Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-23@16:51:23 GMT

واکنش وزیر صنعت به افزایش قیمت‌ها

تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۵۳۱۴۷

واکنش وزیر صنعت به افزایش قیمت‌ها

خبرگزاری ایسنا: وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت:گرانی ناشی از افزایش شاخص‌های کلان اقتصادی وجود دارد، اما ثبات مهم تر از آن است که باید هر چه سریع تر به بازارهای مختلف برگردد و این خواسته رئیس جمهور است.

علیرضا رزم‌حسینی در دیدار با هیات رئیسه اتاق اصناف ایران با بیان اینکه تاریخ ایران هیچگاه نقش‌آفرینی اصناف و بازاریان در مقاطع مختلف پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی را فراموش نخواهد کرد، گفت: حضور اصناف در مقاطع مختلف و حساس کشور در نقش یک پشتیبان‌کننده، همواره ماندگار و درخشان بوده و وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشراف کامل به این جایگاه و نوع نقش‌آفرینی، حامی این قشر عظیم خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر صنعت، معدن و تجارت، حضور اصناف و تشکل‌های مختلف بخش‌خصوصی در تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌ها را یک الزام دانست و افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت در حوزه‌های مختلف، نشست‌های بسیاری را با بخش‌های مختلف صنعتی، معدنی و تجاری غیردولتی برگزار می‌کند تا بتواند تصمیماتی را اتخاذ کند که مبتنی بر خردورزی و کار کارشناسی باشد و در نهایت به نفع تولید و اشتغال کشور تمام شود.

وی تصریح کرد: امروز کشور در شرایط خاصی به سر می‌برد که همه باید دست به دست هم داده و تلاش کنند تا از مشکلات عبور کند. این در حالی است که باید باور کنیم که در جنگ تمام عیار اقتصادی قرار گرفته‌ایم و متناسب با آن، ابزارهای دفاعی را به کار بندیم؛ البته هدف وزارت صنعت، معدن و تجارت در این حوزه، مداخله نیست بلکه استفاده حداکثری از پتانسیل‌ها و توانمندی‌های این حوزه است.

به گفته رزم حسینی، هیچ یک از واحدهای صنفی علاقمند به خرید کالاها با قیمت بالا نیستند تا بتوانند به راحتی اجناس خریداری شده را فروشند و گردش مالی داشته باشند؛ در غیر این صورت دچار مشکل خواهند شد؛ پس به طور قطع اصناف مدافع گرانی نخواهند بود، چراکه در گرانی هم خریدار و هم فروشنده ضرر می‌کنند.

طبق اعلام وزارت صمت، وی با تاکید بر ضرورت هماهنگی کامل تمامی بخش‌های مرتبط وزارت صنعت، معدن و تجارت با جامعه صنفی کشور خاطرنشان کرد: باید مسیر را برای حضور هر چه بیشتر اصناف در اقتصاد فراهم کرد و در حوزه کنترل قیمت و نظارت بر بازار از توان حداکثری آنها بهره گرفت. این در حالی است که در شرایطی قرار داریم که روز به روز سفره مردم کوچکتر شده و هم دولت و هم جامعه صنفی کشور اعم از تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان، باید دست به دست هم دهند و ثبات را به بازار برگردانند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: گرانی ناشی از افزایش شاخص‌های کلان اقتصادی وجود دارد، اما ثبات مهم تر از آن است که باید هر چه سریع تر به بازارهای مختلف برگردد و این خواسته رئیس جمهور است.

وی تصریح کرد: نگاه ما در مجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت آن است که با همیاری هم، از شرایط سخت کنونی اقتصاد ایران عبور کرده و شرایط با ثبات‌تری را تجربه کنیم.

منبع: فردا

کلیدواژه: وزیر صنعت افزایش قیمت ها معدن و تجارت وزارت صنعت وزیر صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۵۳۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش وزیر صمت به افزایش قیمت پژو پارس + جزییات مهم

به گزارش صدای ایران به نقل از خبرآنلاین، سال گذشته برای متقاضیان پژو پارس در سامانه یکپارچه خودرو امیدوارکننده تمام شد؛ هرچند این افراد نتوانستند به خودروی خود در موعد مقرر برسند، اما دعوای ایران خودرو و سازمان استاندارد بر سر تولید خودروی پژو پارس با ورود ابراهیم رئیسی و مجوز ادامه تولید این خودرو پایان یافت.

براساس گزارش مهر، بر این اساس متقاضیان پژو پارس در سامانه یکپارچه خودرو امیدوار بودند که بالاخره خودروی مورد علاقه خود را دریافت کنند. با این وجود اعلام قیمت پژو پارس برای تکمیل وجه همه را شوک زده کرد.

قیمت پژو پارس ۱۵۰ میلیون تومان گران شد!
در بخشنامه جدید صادر شده توسط ایران خودرو، قیمت پژو پارس برای تکمیل وجه متقضیان سامانه یکپارچه خودرو ۴۴۵ میلیون و ۷۴۲ هزار و ۳۰۰ تومان اعلام شد. این در حالی اسنت که قیمت پژو پارس در فروش‌های قبلی ۲۹۴ میلیون تومان بوده است.

بر این اساس در سال جاری این اولین محصول ایران خودرو است که مجوز افزایش قیمت گرفته و به نظر می‌رسد برای باقی محصولات خودروسازان نیز این اتفاق خواهد افتاد.

ایران خودرو منتظر افزایش قیمت بود؟!
در این شرایط برخی عنوان کرده بودند که ایران خودرو تعمدا تکمیل وجه متقاضیان پژو پارس در سامانه یکپارچه خودرو را به سال جدید موکول و پس از مجوز افزایش قیمت موکول کرده است. موضوعی که قویا از سوی این شرکت رد شده است. ایران خودرو در اطلاعیه خود اعلام کرده که در راستای مشتری مداری بار‌ها برای متقاضیان شرایط جایگزین خودرو اعلام کرده تا بتوانند در موعد مقرر خودرو خریداری کنند.

در این میان عباس علی آبادی، وزیر صمت که امروز به کمیسیون اصل ۹۰ مجلس رفته بود در خصوص افزایش قیمت پژو پارس گفت: در مورد قیمت پژو پارس هم شورای رقابت مسؤول است و قانونا ما سیاست گذار نیستیم و ما فقط مجری سیاست‌های ابلاغی هستیم.

در حقیقت علی آبادی عملا شورای رقابت را مسئول شرایط ایجاد شده برای متقاضیان پژو پارس در سامانه یکپارچه خودرو عنوان دانست.

سامانه یکپارچه خودرو حذف می‌شود؟
یکی دیگر از مواردی که وزیر صمت مطرح کرد، آینده سامانه یکپارچه خودرو بود.

علی آبادی گفت: سیاست شخصی من این است که ما در وزارت صمت سیاست گذار هستیم و مجری نیستیم. مسؤولین وقت با راه اندازی سامانه یکپارچه خودرو قصد داشتند کمترین تخلف را در فروش خودرو داشته باشیم و حداکثر نظارت اعمال شود.

وی افزود: در حال حاضر به سمتی می‌رویم که اساساً دغدغه خودرو را از دوش مردم برداریم و مردم مستقیم با خودروساز در ارتباط باشند.

به نظر می‌رسد که با قائله‌ای که در خصوص پژو پارس شکل گرفته، وزارت صمت بیش از گذشته اراده لازم برای حذف سامانه یکپارچه خودرو را بدست آورده است.

دیگر خبرها

  • عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت: با تعطیل شدن پنجشنبه ۲۵ درصد ظرفیت کار با دنیا را از دست می دهیم
  • برخورد ویژه با ۵ گروه کالایی قاچاق در تهران
  • اجاره نشین بودن ۶۰ درصد واحدهای صنفی تربت حیدریه
  • واکنش وزیر صمت به افزایش قیمت پژو پارس + جزییات مهم
  • واکنش عجیب وزیر صمت به افزایش قیمت پژو پارس: ما که مجری نیستیم! | فیلم
  • سال گذشته ۵ پروانه بهره‌برداری معدنی در قم صادر شد
  • دخانیات و لوازم خانگی بیشترین کالای قاچاق در قم بود
  • صنایع برنامه‌محور خراسان رضوی حمایت ویژه می‌شوند
  • افزایش ۴۰ درصدی کرایه‌های حمل و نقل درون‌شهری در اردبیل
  • انتخاب رییس جدید خانه صنعت، معدن و تجارت کردستان