Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرکز مقاومت بسیج قوه قضاییه و وزارت دادگستری در حمایت از ملت فلسطین و محکومیت عادی سازی روابط برخی کشور‌ها با اسرائیل بیانیه‌ای را صادر کرد.

خبرگزاری میزان- مرکز مقاومت بسیج قوه قضاییه و وزارت دادگستری، در حمایت از ملت مظلوم فلسطین و محکومیت عادی سازی روابط برخی از دولت‌های عربی با رژیم اشغالگر و کودک کش صهیونیستی بیانیه ای را صادر کرده است که متن آن به شرح زیر است:

بسمه تعالی
طرح متجاوزانه صلح اعراب با اسرائیل، نقض آشکار حقوق حقه مردم فلسطین و فاقد وجاهت حقوقی در جامعه بین المللی است "این طرح نمونه بارز نقض حق‌های بنیادین بشری است".

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طرح صلح خاورمیانه که امروزه به عنوان "معامله‌قرن" معروف است طی سال‌های اخیر توسط بازیگران مغرض سیاسی مطرح شده که کشتار و غارت مردم مظلوم فلسطین را در دستور کار خود قرار داده است. این جریان به استقرار شوم رژیم اشغالگر اسرائیل در فلسطین مرتبط است و برای مشروعیت بخشیدن به اشغال و تجاوز به سرزمین فلسطین با تطمیع و ترغیب شیوخ سران عرب منطقه و سوء استفاده و تحریف قوانین حقوق بین الملل در قرن اخیر به جریان افتاده است که پیشینه آن توسط بیانیه سیاسی و شوم معروف به "بالفور " توسط نماینده انگلیس استعمارگر در سال ۱۹۱۷ با هدف ایجاد یک دولت یهودی و انتقال یهودیان از سراسر دنیا به کشور فلسطین کلید خورده است. نظر به اینکه طرح خبیثانه‌ی فوق، فاقد پارامتر‌های حقوقی و وجاهت قانونی در جامعه بین المللی است، لذا با به کارگیری مکانیسم فشار حداکثری بر خاورمیانه برای کاهش حساسیت‌های حقوق بین المللی، اما در نقض آشکار حقوق حقه مردم فلسطین همچنان با ایجاد رعب و وحشت، و عملیات روانی و نظامی بر مردم بی دفاع فلسطین و منطقه به اجرا گذارده شده است.

امروز دغدغه سران استکبار جهانی، به رسمیت شناساندن حضور نامشروع خود در منطقه خاورمیانه و یافتن شخصیت حقوقی در جامعه بین المللی است، چرا که "شناسایی" یا "پذیرش دولتی به عضویت در جامعه بین‌المللی" از شروط لازم در برقراری مناسبات و اعمال کامل صلاحیت آن دولت می‌باشد. از آنجا که شناسایی یک دولت یا حکومت در جامعه بین المللی مستلزم عدم نقض قوانین و مقررات حقوق بین الملل توسط همان دولت است، بنابراین رژیم‌های اشغالگری همچون اسرائیل که با تجاوز سرزمینی، وحشی‌گری و غیر قانونی ایجاد شده اند، نمی‌توانند از سوی جامعه بین‌المللی به رسمیت شناخته شوند.

شایان ذکر است که رژیم صهیونیستی برای توسعه سلطه گری خود همواره از چهار مشی راهبردی مهم بهره می‌جوید:

۱- تحریف و تفسیر به رای قوانین و مقررات حقوق بین الملل

۲- توسل به روش‌های تروریستی وایجاد جنگ‌های نیابتی در منطقه با حمایت خائنین و اشرار منطقه

۳- ایجاد سرپل وتعامل با حاکمان وابسته در منطقه برای تحت کنترل درآوردن اهرم‌های قدرت و تاثیرگذار

۴- ایجاد رعب و وحشت و ناامنی و اعمال تحریم‌ها برای به تسلیم کشاندن جبهه مقاومت

لذا پرواضح است که نقش امارات در دیپلماسی صلح سازی می‌تواند منشاء‌ای برای هموار نمودن مسیر ورود رژیم صهیونیستی به منطقه غرب آسیا (خاورمیانه) گردد.

