Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/همدان مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری همدان از اشتغال بیش از ۱۸۰ نفر از همدانی‌ها در طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار که توسط معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری اجرا می‌شود، خبر داد.

ربیعه علی‌محمدی در حاشیه بازدید از تعدادی از کارگاه های کارآفرینی در شهرستان بهار که توسط بانوان اداره می‌شود، در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: طرح مشاغل خانگی یکی از طرح هایی بود که با معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری در حوزه توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار که تحت پوشش هیچ سازمانی نبودند، انجام گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: این طرح، یک تفاهم نامه بین جهاددانشگاهی و معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری بود که به کل کشور ارسال شد و در همدان نیز ما با هشت شهرستان قرارداد بستیم و با وجود اینکه برآورد ما آموزش و اشتغال ۱۵۸ نفر بود به علت تقاضای بالا بیش از ۱۸۰ نفر را وارد این طرح کردیم.

علی‌محمدی با بیان اینکه در این طرح ابتدا پایشی انجام دادیم تا ببینیم مزیت‌های هر شهرستان چه چیزی است، یعنی هر شهرستان چه توانمندی خاصی دارد که روی آن حوزه کار کنیم، توضیح داد: پس از بررسی های انجام شده در حوزه‌های فرش، پوشاک، سفال و چرم آغاز به کار کردیم.

وی ادامه داد: همدان برندهای خاص خود مانند برند جهانی سفال لالجین را دارد و در حوزه فرش نیز در دنیا معروف است بنابراین تلاش کردیم افراد را تحت پوشش برندهای معروفی که در همدان وجود دارد، مشغول به کار کنیم.

علی‌محمدی خاطرنشان کرد: طرح‌هایی که قبلاً در این زمینه انجام می‌شد فقط جنبه آموزش داشت اما در این طرح به همت جهاددانشگاهی که نقش واسطه ای و تسهیلگری را داشته، اتصال به بازار افراد و شبکه سازی مشاغل نیز انجام گرفته که از مزیت های این طرح است.

وی با بیان اینکه در استان همدان ۱۷ پیشران برای این طرح انتخاب شدند، گفت: این طرح از منظر جذب نیرو مشکلات زیادی داشت چراکه ورود بانوانی که تحت پوشش هیچ سازمانی نبودند و از نظر خانوادگی در شرایط سختی قرار داشتند به بازار کار، کمی سخت بود چون اول باید از نظر روحی آماده شوند، احساس هویت داشته باشند، آلامی که برای آن‌ها ایجاد افسردگی و دوری از اجتماع کرده بود را فراموش کنند و برای ورود به محل کار احساس امنیت داشته باشند.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری همدان در رابطه با ایجاد فروشگاه‌های مجازی در جهت تسهیل اتصال تولیدکنندگان به بازار، تبیین کرد: در مرحله اول تفاهم نامه‌ای با اداره پست برای فروش و ارسال مرسولات خُرد کلیه کسانی که در طرح مشاغل خرد و خانگی حضور داشتند، منعقد کردیم.

وی با بیان اینکه در این طرح از سامانه های فروش متعددی از جمله ای بازار، چیگل و پیمیشه استفاده می‌کنیم، ادامه داد: این سامانه ها محصولات بانوان را به نمایش‌ می‌گذارند و هزینه پست را با حداقل تعرفه برای آن‌ها درنظر می‌گیرند.

علی‌محمدی خاطرنشان کرد: در حوزه آموزش بازاریابی هم پارک علم و فناوری سایت آبشار را به ما معرفی کرد و در این سایت قرار است به مدت یک ماه تمام محصولات بانوان به صورت رایگان تبلیغ شود و در صورتی که فروش خوب باشد می‌توانند آن پنل را به یک پیشران بفروشند. 

وی مطرح کرد: با وزارت کشور در کارگروه اقتصادی یک صفحه اینستاگرامی به اسم صفحه «زنان کارآفرین ایران زمین» معرفی کردیم که در این صفحه علاوه بر آموزش‌هایی که از اساتید موفق بازاریابی سراسر کشور قرار داده می‌شود، بانوان می‌توانند در این صفحه کارهای خود را قرار دهند و با خریدار به طور مستقیم ارتباط بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: در رابطه با بحث آموزش دیجیتال مارکتینگ، قراردادی با جهاددانشگاهی و یک سازمان مردم نهاد فعال در حوزه مشاغل خانگی منعقد کردیم و از دختران تحصیلکرده‌ای که علاقمند به حوزه بازاریابی یا دیجیتال مارکتینگ هستند دعوت کردیم تا در دوره‌های برگزار شده با این تعهد که هر کسی که وارد دوره می‌شود موظف است ۱۰ نفر از بانوانی که خودشان نمی‌توانند بازاریابی انجام دهند به بازار کار متصل کند، حضور داشته باشند. 

