Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، منوچهر کرمی بعدازظهر سه شنبه در جلسه هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی همدان که با حضور رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد به موقعیت جغرافیایی، مواصلات ارتباطی و ارتباطات اجتماعی استان همدان اشاره و اظهار کرد: جمعیت استان همدان یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر است که جمعیت سالمند این استان حدود ۲ تا ۳ درصد از میانگین کشور بالاتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: ۱۴ بیمارستان، ۱۱ کلینیک تخصصی، ۸۹ مرکز خدمات جامع روستایی و ۵۰۵ خانه بهداشت در کنار پایگاه‌های سلامت و چهار مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری ارائه خدمت می‌کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علم پزشکی همدان با اشاره به اینکه استان همدان در سه مرحله با پیک شیوع کرونا مواجه شده است؛ گفت: تاکنون حدود ۱۳ هزار نفر تعداد مراجعین مشکوک و بستری استان همدان بوده‌است که ۳۰ درصد از جمعیت روستایی و ۷۰ درصد از جمعیت شهری بودند.

وی از ثبت ۴ هزار و ۷۱۲ مورد مثبت قطعی ابتلاء به کرونا در استان همدان خبر داد و افزود: از این تعداد متأسفانه ۶۳۳ نفر جان خود را از دست داده‌اند البته در این بین ۱۷ هزار و ۸۷۴ مورد ویزیت سرپایی صورت گرفته که بیش از ۶ هزار مورد مثبت بوده‌اند و به صورت غیر بستری مداوا شده‌اند.

کرمی در ادامه از بررسی اطرافیان به ویژه اعضای خانواده افراد مبتلا خبر داد و عنوان کرد: روند فوت روزانه از شرایط پیک تبعیت می‌کند و در زمان اوج شیوع، موارد فوت نیز بالا می‌رود.

وی عنوان کرد: تعداد مراجعین به بیمارستان‌ها در فروردین ماه کمترین و در تیرماه بیشترین بوده و میانگین بستری در بخش‌ها در تیرماه بالا بوده و مجدد اواخر شهریور ماه بالاتر رفته‌است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان همچنین از افزایش شاخص سرایت‌پذیری در روزهای اخیر خبر داد و گفت: تماس‌های درون خانوادگی، حضور در مراکز پر تراکم و مجامع و محافل خانوادگی بیشترین علت شیوع بوده‌است، البته خوشبختانه هیچ‌گاه از فاز نخست طرح‌های پیش‌بینی شده در ظرفیت و امکانات فراتر نرفتیم اگرچه طرح B برای بیش از ۲ هزار بیمار و طرح cبرای بیش از ۳ هزار بیمار پیش‌بینی شده بود.

وی همچنین به افزایش تخت‌های ICU به ۱۸۹ تخت اشاره و اظهار کرد: فرایندهای مختلفی از جمله تولید قابل توجه الکل در استان، تولید آزمایشگاهی الکل که ظرفیتی فوق‌العاده را فراهم می‌کند، اعطای مجوز شش واحد فعال تولید ماسک طبی و احداث کارخانه تولید دستکش معاینه و صنعتی در این ۷ ماه طی شده‌است.

کرمی اضافه کرد: در حوزه تحقیقات و فناوری نیز بیش از ۱۰۰ طرح تحقیقاتی و ۲۴ مقاله در دانشگاه ارائه شده همچنین فعالیت ۳۶ آزمایشگاه در حوزه کرونا در سطح استان از دیگر اقدامات دانشگاه در این مدت بوده است.

وی افزود: همچنین در این ایام، به صورت روزانه پیام‌های بهداشتی در سایت دانشگاه و معاونت بهداشتی درج شده و غربالگری و اطلاع‌رسانی مناسبی از طریق سامانه‌های تلفنی دانشگاه صورت گرفته است و از ظرفیت ۲۵ مرکز منتخب ۱۶ ساعته در این ایام بهره برده‌ایم.

کد خبر 5042108

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا منوچهر کرمی دانشگاه علوم پزشکی همدان ویروس کرونا چهل سالگی دفاع مقدس شیراز اربعین 99 آمار کرونا بوشهر شیوع کرونا گرگان اربعین حسینی کرمانشاه دفاع مقدس خطبه های نماز جمعه مجلس شورای اسلامی هفته دفاع مقدس استان همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۵۱۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت سامانه تلفنی ۳۱۳۶ در همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، دکتر مجذوبی با اشاره به اینکه مردم استان همدان و مسافران نوروزی با تماس با سامانه ۳۱۳۶ می‌توانند از خدمات حوزه بهداشت و درمان در استان مطلع شوند گفت: نحوه فعالیت بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه، درمانگاه‌های دندانپزشکی فعال، برنامه کشیک نوروزی مراکز خدمات جامع سلامت استان همدان در این سامانه دیده شده است. 

او تصریح کرد: اطلاعات ایستگاه‌های سلامت در نوروز، پایگاه‌های فعال نمونه گیری و غربالگری نوزادان، داروخانه‌های شبانه روزی فعال و مراکز درمان و آزمایشگاه‌های تشخیص طبی از دیگر بخش‌هایی است که در این سامانه قابل دسترسی است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: مردم استان همدان و مسافران نوروزی همچنین در صورت مواجهه با موارد تخلف بهداشتی درمانی می توانند موضوع را اطلاع رسانی کنند.

دیگر خبرها

  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۹ فروردین؛ ۳۳ فوتی و ۵ ابتلای جدید
  • عضویت  ۱۰ هزار روستایی،کشاورز و عشایر همدانی در صندوق بیمه اجتماعی
  • مراجعه ۱۰ هزار بیمار به مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • ۴۷۹مورد ارائه خدمات درمانی به مسافران نوروزی در شش ایستگاه سلامت استان همدان
  • کشف ۶ فقره سرقت باغات روستایی در همدان
  • فعالیت سامانه تلفنی ۳۱۳۶ در همدان
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۷ فروردین؛ ۴ فوتی و ۱۰۰۰ ابتلای جدید
  • وضعیت اخلاق مداری دانشجویان
  • معنای مردمی‌سازی جهاد عمومی در عرصه تولید ثروت است
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۶ فروردین؛ ۳ فوتی و یک هزار ابتلای جدید