Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، هادی حق شناس در جلسه جمع بندی سفر دو روزه نمایندگان مجمع تشخیص مصلحت نظام جهت بررسی ایجاد منطقه آزاد اینچه برون گلستان اظهارکردکرد: هر مرز یک فرصت تاریخی است و منطقه آزاد اینچه برون گلستان ظرفیتی کم نظیر برای اقتصاد ملی و تعمیق روابط فرهنگی با کشور ترکمنستان و کشورهای حوزه cis است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ایجاد منطقه آزاد اینچه برون این از نظر کارشناسی و دغدغه ملی حائز اهمیت بوده و تقویت گلستان در واقع تقویت پیمان اوراسیا است که جمهوری اسلامی به آن پیوسته است.

استاندار گلستان یادآور شد: مزیت منطقه آزاد اینچه برون قابل مقایسه با دیگر مناطق آزاد موجود کشور نیست چرا که این منطقه آزاد می تواند هزینه‌های صادرات کالا و خدمات را به کشورهای آسیای میانه و حوزه cis کاهش دهد و همچنین زمینه ساماندهی سفرهای خارجی را فراهم آورد.

حق شناس با اشاره به حضور ترکمن‌ها و قزاق‌ها در استان گلستان خاطرنشان کرد: ایجاد منطقه آزاد اینچه برون فرصت بی نظیری برای تعمیق روابط با کشورهای همسایه است چرا که به دلیل مشترکات فرهنگی تمایل فراوانی از سوی این کشورها برای حضور و سرمایه گذاری در گلستان و جمهوری اسلامی ایران وجود دارد.

وی گفت: منطقه آزاد اینچه برون فرصتی برای افزایش تاب‌آوری اقتصاد کشور است و در صورت صدور این مجوز گلستان نه تنها باری را به دولت تحمیل نخواهد کرد بلکه آمادگی لازم در بخش خصوصی جهت تکمیل زیرساخت‌ها وجود دارد.

همچنین در این جلسه مشاور دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و دبیر کمیسیون اقتصاد کلان دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: لایحه ایجاد هشت منطقه آزاد و ۱۳ منطقه ویژه اقتصادی در اردیبهشت ماه سال جاری به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال و پس از آن به کمیسیون اقتصاد کلان ارجاع شد.

حجت الله هاشم بیگی افزود: مقرر شد اعضای این کمیسیون با حضور در این مناطق اطلاعات خود را کامل‌تر و به دبیرخانه مجمع ارائه کنند.

وی ادامه داد: در سفر به گلستان مشاهده کردیم که این استان از ظرفیت‌های بالایی برخوردار است و در واقع اینچه برون با استفاده از مدیران استانی توانمند می تواند ظرفیتی در سطح ملی باشد.

کد خبر 5042222

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری گلستان هادی حق شناس گرگان ویروس کرونا شیراز چهل سالگی دفاع مقدس اربعین 99 آمار کرونا بوشهر شیوع کرونا گرگان اربعین حسینی کرمانشاه خطبه های نماز جمعه دفاع مقدس مجلس شورای اسلامی ستاد ملی مقابله با کرونا مجمع تشخیص مصلحت نظام منطقه آزاد اینچه برون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۵۴۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب ۴۵۲ خانه پلاک قرمز در تهران

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران از پلمب ۴۵۲ خانه پلاک قرمز در تهران خبر داد.

به گزارش تسنیم، وی با ابراز اینکه «ما هشت هزار ظرفیت برای معتادان متجاهر داشتیم»، خاطرنشان کرد: ۲۱ هزار و ۲۰۰ نفر در مراکز ماده ۱۶ حضور دارند و چهار هزار ظرفیت خالی داریم، ۱۲ هزار و ۲۰۰ ظرفیت ایجاد شد که اگر ایجاد نمی‌شد این افراد کف خیابان‌ها بودند.

احمدی صدر با اشاره به ایجاد ۱۶ هزار ظرفیت با احتساب چهار هزار ظرفیت خالی، تصریح کرد: یکی از بهانه‌های افراد دارای منع پذیرش شامل افراد دارای صغر و کبر سن، اعصاب و روان، بیماران عفونی و دارای زخم باز و ترنس‌ها و دیگر افراد بود که ما پذیرش تمام این افراد را انجام دادیم.

وی با اظهار اینکه "جمعیت این افراد به ۵ تا ۷ هزار نفر می‌رسد. "، ادامه داد: اگر ۴۵۲ خانه پلاک قرمز در محدوده بازار، هرندی و دروازه غار پلمب نمی‌شد، ۱۲ هزار نفر را دستگیر می‌کردیم که بعد از آزادی مجدداً به این ۴۵۲ خانه بازمی‌گشتند. بیش از ۳۸۰ خانه برای این افراد ناامن و بلوک‌کشی شده است. ۸۲ کُلُنی که محل تجمع ۵۰ تا ۳۰۰ نفره بود، دیگر امروز وجود ندارد. ۱۸۲ کلنی با جمعیت تا ۵۰ نفر داشتیم که جمع‌آوری شدند.

احمدی صدر با اعلام اینکه در خلازیر، میدان محمدیه، راه‌آهن و محدوده‌هایی از این قبیل مردم نمی‌توانستند تردد کنند، گفت: با اقدامات صورت‌گرفته معتادان از این محدوده‌ها جمع‌آوری شده‌اند.

وی با بیان اینکه سازمان بهزیستی در ساماندهی کودکان کار و خیابان وارد شد، اضافه کرد: این موضوع مطرح شد که جمع‌آوری وظیفه پلیس است و پلیس گفت خودرو ندارد و شهرداری خودرو در اختیار قرار دهد به‌طوری که ما ۲۵ دستگاه خودرو در اختیار قرار دادیم.

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران با ابراز اینکه "یک ساختمان سه‌طبقه برای غربالگری کودکان کار اختصاص دادیم. "، یادآور شد: ما ظرفیتی ایجاد کردیم که خانواده‌های اتباع در آن فضا بخوابند و رد مرز شوند، حتی اتوبوس نیز برای انتقال این افراد اختصاص دادیم. ما خودرو، امکانات، تجهیزات، پول و... را اختصاص دادیم و اگر کاری انجام ندادیم، بگویید.

دیگر خبرها

  • جولان سگ های ولگرد در معابر شهرستان قرچک
  • نقش کانال های اماراتی در افزایش نرخ دلار | التهابات سیاسی بازیگر اصلی تغییر نرخ ارز است، نه اقتصاد
  • تردد روان در تمام محورهای برون شهری کشور
  • پلمب ۴۵۲ خانه پلاک قرمز در تهران
  • ترافیک نیمه سنگین در ۳ محور برون شهری کشور
  • نامه مجمع کارآفرینان به رئیس‌جمهوری؛ چالش‌های گمرکی را برطرف کنید
  • امسال رشد اقتصادی روسیه سریع‌تر از کشور‌های پیشرفته خواهد بود
  • برگزاری نشست تخصصی تاب‌آوری بناهای تاریخی در برابر بحران‌های طبیعی در گلستان
  • همکاری فنی بنیاد مسکن گلستان در منطقه آزاد اینچه‌برون
  • افزایش تعاونی‌ها به حل مشکلات استان‌ها کمک می‌کند