Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسنی گفت: از یک هزار و ۱۴۰ فقره پرونده تشکیل شده در بانک‌ها ۸۱۷ فقره با بیش از ۶ میلیارد تومان پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از فومن، «محمدرضا محسنی» شب گذشته(سه‌شنبه، 15 مهر) در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری این شهرستان با اشاره به تسهیلات مربوط به کرونا اظهار کرد: به دلیل شیوع گسترده کرونا در استان گیلان و محدودیت‌های اعمال شده توسط ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا، بسیاری از مشاغل دچار مشکل شدند و بنابراین بحث حمایت از مشاغل توسط دولت مطرح و تسهیلاتی در نظر گرفته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فرماندار فومن با بیان اینکه پرونده‌های مربوط به تسهیلات کرونا باید با پیگیری اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و با همکاری بانک‌های عامل، تا پایان مهر ماه تعیین، تکلیف و پرداخت شود افزود: از یک هزار و 140 فقره پرونده تشکیل شده در بانک‌ها ۸۱۷ فقره پرداخت شده و به عبارت دیگر، از ۱۰ میلیارد تومان تسهیلات، بیش از ۶ میلیارد تومان پرداخت شده است.

 

وی با اشاره به تسهیلات روستایی و عشایری گفت: تا به امروز میزان اعتبارات ابلاغی به بانک‌ها و میزان پرداخت شده در شهرستان به ۱۰۶ پرونده می‌رسد.

 

محسنی با بیان اینکه پرونده‌های باقی مانده پیگیری و در موعد مقرر، تسهیلات به متقاضیان پرداخت شود تصریح کرد:  تسهیلات تبصره ۱۶ یکی از اقدامات خوب در راستای کمک به اقشار آسیب‌پذیر با محوریت اشتغال پایدار است که با پایین‌ترین نرخ بهره، فرصت مناسبی برای اشتغالزایی محسوب می‌شود.

 

فرماندار فومن خاطرنشان کرد: بخشی از اعتبارات تبصره ۱۶ آزاد گذاشته شود تا از آن به منظور حمایت از طرح‌های متقاضیان جوانانی که تحت پوشش کمیته امداد نیستند اما توانمندی ایجاد شغل را دارند پرداخت شود.

 

وی اظهار کرد: در سال گذشته ۱۰ درصد از این تبصره آزاد بود تا از شهرستان معرفی و حمایت شوند و انتظار می‌رود این میزان به ۱۵ درصد افزایش یابد.

 

محسنی افزود: با توجه به شناور بودن این تسهیلات، خواستار اهتمام و برنامه‌ریزی ادارات و همکاری و مساعدت بانک‌های عامل با نگاه حمایتی و تسهیل شده به منظور حمایت حداکثری از اشتغالزایی به ویژه برای جوانان هستیم.

 

وی خواستار شد که بانک‌ها موانع و مشکلات موجود در خصوص پرداخت تسهیلات به متقاضیان را به این کارگروه اعلام کنند تا در راستای رفع آن اقدام شود.

پایان پیام/526

منبع: شبستان

کلیدواژه: تسهیلات کرونایی پرداخت تسهیلات کارگروه اشتغال میلیارد تومان پرداخت شده بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۵۷۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کم‌کاری بانک‌های خراسان شمالی در پرداخت تسهیلات مسکن

معاون عمرانی استاندار خراسان شمالی با اشاره به اجرا نشدن تعهدات بانک‌ها در پرداخت تسهیلات مسکن شهری گفت: گزارش نداشتن همکاری به نهاد ریاست جمهوری ارسال می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، مهدی رشیدی امروز _ یک شنبه دوم اردیبهشت_ در شورای مسکن خراسان شمالی اظهار کرد: عملکرد بانک‌ها در پرداخت تسهیلات مسکن در حوزه‌ی مسکن روستایی مناسب است.

وی افزود: بانک‌ها در حوزه مسکن شهری علاقه‌ای برای ارائه تسهیلات ندارند و تعهدات بانک‌ها تاکنون در استان انجام نشده است.

معاون عمرانی استاندار خراسان شمالی بر نظارت عالیه ذیل شورای مسکن توسط راه و شهرسازی و فرمانداران استان تاکید و خاطرنشان کرد: نظارت و ارزیابی بانک‌ها بر مبنای عملکرد واقعی انجام شده و گزارش عدم همکاری بانک‌ها به نهاد ریاست جمهوری ارسال می‌شود.

بر اساس اطلاعات بیان شده در این جلسه در شهر گرمه ۲۵۴۲ متقاضی نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند که از این تعداد ۱۴۱۵ متقاضی تأیید شده و ۹۲۱ متقاضی نیز واریز وجه خود را انجام داده‌اند و ۷۲۱ متقاضی نیز به پروژه‌ها تخصیص شده‌اند.

همچنین در شهر درق ۱۳۷۵ متقاضی نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند که از این تعداد ۵۶۰ متقاضی تأیید شده و ۲۴۵ متقاضی نیز واریز وجه خود را انجام داده‌اند و ۱۲۹ متقاضی نیز تخصیص پروژه شده‌اند.

همچنین در این جلسه تعیین تکلیف آماده سازی اراضی شهرستان گرمه برای توسعه شهر و الحاق اراضی جهت نهضت ملی مسکن در شهرهای گرمه، درق، ایور نقاط پیش‌بینی شد و مورد بررسی قرار گرفت. مقرر شد پس از اخذ استعلام و ارزیابی دقیق تصمیم گیری نهایی در خصوص سمت توسعه شهر انجام شود.

از دیگر مصوبات این جلسه آماده سازی سایت نهضت ملی مسکن توسط بنیاد مسکن در بازه زمانی یک ماهه طبق توافقات انجام شده است و اداره ثبت اسناد نیز مکلف شد نسبت به تحویل اسناد در شهرستان گرمه تسریع کند.

کد خبر 746564

دیگر خبرها

  • ۷۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در کرمانشاه پرداخت شد
  • جزئیات و شرایط پرداخت وام ازدواج در سال ١۴٠٣
  • بخشودگی ۴۱۰ میلیارد ریال سود تسهیلات بانک کشاورزی چهارمحال و بختیاری
  • تسهیلات ودیعه مسکن به بیش از ۴۳۸ هزار متقاضی پرداخت شد
  • پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن بیش از ۴۳۸ هزار متقاضی
  • پرداخت تسهیلات ساخت مسکن به ۴۵۰ هزار متقاضی
  • پرداخت ۳۶ هزار و ۷۳ میلیارد ریال وام ازدواج در همدان
  • پرونده ۳۵۰ هزار متقاضی تسهیلات مسکن روستایی تا یک ماه آینده بسته می‌شود
  • چرا امتیاز اعتباری مشتریان بانک‌ها کم می‌شود؟
  • کم‌کاری بانک‌های خراسان شمالی در پرداخت تسهیلات مسکن