Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، حسن قاضی نژاد، فرمانده یگان حفاظت محیط‌ زیست استان سمنان گفت: در ۶ ماه نخست امسال لاشه ۱۵۵ قطعه انواع پرنده و ۵۰ راس انواع پستانداران توسط محیط‌بانان و ۱۲ مورد زنده‌گیری پرنده نیز تحت مدیریت محیط زیست استان سمنان کشف شد. هوشیاری محیط‌بانان در استان سمنان موجب شد تا ۵۵ مورد شکارچی در حین شروع به شکار دستگیر شوند و حیات وحش آسیبی نبیند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 ۸۶۲ گونه انواع پرندگان و حیوانات حیات وحش در حین حمل و نگهداری توسط شکارچیان غیرمجاز نیز کشف شد.

وی افزود: ۳۶ قبضه سلاح قاچاق، ۴۱ قبضه اسلحه مجاز، یک قبضه کلت جنگی و ۷۵۷ قطعه انواع شکار و صید به همراه ۳۸۸ مورد انواع فشنگ ۶ ماه نخست امسال از شکارچیان غیر مجاز در زیستگاه‌های طبیعی تحت مدیریت محیط زیست استان سمنان کشف شد. ۱۱۶ محیط‌بان در ۱۹ پاسگاه محیط‌بانی در استان مشغول به خدمت هستند که تجهیزاتی مانند جلیقه ضدگلوله در پاسگاه‌ها فراهم شده است، اما فقط تقویت تجهیزات در ارتقای امنیت حیات وحش در زیستگاه‌های طبیعی تحت مدیریت محیط زیست استان موثر نیست.

۱۶درصد از مناطق حفاظت شده کشور در استان سمنان قرار دارد و حدود ۳۰ درصد از انواع گونه های گیاهی و جانوری کشور از جمله گونه های خاصی مانند یوزپلنگ آسیایی، پلنگ ایرانی، زاغ بور و گورخر ایرانی در این استان زیست می کنند.

کد خبر 555385 برچسب‌ها حیوانات - شکار استان سمنان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: حیوانات شکار استان سمنان استان سمنان زیست استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۵۷۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۲ شکارچی متخلف در شهرستان خلخال

حسین معصوم زاده گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان خلخال طی هفته گذشته و در ۲ ماموریت جداگانه موفق شدند ۲ شکارچی متخلف را دستگیر و به مراجع قضایی معرفی کنند.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خلخال افزود: از متخلفان، یک قبضه اسلحه شکاری مجاز، تعداد ۶ قطعه لاشه کبک، ۳ قطعه کبک زنده و ۱۰ عدد فشنگ ساچمه زنی کشف و ضبط شد.

به گفته او، محیط‌بانان این شهرستان به طور شبانه‌روزی به صورت پیاده و خودرویی در زیستگاه‌های منطقه حفاظت شده آق داغ و مناطق آزاد مشغول گشت و کنترل بوده و با هر گونه تخلف زیست محیطی از جمله تخریب، تصرف، آلودگی و آتش‌سوزی برخورد قانونی خواهند کرد.

معصوم‌زاده از مردم، همیاران و دوستداران محیط زیست خواست در صورت مشاهده و یا اطلاع از هرگونه تخلفات زیست‌محیطی مراتب را به اولین پاسگاه محیط‌بانی ، پاسگاه انتظامی و یا به سامانه ارتباط مردمی ۱۵۴۰ حفاظت محیط‌زیست استان گزارش کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • اولین گوساله‌های گوزن زرد ایرانی در پارک ملی کرخه خوزستان متولد شدند
  • ماجرای دیده شدن چند شغال در پارک لویزان چیست؟
  • شکارچی غیرمجاز در شهرستان قوچان دستگیر شد
  • یگان حفاظت محیط زیست خراسان شمالی جز پنج یگان برتر کشور اعلام شد
  • جذابیت تالاب میقان پس از بارندگی‌های بهاری
  • دستگیری متخلف شکار غیرمجاز در شهرستان مهرستان
  • پیگیری قضایی محیط زیست مازندران از قاچاقچی حیات وحش در فضای مجازی
  • دستگیری ۲ شکارچی متخلف در شهرستان خلخال
  • دستگیری شکارچی غیرمجاز در گرمه
  • کسب رتبه نخست فارس در حوزه کشفیات صید و شکار / افزایش ۹ درصدی کشفیات محیط زیست