دیپلماسی فعال صلح سازی رژیم صهیونیستی، توطئه‌ای خائنانه جهت گسترش سلطه‌گری با زیر پا گذاشتن قوانین و مقررات حقوق بین‌المللی است که قطعاً به صورت هوشمند امنیت کشور ایران را با نفوذ امارات و بحرین که در همسایگی ایران می‌باشند، هدف قرار داده است و نظر به اینکه دشمنی اسرائیل با ایران بر جامعه جهانی پوشیده نیست، لذا امارات باید تبعات همدستی آشکار و خوش خدمتی خفت‌بارش رابا ائتلاف در خطای راهبردی اسرائیل و در مقابله با ایران بپذیرد.

علی ایحال تداوم طرح صلح بین اسرائیل و امارات با عادی سازی روابط فیمابین، در شرایط حساس کنونی می‌تواند واکنش‌های جدی دول منطقه بویژه کشور ایران را در تقابل با رژیم صهیونیستی رقم بزند و زمینه ساز بروز تشنجات سیاسی در روابط دول منطقه و تهدید علیه صلح و امنیت بین المللی گردد.

این طرح از منظر قوانین و مقررات حقوق بین الملل محکوم است و لزوم واکنش‌های جدی جامعه حقوقی به بی عدالتی‌ها و قانون شکنی‌های صهیونیسم کودک کش در عرصه بین المللی را می‌طلبد.

بیشتر بخوانید: استفاده از ظرفیت‌های نظام حقوق بین الملل برای حل مساله فلسطین

انتهای پیام/

 

برچسب ها: وزارت دادگستری قوه قضاییه

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: وزارت دادگستری قوه قضاییه جامعه بین المللی عادی سازی روابط وزارت دادگستری رژیم صهیونیستی بین المللی قوه قضاییه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۵۲۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حزب الله: پادگان «شراگا» در شمال عکا را هدف قرار دادیم

به گزارش قدس آنلاین، حزب الله لبنان در بیانیه ای اعلام کرد که حمله پهپادی سنگینی به رژیم صهیونیستی انجام داده است.

در این بیانیه آمده است: در راستای حمایت از ملت استوار فلسطین در غزه و یاری مقاومت شجاع و شریف ان و در واکنش به حمله رژیم صهیونیستی به شهرک عدلون و ترور یکی از رزمندگان، مقاومت اسلامی در ساعت ۱:۴۰ بعد از ظهر امروز سه شنبه ۲۳ آوریل ۲۰۲۴ در حمله هوایی گسترده با پهپادهای انتحاری مقر فرماندهی تیپ گولانی و مقر فرماندهی یگان ایگوز ۶۲۱ را در پادگان شراگا در شمال شهر اشغالی عکا هدف قرار دادند و تلفات قطعی به آن وارد کردند.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی هم از رهگیری ۳ هدف هوایی در آسمان نهاریا و عکا خبر داد.

پیش از این رسانه های رژیم صهیونیستی اعلام کردند پایگاهی نظامی در یکی از شهرک‌های ساحلی در شمال فلسطین اشغالی از جنوب لبنان هدف حمله پهپادی قرار گرفته است.

این منابع تاکید کردند که پهپادها دقیقاً به هدف اصابت کردند.

به دنبال این حمله دود غلیظی در شمال حیفا مشاهده شده است.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • آمریکا: عادی‌سازی روابط مشروط به تغییر رفتار طالبان است
  • بیانیه شدیداللحن وزارت حقوق بشر یمن در مورد جنایات اسرائیل در غزه
  • بلینکن بزودی در عربستان؛ تداوم تلاش آمریکا برای رویای عادی سازی روابط اسرائیل با ریاض
  • عربستان: جامعه جهانی به مسوولیت خود مبنی بر توقف تجاوز اسرائیل عمل کند
  • مهمترین دستاورد طوفان الاقصی توقف عادی سازی روابط کشور‌ها با اسرائیل است
  • ببینید | حزب الله: پادگان «شراگا» در شمال عکا را هدف قرار دادیم
  • حزب الله: پادگان «شراگا» در شمال عکا را هدف قرار دادیم
  • توقف عادی سازی روابط کشور‌ها با اسرائیل، مهمترین دستاورد طوفان الاقصی
  • تقابل شدید آلمان با آزادی بیان برای حمایت یکجانبه از اسرائیل
  • حزب‌الله با موشک مرکز نظامی «الضهیره» اسرائیل را به آتش کشید