Web Analytics Made Easy - Statcounter

چند سالی است که خانه شهید تندگویان در حال ویرانی ست و شهرداری منطقه 12 که متولی بازسازی آن است هیچ اقدامی برای آن انجام نداده است. طبق اطلاعات به دست آمده وزیر نفت چندین بار در مکاتبات رسمی به شهرداری اعلام کرده است تمام هزینه‌های مرمت و بازسازی این خانه را متقبل می‌شود اما شهرداری منطقه سکوت کرده که این امر جای تعجب دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ کوچه چهار دوری، یکی از کوچه پس کوچه‌های محله خانی آبادِ مولوی یادآور رشادت های بزرگمرد سال های دفاع مقدس و اسطوره مقاومت است،«خانه شهید محمدجواد تندگویان».  خانه ای که جز تاریخ معاصر این مرز و بوم بوده و تنها به تهران خلاصه نمی شود بلکه حرف های زیادی برای سال های سخت و جانفرسای این مملکت دارد. این شهید پرآوازه دومین وزیر نفت تاریخ ایران که در کابینه محمد علی رجایی بوده است. اما خانه این شهید سربلند در گوشه ای از تهران و در غربت در معرض تخریب است.

به محله خانی آباد می روی روی در نیمه بازش قفلی زده‌اند. اینجا که حالا تبدیل به یک خرابه‌ای شده  قرار بود که موزه شهید تندگویان باشد. وزیر اسبق نفت ایران که حدود دو سال پس از انقلاب و در سال‌های جنگ، توسط عراقی‌ها اسیر شد و پس از سال‌ها اسارت و شکنجه نمی دانیم در کدام ماه و سال شهید شد. اینجا خانه پدری اوست، خانه‌ای که وزارت نفت آن را خریده تا موزه شهید محمدجواد تندگویان باشد حالا اما نه از موزه خبری هست و نه از خانه پدری. خانه‌ای که قرار بود موزه باشد، حالا ویرانه‌ای است که آدم هر لحظه نگران می‌شود مبادا آوار شده و خاطرات آن سال ها زیر تله خاک دفن شود.

برای سر و سامان دادن به خانه این شهید و موزه کردن آن وزارت نفت متعهد شده هزینه بازسازی آن را به شهرداری بپردازد اما هنوز شهرداری تهران پاسخی نداده‌ و سرنوشت این خانه ارزشمند مبهم است.

براساس آنچه گفته می‌شود، طی سال‌های گذشته شهرداری تهران حدود 600 میلیون تومان برای بازسازی این خانه هزینه کرده است و باید برای اداره آن به عنوان طرح چهره‌های ماندگار با وزارت نفت جلسه‌ای برگزار کند اما هیچ اقدامی انجام نداده است این درحالیست که وزیر کنونی نفت دستور داده سریعا در این مورد نتیجه حاصل شود اما متاسفانه شهرداری منطقه 12 با بی تفاوتی برخورد می‌کند.

طبق گفته‌های یک منبع آگاه نامه‌هایی در تاریخ 7/12/1398 ، 7/10/1398 ، 30/1/98 ، 30/11/98 ، 2/11/98 از سوی وزارت نفت به شهرداری ارسال شده است و حتی شخصا وزیر وزارت نفت  نامه‌ای در 7 دی ماه سال گذشته خطاب به شهردار تهران، پیروز حناچی ارسال کرده است و نامه‌ای در 2 بهمن ماه سال گذشته مستقیما خطاب به علی محمد سعادتی شهردار منطقه 12 ارسال شده است اما آنطور که به نظر می‌رسد هیچ واکنشی نداده اند و ملک همچنان بی سر و سامان است. وزارت نفت در این نامه‌ها بارها تاکید کرده است که بلاتکلیف ماندن این ملک بیم آن را ایجاد می‌کند که در آینده ای نزدیک به عنوان فضای بی دفاع شهری، محل تجمیع بزه کاران شود اما با این حال تاکنون شهرداری اهمیتی نداده است.

شهرداری منطقه هیچ پاسخی به پیگیری‌های وزارت نفت نداده است/خانه در معرض تخریب مجدد قرار دارد

محمدمهدی تندگویان، فرزند ارشد این شهید درباره آخرین وضعیت خانه پدری‌اش گفت: به رغم مکاتبات انجام شده از سوی وزارت نفت و مذاکره تلفنی بنده با شهردار تهران و پیگیری از منطقه هیچ پاسخی پس از گذشت ۷ ماه از سوی شهرداری تهران در این خصوص به وزارت نفت یا به خانواده شهید داده نشده است.

او تصریح کرد: متاسفانه ملک مذکور و ملک مجاور آن در معرض تخریب مجدد قرار دارند.

وزارت نفت کوتاهی کرده است/ اگر نامه‌ای هست به کمیته میراث فرهنگی ارسال شود

حسن خلیل آبادی، رئیس کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورای شهر تهران درگفتگو با خبرنگار شهری برنا با اشاره به وضعیت این مجموعه عنوان کرد که منتظر پاسخ شهردار منطقه 12 برای پاره ای از توضیحات در خصوص عدم توجه به این مجموعه است و افزود که اگر وزارت نفت نامه‌ای دارد آن را به کمیته میراث فرهنگی شورای اسلامی شهر ارسال کند تا سریعا رسیدگی شود.

