Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک نماینده مجلس شورای اسلامی درخواست کرد تا قانون ایجاد قُرق‌های اختصاصی شکار لغو شود، زیرا معتقد است شکار بی‌رویه در این مناطق موجب آسیب جدی به اکوسیستم منطقه شده است. - اخبار اجتماعی -

رحمت‌الله نوروزی عضو کمیسیون کشاورزی، آب و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه محیط زیست خبرگزاری تسنیم با انتقاد از مجوز شکار از سوی سازمان محیط زیست در مناطق قُرق‌ اختصاصی، اظهار کرد: ایجاد قُرق اختصاصی و شکارفروشی، ظلم به آیندگان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با ابراز تأسف از اینکه سازمان محیط زیست با شکارفروشی، شکارچیان را بدون  نظارت رها کرده است، گفت: شرایط فروش شکار در قرق‌های اختصاصی به‌گونه‌ای است که در این مناطق حتی تا 30 رأس را نیز شکار می‌کنند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و محیط زیست مجلس با تأکید بر اینکه برای حفاظت از محیط زیست و حیات وحش نیازمند قوانین سختگیرانه‌ای هستیم، افزود: قوانین فعلی شکار و حفاظت از محیط زیست در بعضی موارد دارای تعارضات و تناقضاتی است که باید با اصلاح قوانین، فضا برای شکارچیان ناامن شود.

گزارش/ "قرق‌های اختصاصی" به‌کام شکارچیان یا به نفع محیط زیست!سازمان محیط زیست: فاز دوم قرقهای شکار امسال اجرا می‌شود"نسل‌کشی کل‌ها" توسط شکارچیان خارجی در قرق علی‌آباد یزد + تصاویر

نوروزی ادامه داد: شکار بی رویه توسط شکارچیان در قرق‌های اختصاصی موجب می‌شود تا اکوسیستم منطقه آسیب دیده و روند زاد و ولد طبیعی در این مناطق آسیب ببیند، بنابراین باید اقدامات جدی در جلوگیری از ادامعه فعالیت قُرق‌های اختصاصی صورت گیرد.

 وی همچنین خواستار محدودیت در صدور مجوز شکار در مناطق قرق اختصاصی شد و تصریح کرد: امروزه نبود نظارت از سوی کارشناسان خُبره بر اعطای مجوز شکار در قُرق‌های اختصاصی موجب شده تا این مناطق به محلی برای دلالی شکار حیوانات تبدیل شود.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و محیط زیست مجلس در پایان با تأکید بر اینکه محیط زیست باید در شکارفروشی تجدید نظر کند، خاطرنشان کرد: قانون ایجاد قُرق‌های اختصاصی شکار باید بازنگری و یا ملغی شود، چون با روش فعلی، این مناطق آسیب‌های جبران‌ناپذیری به نسل حیات وحش وارد کرده و از طرف دیگر سازمان محیط زیست نیز از این طریق پایِ شکارچیان خارجی را نیز به کشور باز کرده است.

گزارش کامل تسنیم از قُرق‌های اختصاصی شکار و نحوه فعالیت شکارچیان در این مناطق را در اینجا بخوانید.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نمایندگان مجلس مجلس شکار شکارفروشی سازمان محیط زیست نمایندگان مجلس مجلس شکار شکارفروشی سازمان محیط زیست محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۵۵۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده مجلس: کلید جهش تولید عمل به سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی است

به گزارش «نماینده»، سید شمس الدین حسینی ضمن تبیین الزامات تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» اظهار داشت: کلید اصلاح ساختار اقتصاد، بازگشت به سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی است که البته یکبار این تصمیم در کشور مبنی بر اینکه باید از انحصار دولت خارج و به همان ترتیبات قانون اساسی عمل شود، اتخاذ شد.

