Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان کلنگ پروژه خط تولید ۱.۷ میلیون تنی آهن اسفنجی و پروژه ۱.۲ میلیون تنی ذوب و تولید شمش کارخانه جهان فولاد سیرجان به زمین زده شد.

"محمد جواد فدایی" استاندار کرمان در حاشیه این مراسم گفت: در اجرای طرح های توسعه آهن و فولاد در این منطقه پروژه آهن اسفنجی با  ظرفیت یک و هفت دهم میلیون تن در سال و طرح کارخانه ذوب و تولید شمش با ظرفیت یک و دو دهم میلیون تن شمش در سال امروز عملیات اجرایی شان آغاز شد که نقش مهمی در تولید و تکمیل زنجیره تولید فولاد در استان و کشور دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این طرح ها با اعتبار ۵ هزار میلیارد تومان و ۱۵۰ میلیون یورور از سرمایه گذاری گل گهر، جهان فولاد و مس سرچشمه به انجام می رسد و نکته حائز اهمیت این طرح ها این است که اشتغال پایداری برای جوانانی دارد که در پروژه های دیگر مشغول بودند و حالا آن طرح ها به بهره برداری رسیدند و این کارگران و مهندسین در این دو پروژه بزرگ به کار خود ادامه می دهند و از بیکاری شان جلوگیری می شود.

به گزارش ایسنا، علی عباسلو مدیرعامل مجتمع جهان فولاد سیرجان نیز  با بیا اینکه در شش ماه اول سال در بخش آهن اسفنجی ۴۳ درصد و در بخش فولاد ۸ درصد افزایش تولید داشته ایم، افزود: فاز دوم زنجیره فولاد این شرکت از امروز با حمایت سهامداران این شرکت آغاز شد و امروز آهن اسفنجی طی ۳۰ ماه آینده و شمش فولاد شماره ۲ طی ۴۰ ماه آینده به بهره برداری می رسند.

مدیر عامل مجتمع جهان فولاد سیرجان گفت: کارخانه اکسیژن جهان فولاد هم بزودی راه اندازی خواهد شد و امیدواریم در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در رابطه با جهش تولید بتوانیم در این زمینه موفق عمل کنیم.

وی تصریح کرد: میزان اشتغالزایی کارخانه احیا مستقیم شماره ۲ با سرمایه گذاری ۲۷۰۰ میلیارد در زمان بهره برداری ۲۰۰ نفر و در زمان اجرای طرح ۳۵۰ نفر و غیر مستقیم ۶۰۰ نفر می باشد و همچنین کارخانه فولاد سازی شماره ۲ با سرمایه گذاری ۳۰۰۰ میلیارد تومان و میزان اشتغالزایی مستقیم آن در زمان بهره برداری ۵۰۰ نفر و در زمان اجرای طرح ۸۰۰ نفر و غیر مستقیم ۱۵۰۰ نفر است.

"شهباز حسن پور" رئیس مجمع نمایندگان استان نیز گفت: تصمیم گیری و تصمیم سازی مهندسین معادن و جوانان موجب شد تا امروز شاهد عملیات اجرایی طرح هایی باشیم تا زنجیره فولاد در منطقه تامین شود و در حال حاضر ۱۰ میلیون تن آهن اسفنجی در کشور کمبود داریم تا زنجیره و بازار فولاد تکمیل شود.

وی افزود: سهامداران این دو طرح مهم به زودی کار را به پایان می رسانند و توسعه گل گهر نیزنقش مهمی در تکمیل صنایع فولادی کشور دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آهن اسفنجی جهان فولاد سیرجان بهره برداری آهن اسفنجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۵۰۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجتمع کُک طبس با حداکثر ظرفیت تولید به فعالیت خود ادامه دهد

استاندار خراسان جنوبی گفت: مجتمع کُک طبس با حداکثر ظرفیت تولید به فعالیت خود ادامه دهد، فعالیت این مجتمع در اشتغال‌زایی و رونق استان نقش بسزایی دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی، جواد قناعت امروز _سه‌شنبه، چهارم اردیبهشت_ در نشست بررسی مسائل مجتمع کک طبس که با حضور مدیرعامل و سهامداران مجتمع، معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی همراه بود، به عنوان شعار سال، جهش تولید با مشارکت مردم اشاره و اظهار کرد: این مجتمع که در ابتدای دولت سیزدهم با ۲۰ درصد ظرفیت دو باتری فعال بود، به همت سهامداران و با پیگیری‌های صورت گرفته، با افزایش حجم تولیدات به فعالیت خود ادامه داد.

وی با اشاره به فعال شدن دو باتری این کارخانه در سال ۱۴۰۱ افزود: با رسیدن باتری‌های قبلی به ظرفیت ۱۰۰ درصدی و افتتاح فاز دوم کارخانه شامل باتری‌های سه و چهار، تولید کک در این مجتمع افزایش چشمگیری داشت.

استاندار خراسان جنوبی با قابل تقدیر خواندن اقدامات صورت گرفته گفت: فعالیت این مجتمع در اشتغالزایی و رونق استان نقش بسزایی دارد.

وی با اشاره به طرح‌های توسعه‌ای این واحد تولیدی متذکر شد: به جهت اهمیت موضوع و نقش تولیدات این کارخانه در رفع نیاز داخلی کشور، مجتمع کُک طبس باید با حداکثر ظرفیت تولید به فعالیت خود ادامه دهد.

در ادامه این نشست درخصوص راهکارهای توسعه و افزایش سطح تولید کک در این مجتمع بحث و تبادل نظر شد.

به گزارش ایمنا، مجتمع کک طبس، سومین مجتمع صنعتی تولید کک کشور است که با زیربنای ۱۵ هزار و ۵۰۰ متر مربع در زمینی به مساحت ۳۰۰ هزار متر مربع ایجاد شده و زمینه اشتغال حدود ۴۰۰ نفر را فراهم کرده و تولیدات این مجتمع در صنایع فولاد و زغال کاربرد دارد.

کد خبر 747318

دیگر خبرها

  • نخستین کارخانه تولید سیمان کربن صفر ساخته شد
  • کلنگ زنی پروژه ۱۰۰ واحدی فرهنگیان بروجن
  • افزایش خط تولیدِ شیرآلات ساختمانی در گرمی
  • مجتمع کُک طبس با حداکثر ظرفیت تولید به فعالیت خود ادامه دهد
  • کرمان، سیرجان، رفسنجان و بم صنعتی‌ترین شهر‌های کرمان/ سال گذشته در بخش تولید ارائه تسهیلات نداشته‎ایم
  • پیش‌بینی تولید ۱۵۰ هزار تن شن و ماسه در شهرکرد
  • رکورد تولید ماهانه صبا فولاد خلیج فارس شکسته شد
  • بازگشت دوباره کارخانه فروآلیاژ ازنا به چرخه تولید
  • مراحل تولید ساعت‌های لوکس در کارخانه (فیلم)
  • قیمت جدید محصولات مدیران خودرو در کارخانه اعلام شد (اردیبهشت ۱۴۰۳) + جدول