Web Analytics Made Easy - Statcounter

محبوبه شمشیرگرها معتقد است معرفی تحلیل‏گران غربی و توجه به نقطه نظرات آنها درباره جنگ تحمیلی ایران و عراق، روزنه ای برای شناخت ایرانیان به ویژه پژوهشگران، محققان و تحلیل‏گران است تا درباره دیدگاه های غیر ایرانی درباره جنگ ایران و عراق بیشتر بدانند.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، کتاب «جنگ ایران و عراق به روایت تحلیل‌گران غرب» به تازگی توسط انتشارات سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران و با مشارکت بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس منتشر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

« محبوبه شمشیرگرها»، مولف کتاب «جنگ ایران و عراق به روایت تحلیل گران غربی» گفت: این کتاب دربردارنده معرفی 70 اثر عمدتا از نویسندگان و تحلیل گران غیر ایرانی درباره جنگ تحمیلی، در سیر تاریخی شکل گیری آنها است. به اعتقاد من کتاب «جنگ ایران و عراق به روایت تحلیل گران غربی» روایت دیگری از جنگ ایران و عراق را مطرح می کند که با مطالعه آن می توان به ابعاد تازه ای از جنگ تحمیلی و دفاع مقدس دست یافت.

وی ادامه داد: در منابع موجود روایت های مختلفی از هشت سال دفاع مقدس توسط مولفان ایرانی نوشته شده است اما درباره روایت جنگ تحمیلی ایران و عراق توسط تحلیل‏گران غیر ایرانی کمتر بحث به میان آمده است و به گمانم کتاب «جنگ ایران و عراق به روایت تحلیل گران غربی» توجه پژوهشگران و عموم مردم را به روی دیگر این سکه برمی انگیزد.

عضو هیات علمی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران تاکید کرد: براساس اسناد موجود در کتابخانه ملی ایران بیشترین تحلیل و تالیف درباره جنگ ایران و عراق توسط تحلیل‏گران و ناشران آمریکایی انجام شده است و مولفان انگلیسی در رتبه دوم قرار داشته اند. 

شمشیرگرها اظهار داشت: به طورکلی تحلیل‏گران غربی بیش از هرچیزی مسائل نظامی، سیاسی و استراتژیک جنگ ایران و عراق را مورد توجه قرار داده اند و کمتر به جنبه های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و مردم شناسی جنگ پرداخته اند.

وی یادآور شد: قدیمی ترین اثری که در این کتاب معرفی شده است مربوط به سال 1980 میلادی درست از زمان آغاز جنگ تحمیلی عراق علیه ایران است. این موضوع مبین این مطلب است که بررسی و تحلیل ابعاد جنگ از همان ابتدایی ترین روزهای رخداد آن برای تحلیل‏گران غربی اهمیت داشته است به طوری که تا امروز شاهد انتشار آثاری جدید در این حوزه هستیم.

پایان پیام/32

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسائل استراتژیک جنگ ایران و عراق کتابخانه ملی ایران تحلیل گران غربی سازمان اسناد درباره جنگ جنگ تحمیلی دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۵۹۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویترین تسنیم شماره ۶۵۱ / شریک شرقی ۱۰ میلیاردی

ظرفیت‌های بالای همکاری در حوزه‌های مهم انرژی، کشاورزی، کریدورهای حمل ونقل و امکان رشد مبادلات تجاری به سالانه ۱۰ میلیارد دلار، ایران و پاکستان را به دو شریک مهم استراتژیک تبدیل کرده و سفر اخیر رئیس جمهور از این رو بسیار مهم و موثر است. - اخبار ویژه نامه‌ها -

هر روز بخشی از مهمترین اخبار و گزارش‌های تسنیم را در ویترین تسنیم ببینید:

1- پاکستان، شریک استراتژیک/ فرصت 10 میلیارد دلاری برای ایران 

2- سحر دانشور: حوزه زنان رسانه ندارد! 

3-معامله انجام شد؛ استقلال و پرسپولیس رسماً فروخته شدند 

4-علنی‌شدن حمایت اسرائیلی‌ها از گروهک تروریستی جیش الظلم + سند 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • روایت جالب ژنرال هندی از حمله ایران به اسرائیل
  • روایت ژنرال هندی از حمله ایران به اسرائیل
  • مدیران به مسائل شرعی و اخلاقی در دستگاه خود توجه داشته باشند
  • نقش پررنگ سینما در آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد
  • لزوم تحلیل استراتژیک مسئله حجاب و عفاف برای مقابله با بدحجابی/استاد قانون‌گریز راه به‌جایی نمی‌برد
  • جلسه تحلیل و بررسی مسائل منطقه برگزار شد
  • اردوغان: عراق درباره آب مطالباتی از ترکیه دارد
  • لزوم نگاه منصفانه به شکست‌ها و پیروزی‌ها در جنگ
  • پیش‌بینی اکثر تحلیل‌گران از قیمت طلا و سکه کاهشی است
  • ویترین تسنیم شماره ۶۵۱ / شریک شرقی ۱۰ میلیاردی