«در قانون سیاست‌های کلی اصل ۴۴ رهبر معظم انقلاب هشت هدف را مشخص کردند که عبارت‌اند از:

شتاب بخشیدن به رشد اقتصاد ملی

گسترش مالکیت در سطح عموم مردم به‏منظور تأمین عدالت اجتماعی

ارتقای کارایی بنگاه‌های اقتصادی و بهره‌وری منابع مادی و انسانی و فناوری

افزایش رقابت‌پذیری در اقتصاد ملی

افزایش سهم بخش‌های خصوصی و تعاونی در اقتصاد ملی

کاستن از بار مالی و مدیریتی دولت در تصدی فعالیت‌های اقتصادی

افزایش سطح عمومی اشتغال

تشویق اقشار مردم به پس‌انداز و سرمایه‌گذاری و بهبود درآمد خانوارها»

وی افزود: بعد از ابلاغ سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی و تصویب قانون اجرای آن در مجلس شورای اسلامی، ممنوعیت‌ها برای حضور مردم و بخش غیردولتی در بخش اقتصاد کنار گذاشته شد اما محدودیت‌ها و معذوریت ها به قوت خود باقی ماند.

حسینی با بیان اینکه در مجلس یازدهم اقدامات مناسبی برای باز شدن راه مشارکت مردم صورت گرفت، ادامه داد: مجلس دوازدهم و دولت باید محکم بر اجرای قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار و قانون اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴ تاکید کند.

وی درباره مشارکت مردم در جهش تولید و اقتصاد گفت: باید اقشار مختلف مردم بتوانند در حوزه های اقتصادی سرمایه گذاری کنند چراکه مقدمه تولید، سرمایه گذاری است.

نماینده مردم شهرستان های تنکابن، رامسر و عباس آباد در مجلس با بیان اینکه باید نظام تامین مالی درست داشته باشیم که قانون و زیرساخت های آن در مجلس یازدهم تصویب شده است، گفت: اگر به دنبال رشد اقتصادی و جهش تولید هستیم باید در پی افزایش سرمایه گذاری باشیم و برای این کار باید محیط کسب و کار فراهم شود.

حسینی یادآورشد: طی سال ۱۳۹۰ تا ۱۴۰۰ رشد اقتصادی در کشور حدود نیم درصد اما رشد جمعیت ما بالای یک درصد بود بر همین اساس درآمد سرانه کاهش پیدا کرد.

وی با بیان اینکه در سال های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ کمی وضعیت سرمایه گذاری و اقتصادی بهتر شده است اما در حد جوانه است، بار دیگر تاکید کرد: برای اینکه این جوانه تبدیل به یک نهال شود حداقل دو کار باید انجام شود که یکی صدور مجوزهای کسب و کار و دیگری تامین مالی و ایجاد زیرساخت های تولید است.

نماینده مردم شهرستان های تنکابن، رامسر و عباس آباد در مجلس اضافه کرد: بنابراین مجلس دوازدهم به جای اینکه دنبال تصویب قوانین جدید باشد باید قوانینی که در مجالس گذشته از جمله قانون رفع موانع تولید ، قانون تولید دانش بنیان ، قانون جهش مسکن تصویب شده را مورد تاکید قرار دهد تا اجرایی شود.

دیگر خبرها

  • تدوین برنامه یک‌ساله برای اجرای قانون هوای پاک
  • تدوین برنامه یک ساله برای اجرای قانون هوای پاک
  • تدوین برنامه یکساله برای اجرای قانون هوای پاک
  • دستگیری شکارچی هشت قطعه کبک در همدان 
  • هشدارمحیط زیست گیلان/ از روشن کردن آتش در مناطق جنگلی خود داری کنید
  • هشدار حفاظت محیط زیست گیلان در خصوص خطر بروز آتش سوزی در طبیعت
  • دستگیری شکارچی غیرمجاز در منطقه شکارممنوع ریوند سبزوار
  • شکارچی غیرمجاز در سبزوار قبل شکار دستگیر شد
  • ضرورت واردات خودرو
  • نماینده مجلس: کلید جهش تولید عمل به سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی است