راستای رفع نیازهای اقتصادی و توجه به وضع معیشت جامعه باشد.

وی با اشاره به اینکه مصوبه وضع مالیات بر خانه‌های خالی مراحل قانونی خود را طی می‌کند، بیان داشت: همچنین مصوبه تأمین کالاهای اساسی اقشار نیازمند از دیگر اقدامات مجلس در حوزه اقتصادی است که اکنون در شورای نگهبان قرار دارد.

وارد مسائل حاشیه‌ای نخواهیم شد

عضو هیأت رئیسه مجلس و رئیس فراکسیون امور عشایری مجلس خاطرنشان کرد: جهت‌گیری مجلس یازدهم در راستای مطالبات مردم است و هرگز وارد مسائل حاشیه‌ای نخواهیم شد.

کریمی عشایر را موتور محرک کشور در حوزه کشاورزی، تولید محصولات دامی و تأمین گوشت قرمز دانست و عنوان کرد: در برنامه هفتم توسعه که سال آینده مجلس با همکاری دولت وارد تدوین آن می‌شود مشکلات عشایر را به‌صورت جدی پیگیری خواهیم کرد.

انتهای پیام/69039/

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس خراسان جنوبی بیرجند مجلس یازدهم معیشت اهرم نظارتی خانه های خالی قوانین علی کریمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۵۰۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخی امور اقتصادی همچون صنعت خودرو را به مردم بسپارید

مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: اعتماد به مردم و واسپاری برخی امور به مردم همچون صنعت خودرو و خیلی از مسائل اقتصادی دیگر می‌تواند گره‌گشا باشد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه در دیدار با مدیرکل آموزش و پرورش و رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان قم و رئیس سازمان نوسازی مدارس استان، ضمن تشکر و قدردانی از جامعه بزرگ خیرین که پیرامون مسائل مربوط به آموزش و پرورش از بعد سخت افزاری همیشه در میدان هستند، گفت: همیشه و در عرصه‌های مختلف خطاب به دستگاه‌ها و نهادهای متعدد تأکید داشته‌ام که باید نسبت به نهاد تعلیم و تربیت یک نگاه ویژه و اولویت‌دار داشته باشند و آموزش و پرورش اولویت اولشان باشد.

آیت الله اعرافی افزود: در برنامه هفتم توسعه و مسائل مربوط به بودجه مدافع دائمی آموزش و پرورش بودیم، زیرا حمایت از این نهاد را برای خود تکلیف می‌دانیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: آموزش و پرورش، حوزه و دانشگاه سه اصل سعادت جامعه اسلامی هستند و نقش آموزش و پرورش در این اصل بسیار پررنگ‌تر و مؤثرتر است، لذا هر چه برای این نهاد سرمایه گذاری کنیم، ضرر نکرده ایم و بلکه آینده ایران اسلامی را با تربیت جوانان مؤمن، متعهد و انقلابی تضمین کرده ایم.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به جامعه خیرین، گفت: بعد از انقلاب اسلامی و حتی پیش از آن، شاهد مشارکت مردمانی خیرّ در عرصه‌های مختلف مدرسه سازی بوده‌ایم که این مهم بعد از استقرار حکومت اسلامی توسط حضرت امام خمینی(ره) رنگ و بوی جدّی تری به خود گرفت. تا به امروز هر جا که کار را به مردم سپردیم و آنان مشارکت کردند، نتیجه اش مطلوب نظام اسلامی شد.

آیت الله اعرافی بیان کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی، شعار امسال را «جهش تولید با مشارکت مردم» نامیدند، مشارکت مردم یک راهبرد کلان و اساسی در عرصه‌های مختلف است و نقش سرچشمه‌ای دارد؛ اعتماد به مردم و واسپاری برخی امور به مردم همچون صنعت خودرو و خیلی از مسائل اقتصادی دیگر می‌تواند گرهگشا باشد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور بیان کرد: اصل مشارکت، اصلی راهبردی است و در امر آموزش و پرورش سرآمد این مشارکت حضور خیرین عزیز است که امید است علاوه بر مشارکت سخت‌افزاری در عرصه‌های نرم افزاری ورود کنند و کمک رسان نهاد تعلیم و تربیت باشند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عقلانیت انقلابی راه حل مواجهه با معادله و حل مسائل کشور است
  • بازارچه میوه و تره بار ایلام زودتر احداث شود
  • برخی امور اقتصادی همچون صنعت خودرو را به مردم بسپارید
  • سپاه پاسداران باتکیه‌بر ایمان در راستای امنیت پایدار می‌کوشد
  • تقویت فراکسیون انقلاب اسلامی به حفظ انسجام مجلس کمک می‌کند
  • آخرین نطق نادران در مجلس یازدهم /جز شرمندگی چیزی برای این حقیر باقی نماند /استعفای من چه شرایط اضطراری داشت که جلسه غیرعلنی شد؟
  • چرا معطلی تصویب لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم در مجلس به ضرر کشور است؟
  • نوری قزلجه: ۳۰۰ تحقیق و تفحص؟! شورش را در آوردند
  • نوری قزلجه: دولت یا قوه قضاییه می‌توانند لایحه عفاف و حجاب را پس بگیرند /۳۰۰ تحقیق و تفحص؟! شورش را در آوردند/دولت غفلت نکند و پیام جامعه را بگیرد
  • پنج اخطار رهبری به مجلس انقلابی در مورد چه بود؟