Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، در اقدامی تاریخی ، وزیران امور خارجه رژیم صهیونیستی و امارات متحده عربی روز سه شنبه از محل یادبود هولوکاست در برلین بازدید کردند. «گابی اشکنازی» وزیر امور خارجه رژیم اسرائیل و همکار اماراتی وی «عبدالله بن زاید» برای نخستین بار از زمان امضای توافق نامه عادی سازی روابط بین دو طرف در اواخر شهریور دیدار کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنها این دیدار را از محل یادبود هولوکاست با حضور «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان آغاز کردند.

خبرگزاری د. پ. آ. آلمان با اشاره به این دیدار گزارش داد: پس از این دیدار بن ساجد وزیر امور خارجه امارات در صفحه یادبود بازدیدکنندگان نوشت: دیگر هرگز. این خبرگزاری مدعی شد این بازدید از اهمیت نمادین بالایی برخوردار بوده و نشانگر تغییر نگرش جهان عرب نسبت به اسرائیل است.

اشکنازی و بن زاید قرار است در ضیافت شام وزارت خارجه آلمان شرکت و درباره تحولات روند صلح خاورمیانه و منطقه بحث کنند.

اواسط ماه آگوست، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا از توافق امارات متحده عربی و اسرائیل برای عادی سازی روابط دیپلماتیک خبر داد و یک ماه بعد نیز طرح عادی سازی روابط بین اسرائیل و بحرین در ماه سپتامبر دنبال شد.

در اواسط ماه سپتامبر (اواخر شهریور) مقامات تل آویو و ابوظبی توافق نامه هایی برای عادی سازی روابط در واشنگتن امضا کردند. تا پیش از آن تنها دو کشور عربی مصر و اردن با اسرائیل روابط دیپلماتیک داشتند.

رژیم صهیونیستی روابط خود را با امارات متحده عربی و بحرین عادی کرده و این دو کشور به همراه عربستان به هواپیماهای صهیونیستها اجازه داده‌اند که از حریم هوایی آنها استفاده کنند؛ مسأله‌ای که بسیاری آن را خیانت به آرمان ملت فلسطین خواندند.

اکنون کارشناسان منطقه از عادی سازی روابط بین برخی کشورهای عربی با اسراییل با عنوان آشکارسازی نام می برند و معتقدند که این روابط در ۲۵ سال گذشته جریان داشته و اکنون آشکار شده است.

برچسب‌ها هایکو ماس اسرائیل برلین امارات‌ متحده ‌عربی پروندهٔ خبری عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی خیانت به فلسطین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هایکو ماس اسرائیل برلین امارات متحده عربی هایکو ماس اسرائیل برلین امارات متحده عربی اخبار کنکور عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۵۱۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز رزمایش چندملیتی «پرچم صحرای ۹» در امارات با مشارکت ۱۰ کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، رزمایش نظامی مشترک تحت عنوان «پرچم صحرا» با مشارکت ۱۰ کشور آسیایی و اروپایی به همراه آمریکا در امارات متحده عربی آغاز شد.

پایگاه خبری «ارم نیوز» روز دوشنبه گزارش داد که رزمایش نظامی امارات متحده عربی با عنوان «پرچم صحرا» با مشارکت کشورهای منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای شامل ترکیه، عربستان، عمان، کویت، آمریکا، کره‌جنوبی، فرانسه، انگلیس و آلمان آغاز شد.

وزارت دفاع امارات با انتشار بیانیه‌ای ضمن اشاره به هدف از برگزاری این رزمایش که ارتقای عملکرد و آمادگی رزمی کشورهای شرکت کننده عنوان شده است، اعلام کرد: ورود نیروهای هوایی از کشورهای مختلف دوست به امارات تکمیل شده و پایان یافته است.

این رزمایش ۲۵ روز ادامه خواهد داشت.

پیشتر، وزارت دفاع امارات متحده عربی نیز در توئیتر اعلام کرد که این رزمایش با هدف افزایش دادن آمادگی رزمی و تبادل تجربه‌های نظامی میان نیروهای کشورهای شرکت کننده برگزار می‌شود.

رزمایش «پرچم صحرای ۸» ماه مارس گذشته با مشارکت بین‌المللی در امارات متحده عربی برگزار شد.

کد خبر 6085941

دیگر خبرها

  • آماده سازی گسترده ارتش اسرائیل برای حمله به رفح + تصاویر/ حماس آب پاکی را روی دست کشور‌های عربی ریخت/ تبدیل شدن نوار مرزی شمال اسرائیل به شهر ارواح+ فیلم
  • آماده سازی گسترده ارتش اسرائیل برای حمله به رفح + تصاویر/ حماس آب پاکی را روی دست کشور‌های عربی ریخت
  • آماده سازی گسترده ارتش اسرائیل برای حمله به رفح+ تصاویر/ حماس آب پاکی را روی دست کشورهای عربی ریخت
  • اسرائیل؛ اسم رمز سکوت تاریخی اعراب!
  • مهمترین دستاورد طوفان الاقصی توقف عادی سازی روابط کشور‌ها با اسرائیل است
  • توقف عادی سازی روابط کشور‌ها با اسرائیل، مهمترین دستاورد طوفان الاقصی
  • آغاز رزمایش چندملیتی «پرچم صحرای ۹» در امارات
  • آغاز رزمایش چندملیتی «پرچم صحرای ۹» در امارات با مشارکت ۱۰ کشور
  • وسط آتش سوزان خاورمیانه؛ عربستان و اسرائیل یک گام تا عادی‌سازی؟
  • عربستان و اسرائیل یک گام تا عادی‌سازی؛ بایدن چه خوابی برای ریاض دید؟