Web Analytics Made Easy - Statcounter

ابوالحسن قورچیان، سرپرست اداره کل بیمه تامین اجتماعی استان البرز، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، گفت: در شرایط کرونایی با هدف کاهش مراجعات حضوری به کارگزاری‌های بیمه،  تمدید دفترچه های درمانی چندماهی است حذف شده و با مساعدت مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی تا پایان آبانماه امسال دفترچه های کاغذی حذف خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست اداره کل بیمه تامین اجتماعی استان البرز افزود: در حال حاضر شهروندان محترم می‌توانند از طریق سامانه #۱۴۲۰۴  و یا بل جستجوی دریافت خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی به صورت اینترنتی از تمام خدمات غیرحضوری سازمان بهره مند شوند. 

این مقام مسؤول با بیان اینکه تعویض دفترچه درمانی به صورت غیرحضوری قابل انجام است، بیان کرد: متقاضیان محترم می‌توانند با ثبت تقاضای تعویض دفترچه از سامانه غیرحضوری، در زمان مشخص شده فقط برای تحویل گرفتن دفترچه به کارگزاری‌ها مراجعه کنند که در این صورت کمترین زمان حضور در کارگزاری‌ها را خواهند داشت.

دولت برای بیمه کارگران ساختمانی بودجه در نظر بگیرد

وی در بخش دیگری در خصوص بیمه کارگران ساختمانی گفت: با توجه به اینکه سازمان تامین اجتماعی ۷ درصد بیمه کارگران ساختمانی را از شخص بیمه شده دریافت می‌کند و مابقی برعهده دولت است؛ دولت باید برای این امر بودجه  در نظر بگیرد. در سال جدید تعدادی سهمیه به استان البرز داده شد که با توجه به خیل عظیم این قشر،  بخشی از کار انجام شده و مابقی در صورت  تخصیص بودجه لازم و ابلاغ سهمیه استانی، انجام خواهد شد.

قورچیان در پایان در رابطه با بیمه رانندگان در سال جدید، اضافه کرد: برای سال جدید تمهیداتی اندیشیده نشده و باید اعتبارات لازم دیده شود که بتوانیم رانندگان جدید بپذیریم و پیگیر هستیم؛ لیست رانندگان باید از دولت به سازمان ابلاغ شود.

منبع: فارس

کلیدواژه: تامین اجتماعی بیمه بودجه البرز تامین اجتماعی سال جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۵۷۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیمه فراگیر خانواده ایرانی برای تحقق توسعه پوشش‌های بیمه‌ای در خوزستان

عبدالرضا روشنی مدیرکل تأمین اجتماعی خوزستان با اشاره به اینکه بر اساس ماده یک قانون این سازمان، توسعه و گسترش پوشش‌های بیمه‌ای به اقشار مختلف با اولویت گروه‌های فاقد بیمه، با هدف استقرار عدالت اجتماعی و ایجاد آرامش خاطر و امنیت روانی افراد جامعه مأموریت اصلی این مجموعه تلقی می‌گردد، گفت: در همین راستا از سال ۱۴۰۱ طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی به اجرا درآمده است و از استقبال خوبی برخوردار بوده و در سال جدید نیز با جدیت دنبال خواهد شد.

او با بیان اینکه تمامی صاحبان حرف و مشاغل آزاد، دارندگان سوابق بیمه‌ای از گذشته که در حال حاضر به هر دلیل دارای ارتباط بیمه‌ای نیستند، زنان خانه‌دار و دختران بالای ۱۸ سال و تمامی دانشجویان می‌توانند در قالب انعقاد قرارداد‌های اختیاری و مشاغل آزاد تحت پوشش این سازمان قرار گیرند، می گوید: عدم نیاز به مراجعه حضوری و انتخابی بودن نرخ بیمه و سطح دستمزدی از ویژگی‌های این قرارداد‌ها می‌باشد.

روشنی ادامه داد: قرارداد‌های گروه مشاغل آزاد و زنان خانه دار در سه نرخ با امکان بهره مندی از دو درصد سهم دولت منعقد شده و مخاطبان میتوانند با انتخاب دامنه تعهدات مورد انتظار خود با مراجعه به سامانه خدمات غیرحضوری سازمان به نشانی es.tamin.ir نسبت به ثبت قرارداد با امکان پرداخت آنلاین حق بیمه اقدام نمایند.

مدیر کل تأمین اجتماعی خوزستان گفت: نرخ حق بیمه اختیاری نیز ۲۷ درصد و مبنای پایه آن ۱/۲ برابر حداقل دستمزد سال می‌باشد.

در حال حاضر ۱۲۰ هزار نفر بیمه شده در گروه‌های حرف و مشاغل آزاد و اختیاری در سطح استان خوزستان تحت پوشش می‌باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • تراز منابع و مصارف تامین اجتماعی استان مرکزی پس از ۱۰ سال مثبت شد
  • پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی برای ۲۰۱۰ مددجوی گلستانی
  • بیمه فراگیر خانواده ایرانی برای تحقق توسعه پوشش‌های بیمه‌ای در خوزستان
  • ۵۰۰۰ دانشجوی دستیاری و دکترای تخصصی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند
  • 10هزار راننده تاکسی بیمه تامین اجتماعی ندارند
  • طلب ۶۹۶ میلیارد تومانی تامین اجتماعی از کارفرمایان قمی
  • جزئیات خدمات درمانی «رایگان» تامین‌اجتماعی به بیمه‌شدگان
  • مشکل بیمه کارگران شهرداری سنندج با وعده حل نمی‌شود
  • ۱۰ هزار راننده تاکسی بیمه تامین اجتماعی ندارند
  • سازمان تاکسیرانی تهران پیگیر بیمه کردن رانندگان تاکسی