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری همدان ادامه داد: دوره‌های آموزشی این طرح از ابتدای شهریورماه آغاز شده است و تا آبان‌ماه ادامه دارد و پس از آن، این افراد وارد بازار کار می‌شوند اما همچنان با اساتید در ارتباط هستند تا مشکلات خود را حل کنند.

وی با بیان اینکه اگر بازخورد خوبی از این طرح داشته باشیم و بتوانیم برای ۱۵۰۰ نفر اشتغال‌زایی کنیم، این طرح را ادامه خواهیم داد، از زحمات و فعالیت های جهاددانشگاهی در اجرای طرح  توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار قدردانی و ابراز امیدواری کرد که تعداد بیشتری از زنان سرپرست خانوار در قالب طرح های آینده به بازار کار متصل شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی بانوان اشتغال طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار جهاد دانشگاهی معاونت زنان ریاست جمهوری زنان سرپرست خانوار بازار کار علی محمدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۵۵۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چتر حمایت بهزیستی آذربایجان غربی بر سر بیش از ۹۰۰۰ زن سرپرست خانوار

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،   پروین محمد پوری   بر اهمیت توانمند سازی زنان سرپرست خانوار تاکید کرد و گفت: در سال گذشته   ۷۷۸ نفر از زنان سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی از آموزش‌های مهارتی بهره‌مند شدند.

وی افزود: در حال حاضر تعداد زنان سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی استان ۹ هزار و ۲۲۸ نفر است.

محمد پوری ادامه داد:  ۲ هزار و ۴۳۲ خانوار دارای فرزند دو قلو و بیشتر نیز در استان تحت پوشش این نهاد حمایتی قرار دارند.

مدیر کل بهزیستی استان از ایجاد اشتغال برای ۲ هزار و ۴۶۸ نفر مددجوی بهزیستی استان طی سال گذشته خبر داد و گفت: از  یک هزار و ۶۰۰ تعهد اشتغال ابلاغی، با صرف ۲۷۱ میلیارد تومان اعتبار، ۲۴۶۸ مورد اشتغال برای مددجویان استان ایجاد و در سامانه رصد اشتغال ثبت شده است.

وی همچنین از تأسیس ۳ گروه همیار جدید در راستای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در سال گذشته خبر داد و گفت: ۱۷ گروه همیار در استان وجود دارد.

محمد پوری، با اشاره به تأمین مسکن مددجویی نیز گفت: طی سال گذشته با اعتبار ۵۸ میلیارد تومان ساخت و تأمین تعداد ۵۶۱ واحد مسکونی مددجویی انجام شد که آمار مقایسه‌ای رشد ۱۳۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ماقبل را نشان می‌دهد.

مدیر کل بهزیستی استان تعداد کل افراد تحت پوشش بهزیستی آذربایجان غربی را ۲۶۵ هزار و ۸۲۸ نفر، عنوان کرد و گفت: از این تعداد  ۶۷ هزار نفر مستمری بگیر هستند.

محمد پوری همچنین به آمار خانواده های تحت پوشش بهزیستی در استان نیز اشاره کرد و تصریح کرد:تعداد کل خانوارهای تحت پوشش استان ۱۰۱ هزار و ۵۶۵ نفر است که از این تعداد۶۰ هزار نفر از خانواده معلولان بوده و از کمک هزینه زندگی، بهداشت و درمان برخوردار هستند.

دیگر خبرها

  • توانمندشدن بیش از ۴ هزار خانوار کمیته امداد استان همدان
  • چتر حمایت بهزیستی آذربایجان غربی بر سر بیش از ۹۰۰۰ زن سرپرست خانوار
  • خبر خوش به بانوان بهزیستی | فرزندان این گروه از خدمت سربازی معاف می‌شوند
  • فرزندان این گروه از خدمت سربازی معاف می‌شوند
  • «صفر» شدن تعداد زنان سرپرست خانوار پشت نوبت حمایت بهزیستی
  • انسیه خزعلی بیان کرد؛ خبر خوب درباره زنان سرپرست خانوار
  • یکی از فرزندان ذکور زنان سرپرست خانوار از سربازی معاف می شوند
  • معافیت یکی از فرزندان ذکور زنان سرپرست خانوار از خدمت سربازی
  • حمایت از همه زنان سرپرست خانوار نیازمند
  • حضور دو بانوی فوتبالیست همدانی در تاجیکستان