Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-23@14:21:39 GMT

فیسبوک بار دیگر پیام ترامپ را حدف کرد

تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۵۳۷۰۰

فیسبوک بار دیگر پیام ترامپ را حدف کرد

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا یک روز پس از مرخصی از بیمارستان در پیامی که در شبکه‌های اجتماعی از جمله فیسبوک منتشر کرده به مقایسه کرونا و آنفلوآنزا پرداخت ولی فیسبوک این پیام را حذف کرده است.

این شبکه اجتماعی مدت‌هاست حذف «اطلاعات نادرست» درباره کرونا را در دستور کار خود قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترامپ نوشته بود: «فصل آنفلوآنزا در حال رسیدن است؛ بسیاری از مردم هر سال، بعضی اوقات بیش از ۱۰۰ هزار نفر با وجود واکسن از این بیماری می‌میرند».

او در ادامه نوشته ایت: «آیا باید کشور را ببندیم؟ نه، ما یاد گرفته‌ایم با این بیماری زندگی کنیم؛ همانطوری که یادگرفته‌ایم با کووید زندگی کنیم. در بیشتر جمعیت‌هایی که کمتر کشنده است».

این اولین بار نیست که فیسبوک بخشی از محتویات صفحه فیسبوک رئیس‌جمهوری آمریکا را حذف می‌کند.

این شبکه اجتماعی حدود دو ماه پیش هم یکی از پست‌های او را حذف کرد؛ این کلیپ ویدئویی بخشی از مصاحبه ترامپ با فاکس نیوز بود که او در آن گفته بود کودکان «تقریبا در برابر کووید-۱۹ مصون هستند».

فیسبوک اعلام کرده بود که این پست ناقض مقررات این شرکت در خصوص «اطلاعات گمراه‌کننده و زیان‌بار درباره کووید-۱۹ است».

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: فیسبوک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۵۳۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خون مردم و کودکان غزه بر روی دستان مالک واتس‌اپ

واتس‌اپ که متعلق به شرکت آمریکایی «متا» است به ارتش رژیم صهیونیستی برای هدف قرار دادن مردم فلسطین در غزه کمک کرده است.

به گزارش مشرق، برخی اطلاعات فاش شده نشان می‌دهد شرکت متا که مالک فیس‌بوک، واتس‌اپ و اینستاگرام است، از طریق گروه‌های خانوادگی واتس‌اپ اطلاعاتی در مورد تحرکات فلسطینی‌ها برای هدف قرار دادن آن‌ها و خانواده‌هایشان در اختیار ارتش اسرائیل قرار داده است.

گفته می‌شوند اسرائیل از سامانه‌ای مجهز به هوش مصنوعی به نام «لاوندر» برای شناسایی فلسطینیان در غزه و سپس هدف قرار دادن آن‌ها استفاده می‌کند؛ سامانه‌‎ای که ۳۷ هزار فلسطینی را زیرنظردارد.

آمریکا درحالی با استفاده از شبکه‌های اجتماعی و پیام رسانان به ارتش اسرائیل برای کشتار مردم غزه کمک می‌کند که اخیرا فشار مضاعفی برای محدودسازی شبکه اجتماعی «تیک تاک» وارد کرده است.

اخیرا مجلس نمایندگان آمریکا طرحی را به تصویب رساند که براساس آن اگر شرکت «بایت‌دنس» مالک چینی تیک‌تاک ظرف یک سال مالکیت آن را واگذار نکند این رسانه اجتماعی در آمریکا ممنوع خواهد شد.

شبکه اجتماعی «تیک‌تاک» اقدام مجلس نمایندگان آمریکا علیه این شبکه اجتماعی را برای آزادی بیان در آمریکا نگران کننده خواند.

این شبکه اجتماعی که کاربران آن موضوعات مربوط به فلسطین و کشتار و به شهادت رساندن مردم و کودکان غزه را به نمایش می‌گذارند ضمن تنویر و آگاه سازی افکارعمومی جهان باعث ایجاد چالش برای ایالات متحده و کشورهای اروپایی شده است.

تیک تاک در بیانیه‌ای این ممنوعیت را نقض آزادی بیان ۱۷۰ میلیون آمریکایی عنوان کرده است.

بسیاری از قانونگذاران آمریکایی با اشاره به خطرات این شبکه اجتماعی تاکید می‌کنند که چین می‌تواند این شرکت را مجبور کند داده‌های ۱۷۰میلیون کاربر آمریکایی خود را در اختیار پکن قرار دهد؛ اتهامی که تیک تاک آن را رد می‌کند اما خود آمریکایی‌ها از شبکه‌های اجتماعی و پیام رسانان علیه مردم دنیا از جمله فلسطینیان استفاده می‌کنند.

این موارد به خوبی نشان می‌دهد که شبکه‌های اجتماعی و پیامرسانان به ابزاری برای جاسوسی و نفوذ اطلاعاتی آمریکا و غرب تبدیل شده اند.

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • خون مردم و کودکان غزه بر روی دستان مالک واتس‌اپ
  • شعر طنز یک اقدام بدیع در دستگاه قضا است
  • دیدنی های امروز؛ از دادگاه ترامپ تا تولد لنین
  • دانشگاه برای ارتقای عقلانیت در حکمرانی استان مؤثر باشد
  • خبر‌های رسانه، ۴ اردیبهشت
  • جنجال هوش مصنوعی در انتخابات هند
  • علاقه مردم آمریکا به انتخابات به کمترین میزان خود در ۲۰ سال گذشته رسید
  • سندروم پس از کرونا چیست؟
  • کووید باعث تحریک آسم در کودکان نمی‌شود
  • دنیای کوچک ایتا