Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-23@19:18:11 GMT

بازنگری طرح هادی روستایی یک ضرورت است

تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۵۳۷۱۰

بازنگری طرح هادی روستایی یک ضرورت است

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، علی فتح اللهی، فرماندار شهرستان رشت در ویژه برنامه روز روستا با بیان اینکه روستا‌ها قطب تولید محصولات کشاورزی در کشور هستند، گفت: هیچ سفره‌ای باز نمی‌شود مگر اینکه ماحصل تلاش و زحمات روستاییان در آن موجود باشد.

او با بیان اینکه در مباحث تولید، اشتغال و توسعه پایدار باید روستا‌ها در اولویت توجه قرار گیرند، افزود: جهت حفظ و صیانت از مباحث تولیدی در حوزه‌های مختلف کشاورزی و فعالیت‌های مرتبط، باید نگاهی بسیار متفاوت‌تر از پیش به روستا‌ها داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار رشت با برشمردن دلایلی چند در خصوص افزایش ارزش افزوده اراضی و ملک در روستا‌های این شهرستان در سال‌های اخیر اظهار داشت: وضعیت آب و هوایی مطلوب، نزدیکی به مرکز کشور و توسعه راه‌ها و زیرساخت‌ها باعث توجه افراد غیربومی به خرید اراضی در روستا‌های شهرستان رشت شده است.

فتح اللهی با اشاره به نکات منفی افزایش قیمت زمین در مناطق روستایی، ادامه داد: این اتفاق، انگیزه فروش اراضی روستایی را برای روستاییانی که با مشکلاتی، چون بالا بودن هزینه‌های کشاورزی و تأمین معاش مواجه هستند، بالا برده و مردم، علیرغم میل باطنی مجبور به فروش بخشی از زمین‌های خویش هستند.

او با تأکید بر اهمیت نظارت بر توسعه روستا از سوی مبادی ذیربط گفت: نقش دهیاران و شورا‌ها در این قضیه بسیار پررنگ و حائز اهمیت است، به خصوص که در سالیان اخیر شاهد ساخت و ساز‌های غیرمجاز در مناطق روستایی هستیم.

فرماندار شهرستان رشت نگاه همه جانبه برای نیل به توسعه پایدار را بسیار حائز اهمیت دانست و افزود: باید روستا را با تمام فاکتورها، آیتم‌ها و معیار‌های یک روستا مدنظر قرار داده و آن روستا با طبیعت، جنگل ها، رودخانه ها، دریا، سواحل، آثار تاریخی و آیین و تمدنی که در آن وجود دارد، برای همگان تعریف شود.

فتح اللهی غالب طرح‌های روستایی را دارای نواقصی خواند و اظهار داشت: بسیاری از طرح‌های هادی روستایی نیازمند بازنگری با لحاظ رویکرد همه جانبه است.

او تصریح کرد: باید طرح‌های هادی به گونه‌ای باشد که روستا‌ها در قالب یک روستا و با چشم انداز و بافت روستایی و با شاخص‌های خاص خود حفظ شود، نه اینکه روستا‌ها با المان‌های شهری در قالب یک شهر تعریف شود.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: طرح هادی روستاهای رشت شهرستان رشت روستا ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۵۳۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برقراری پوشش موبایل و اینترنت پرسرعت ۴G در روستا‌های دشتک سفلی و علیای تفت

 به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد با اعلام این خبر گفت: برای بهبود کیفیت دسترسی ساکنین این روستا‌ها به اینترنت پرسرعت همراه، نیاز به ایجاد سایت جدید تلفن همراه بود، بنابراین سایت تلفن همراه با فناوری نسل چهارم موبایل در روستای دشتک سفلی با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات توسعه ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برنامه ریزی و توسط اپراتور همراه اول اجرا شد که با اجرای این طرح، روستا‌های دشتک سفلی و دشتک علیا از پوشش موبایل و اینترنت پرسرعت با کیفیت و پایدار نسل چهارم برخوردار شدند.

 پاکدل، تکمیل پوشش و توسعه ارتباطات روستایی به منظور سهولت در زندگی و کسب و کار روستاییان مخصوصا برای دریافت خدمات الکترونیک و هوشمند را از اولویت‌های وزارت ارتباطات برای کاهش شکاف دیجیتال و تحقق عدالت اجتماعی از مسیر عدالت ارتباطی دانست و از تلاش‌های ارزشمند و جهادی مجری و تیم طرح توسعه ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، دفتر امور استان‌های وزارت، مدیر مخابرات منطقه یزد و همکاران همراه اول، فرماندار، بخشدار و مسئولین محلی به ویژه نماینده مردم شریف شهرستان تفت در مجلس شورای اسلامی که نقش بسزایی در تسریع اجرای پروژه و تحقق این امر داشتند، تشکر کرد. 
 روستا‌هایی دشتک سفلی و دشتک علیای شهرستان تفت از جمله روستا‌های ییلاقی و خوش آب و هوا با طبیعت بکر در استان یزد است که در طول سال پذیرای گردشگران و گروه‌های کوهنوردی می‌باشد.

دیگر خبرها

  • اجرای طرح هادی در ۶۰ درصد روستا‌های ایجرود
  • طرح هادی مهم‌ترین ابزار مدیریت توسعه روستایی است
  • ۲هزار مسکن فرسوده روستایی قم نوسازی می‌شود
  • اصفهک، روستایی کویری که در مسیر جهانی شدن است
  • بازنگری طرح هادی ۸ روستای آستارا در دستور کار قرار دارد
  • اصفهک؛ سفری به عمق زیبایی در دل کویر/ روستایی مطرح در سطح جهانی
  • بازنگری ۲۷۴ روستا در چهارمحال و بختیاری در طرح هادی
  • ضرورت لایروبی رودخانه‌های شهرستان هشترود
  • برقراری پوشش موبایل و اینترنت پرسرعت ۴G در روستا‌های دشتک سفلی و علیای تفت
  • پیشرفت ۶۵ درصدی طرح‌های هادی روستایی در چهارمحال و بختیاری