Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، ابوالحسن قورچیان، سرپرست بیمه تامین اجتماعی البرز گفت: باتوجه به پیگیری های رئیس سازمان تامین اجتماعی کشور، دفترچه بیمه کاغذی تامین اجتماعی از آبان ماه امسال حذف می شود و این مسئله باعث صرفه جویی در وقت و هزینه های تامین اجتماعی و بیمه شدگان خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان این که باتوجه به شیوع ویروس کرونا دفترچه های بیمه نیازی به تمدید ندارد، افزود: شهروندان می توانند برای دریافت دفترچه به صورت غیر حضوری از طریق مراجعه به سامانه خدمات غیرحضوری تامین اجتماعی یا شماره گیری #۱۴۲۰*۴* نوبت دریافت کنند.

سرپرست بیمه تامین اجتماعی البرز گفت: ما تنها هفت درصد از کارگران ساختمانی حق بیمه دریافت می کنیم و باقی هزینه ها را دولت پرداخت می کند.

او افزود: امسال به میزان مشخصی برای کارگران ساختمانی سهمیه قائل شدند که ما نیز آن را اعمال کردیم اگر بازهم سهمیه ای لحاظ شد در خدمت تعداد افراد بیشتری از این قشر زحمتکش خواهیم بود.

انتهای پیام/د.خ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بیمه تامین اجتماعی دفترچه بیمه ویروس کرونا تامین اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۵۶۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حل مشکل بیمه مشاوران با اجرای طرح ساماندهی بنگاه‌های املاک

کارشناس سیاستگذاری مسکن با بیان "اکثر مشاوران املاک بیمه ندارند"گفت: یکی از اهداف دولت در ساماندهی بنگاه‌های املاک، حل مشکل بیمه مشاوران است. - اخبار اقتصادی -

فرشید ایلاتی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در رابطه با فرصت بنگاه‌های املاک برای تبدیل مجوزهای کاغذی به الکترونیک (شناسه یکتا) اظهار کرد: در زمان حاضر بخش زیادی از پروانه‌های کاغذی صادر شده مشاوران املاک یا منقضی شده یا مشاور برای تمدید آن اقدامی نکرده است.

وی با بیان این‌که این جواز  کاغذی کسب‌های مشاوران املاک فرآیند مشخصی ندارد، افزود: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دولت برای تبدیل مجوزهای کاغذی، ساماندهی مشاوران املاک است.

وی بیان کرد: به گفته یکی از مسئولان این صنف حدود 190 هزار نفر برای صدور مجوز بنگاه املاک وجود داشته که پس از  سیستمی شدن ثبت مجوزها، 20 هزار مجوز از رده خارج شدند.

وی گفت:‌ این تعداد جواز از رده خارج شده به دلیل این بود که شخص مجوز را دریافت کرده بود اما بنگاه اصلاً فعال نشده بود. یا این‌که هویت فرد مشاور و مالک مشخص نبود.

کارشناس سیاستگذاری مسکن با تاکید بر این‌‌که از این خلاء برای انتخابات صنفی استفاده می‌شد، اضافه کرد: علاوه بر این مسائل حاشیه‌ای، بالاخره بحث ساماندهی بنگاه‌های املاک خیلی مهم است که بخشی از آنها مشاوران املاک هستند. پیش از این فقط یک جواز کسب برای بنگاه املاک صادر می‌شد اما دولت این امکان را فراهم کرده تا هر کدام از مشاوران املاک پروانه اشتغال را دریافت کنند.

ایلاتی تاکید کرد: این یک اتفاق خوبی است که در کنار ساماندهی بنگاه‌های املاک، افراد شاغل هم ساماندهی می‌شوند. این موضوع با استقبال مشاوران املاک روبرو شده است.

وی در ادامه با بیان این‌که ساماندهی مشاوران املاک به مشخص شدن رزومه فرد فعال در این شغل منتج می‌شود؛ اظهار کرد:‌به‌عنوان مثال مشخص می‌شود که مشاور املاک چه دوره‌های آموزشی را طی کرده، در کدام بنگاه حضور داشته و در واقع همه چیز شفاف خواهد شد.

وی با بیان این‌که در حال حاضر با جابجایی مشاوران املاک هیچ سابقه‌ای از آنها وجود ندارد، تصریح کرد:یکی از مزیت‌های ساماندهی مشاوران املاک، راه‌اندازی موضوع رتبه‌بندی آنهاست. به این ترتیب مردم می‌توانند در سامانه نوین اصناف، هم برای دفاتر املاک و هم مشاوران نظر و امتیاز بدهند. روال کار نیز این‌گونه است که بارکد دفتر املاک موردنظر در سامانه اسکن شده و مردم می‌توانند به عملکرد دفتر یا مشاور نمره بدهند.

وی تاکید کرد: اما به‌نظرم مهم‌ترین کارکرد بی‌اعتبار شدن مجوزهای کاغذی مربوط به بیمه مشاوران املاک است. با وجود آن‌که مشاوران روزانه بیش از 8 ساعت کاری فعالیت می‌کنند اما اکثر آنها فاقد بیمه هستند. این در حالی است که دفتر املاک باید یک سری خدمات را برای مشاوران املاک در نظر بگیرد که یکی از آنها بیمه است.

کارشناس سیاستگذاری مسکن یادآور شد: متاسفانه خیلی از مشاوران قراردادهای مناسب ندارند.

به گزارش تسنیم، شنبه گذشته مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران اعلام کرد: بنگا‌ه‌های املاک تا پایان 25 اردیبهشت ماه امسال فرصت دارند مجوزهای کاغذی خود را به الکترونیک (شناسه یکتا) تبدیل کنند.

حسین جنتی افزود: طبق اعلام درگاه ملی مجوزها از این تاریخ به بعد هر فعال اقتصادی که مجوز الکترونیکی یا همان شناسه یکتا نداشته باشد از نظر قانونی و سامانه‌های دولتی و بانکی فاقد مجوز محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کاهش حق بیمه در تور صیادان و صاحبان شناور‌های صیادی گلستان
  • وضعیت نامطلوب محیط کسب و کار اصلاح می شود
  • حذف شناسه پرداخت تامین اجتماعی برای تسهیل و پیشگیری از اشتباه
  • کاهش حق بیمه در تور صیادان و صاحبان شناورهای صیادی گلستان
  • بازگشت نسخ کاغذی به بیمه سلامت با اختلال در سامانه نسخه الکترونیک
  • پیگیری اختلال سامانه نسخه الکترونیک سلامت
  • حل مشکل بیمه مشاوران با اجرای طرح ساماندهی بنگاه‌های املاک
  • چگونه سابقه بیمه تامین اجتماعی را افزایش دهیم؟ | شرایط خرید سابقه بیمه تامین اجتماعی چیست؟
  • جدول واریز و اضافه حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی فروردین ۱۴۰۳
  • تامین ۳۱ درصد منابع درآمدی منطقه ۱۵ اصفهان با صدور پروانه‌های ساختمانی