وزارت نفت چندین بار اعلام آمادگی برای پرداخت هزینه‌های بازسازی کرده است/شهرداری منطقه 12 سکوت کرده است

روابط عمومی وزارت نفت در گفتگو با خبرنگار شهری برنا درباره آخرین وضعیت خانه شهید تندگویان گفت: آقای زنگنه، وزیر نفت طی چند نوبت، مذاکرات رسمی کتبی و هم شفاهی با شهرداری کل و شهرداری منطقه 12 انجام داده است و صریحا اعلام کرده که وزارت نفت تمامی هزینه‌های بازسازی و ترمیم خانه شهید تندگویان را برعهده می‌گیرد و متقبل می‌شود.

او افزود: از آنجایی که وزارت نفت فعالیت فنی و تخصصی دارد و اموری مانند بازسازی و ترمیم در شرح وظایف آن نیست و نمی‌تواند انجام دهد، طی نامه نگاری‌ها و مکاتباتی قرار شد شهرداری منطقه 12 که متولی امر است، کلیه امور لازم و ضروری را انجام دهد و هزینه آن را از وزارت نفت دریافت کند.

روابط عمومی وزارت نفت با اشاره به سکوت شهرداری منطقه 12 در قبال این انجام وظیفه تصریح کرد: اینکه تاکنون عملیات بازسازی انجام نشده است و خانه همچنان در حال ویرانی ست را شهرداری منطقه باید پاسخ دهد اما سکوت کرده و هیچ استقبالی در این خصوص دیده نشده است.

او ادامه داد: طبق سیستم مالی وزارت نفت، شهرداری ابتدا باید هزینه‌ها را پرداخت کند و سپس با ارائه فاکتور، مجموع پرداختی‌ها را دریافت کند.

خبرنگار شهری برنا موفق به برقراری تماس با علی محمد سعادتی، شهردار منطقه 12 و علیرضا آقایی، مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران نشد تا از کم و کیف اقدامات این مجموعه ها اطلاع لازم کسب کند.

شهرداری منطقه 12 بالاخره تکلیف خانه موزه تندگویان را مشخص کند

اکنون که در هفته تهران به سر می‌بریم بهتر است به جای عکس انداختن با خانه موزه‌هایی که قبلا تملک و بهره برداری شدند، فکری به حال خانه‌هایی که در حال ویرانی اند، شود. حالا چه پای شهرداری منطقه 12 به پرونده موزه شهید تندگویان باز شود و چه نشود مشخص بوده خانه شهید تندگویان، در معرض تخریب است. این مجموعه که بنا بود موزه ای جهت روایت تاریخ برای آیندگان باشد حالا مخروبه ای است شبیه هزار و یک پلاک و خانه فرسوده دیگر این شهر. خانه آب ندارد، برق ندارد، قفل و کلید و پنجره ندارد و ممکن است فضای بی دفاع شهری شود که پس از میلیاردها تومان هزینه دیگر نتوان به حالت قبل درآورد. چراغ اتاق شهید تندگویان شب‌ها خاموش است و عابران نمی‌دانند صاحب این خانه کیست و اینجا کجاست.

//انتهای پیام: 7

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جنگ شهرداری موزه نفت وزارت نفت موزه کوهنوردی خانه شهید تندگویان خانه شهید تندگویان شهرداری منطقه 12 شهرداری تهران معرض تخریب وزارت نفت موزه شهید هزینه ها خانه ای نامه ای سال ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۵۴۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت کشور عراق وقوع انفجار در این کشور را تکذیب کرد

این مقام عراقی که خواست نامش محفوظ بماند، بدون ذکر جزییات به پایگاه خبری «شفق نیوز» گفت: البته رادار‌های نظامی عراق عبور پرتابه‌های ناشناس از آسمان کشور را رصد کرده‌اند.

به گزارش ایر، این درحالی است که ساعاتی پیش شبکه المیادین از شنیده شدن صدای انفجار در منطقه «الامام» در استان بابل واقع در جنوب عراق خبر داد.

مدیر دفتر شبکه المیادین در بغداد نیز مدعی شد: به احتمال زیاد صدای انفجار در منطقه امام در استان بابِل عراق ناشی از حمله به حریم هوایی ایران بوده است.

تاکنون ماهیت انفجار در استان بابل عراق مشخص نیست، اما برخی از منابع غیری رسمی اعلام کردند که این منطقه عراق نیز همزمان با استان سویدا در جنوب سوریه نیز توسط رژیم صهیونیستی هدف قرار گرفته شده است.

tags # عراق ، انفجار سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • آشکارسازی المان‌های ترافیکی در بزرگراه‌های منطقه ۱۹
  • ۱۰ هزار بی خانمان در پی تخریب دو هزار خانه در مرکز غزه 
  • وزارت کشور عراق وقوع انفجار در این کشور را تکذیب کرد
  • آغاز عملیات عمرانی یادمان شهید گمنام در بوستان فدک
  • افتتاح دومین خانه شهید در منطقه ۱۵ تهران
  • آغاز عملیات بهسازی و ترمیم سیل‌بندهای ۲ بلوار شهر ایلام
  • احداث سالن ورزشی در محله جروکان
  • گود میدان مشق رفع خطر می‌شود | همکاری مشترک وزارت امورخارجه و شهرداری
  • آغاز عملیات بهسازی و ترمیم سیلبند‌های بلوار صنایع و شهید تندگویان
  • تملک مغازه‌های قبرستان نو در گام نهایی/ ۷۰ مغازه تخریب شد