Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا نوری زاده گفت: با افزایش قیمت طلا و نوسانات شدید آن و همچنین با شیوع کرونا 60 درصد کارگاه‌های طلاسازی یزد تعطیل شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدرضا نوری‌زاده در گفتگو با خبرنگار یزدرسا؛ در خصوص وضعیت بازار طلا و جواهر همزمان با بالا رفتن قیمت‌ها گفت: افزایش قیمت طلا تاثیرات بسیار منفی در بازار طلا گذاشته است، قدرت خرید مردم  بسیار پایین آمده و تقاضای خرید طلا از سوی مردم وجود ندارد و طلا فروشان یزدی شاید طی هفته‌ها هیچ فروشی نداشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این وضعیت نه تنها مردم را با مشکل مواجه کرده بلکه مغازه‌های طلا فروش و کارگاه‌های طلاسازی نیز به خصوص از زمان شیوع کرونا دچار رکود بسیار شدیدی شدند و با ادامه این روند آینده خوبی در انتظار صنف طلا نیست.

رییس اتحادیه طلا و جواهر یزد با بیان اینکه شرایط فعلی کار را برای شاغلان در این صنف بسیار سخت کرده است، عنوان کرد: از دی ماه سال گذشته  شاهد افزایش قیمت طلا و نوسانات شدید آن بودیم که شیوع کرونا نیز بر آن دامن زد و 50 تا 60 درصد کارگاه‌های طلاسازی یزد تعطیل شدند که باطل شدن کارت‌های صنایع دستی و همچنین آماری که در اداره استاندارد وجود دارد شاهد بر این موضوع است.

وی با اشاره به بیکاری بسیاری از کارگران در این صنف گفت: حداقل حقوق یک کارگر ساده که در کارگاه طلاسازی یا مغازه طلافروشی مشغول به کار باشد حداقل 3.5 تا 4 میلیون تومان است در حالی که با شرایط فعلی صاحب مغازه و طلاساز ماهانه حتی هیچ فروشی هم ندارد و مسلما نمی‌تواند حقوق کارگر را پرداخت کند.

نوری‌زاده گفت: مردم با وضعیت فعلی به خاطر بدهی، اجاره خانه و ... اکثرا فروشنده طلا هستند و عده خاص و محدودی نیز در بازار وجود دارند که برای سرمایه‌گذاری اقدام به خرید و فروش طلای آب شده و سکه می‌کنند اما مردم عادی بیشتر فروشنده هستند.

وی با بیان اینکه باید دید مسئولان نسبت به صنف طلا و جواهر مثبت‌تر شود، گفت: چنانچه قوانینی که برای این صنف تصویب می‌شود کارشناسی‌تر و توسط متخصصان این حوزه کارشناسی شود صنف طلا و جواهر می‌تواند کمک شایانی هم به دولت و هم به ملت باشد.

رییس اتحادیه طلا و جواهر یزد تصریح کرد: طلا و طرح‌های یزد بسیار مورد پسند کشورهای حاشیه خلیج فارس، عراق، افغانستان، آسیای میانه و ... است و صادرات یک گرم طلا سه تا چهار دلار برای کشور ارزآوری دارد، چنانچه صادرات طلا به این کشورها انجام شود علاوه بر ارز آوری که برای کشور دارد، هنر دست هنرمدان یزدی صادر می‌شود و موجب اشتغال‌زایی در استان و کشور خواهد بود.

نوری زاده گفت: سرمایه‌گذاری و ادامه فعالیت در صنف طلا و جواهر واقعا مقرون به صرفه نیست و چنانچه مسئولین دیدی بهتری به این صنف داشته باشند مطمئن باشند این صنف در بخش ارز آوری و اشتغال به دولت و ملت کمک خواهد کرد و از حمایت از این صنف پشیمان نخواهند شد.

وی با اشاره به ضربه‌ای که فروش اینترنتی به صنف طلا و جواهر و همچنین مردم زده است، گفت: برخی افراد در منزل یا کارگاه‌ها اقدام به فروش طلای دسته دوم می‌کنند و به دروغ ادعا دارند که اجرت، ارزش افزوده و ... آن را دریافت نمی‌کنند در حالی که اینگونه نبوده و این فروش‌ها ضربه زیادی به تولید ومردم زده است و حتی بدلیجات و نقره را با آبکاری به جای طلا به مردم می‌فروشند و با مراجعه‌ای که به مردم به اتحادیه داشتند مشخص می‌شود که اصلا چنین کارگاهی پروانه ندارد و کلاهبرداری کرده است.

نوزی‌زاده ادامه داد: فروش اینترنتی طلا در شبکه‌های مختلف اجتماعی و ... نیز ضربه مالی زیادی هم به صنف طلا و هم به مردم زده است طلاهایی که در این سامانه‌ها به فروش می‌رسند دارای کد استاندارد و مارک نیست و حتی بدلیجات آبکاری شده به مردم فروخته می‌شود که پلیس آگاهی و اداره مالیات در این زمینه ورود کرده و در پی شناسایی آنها است و ما نیز به مردم توصیه داریم از خرید طلای دسته دوم و یا خرید اینترنتی طلا خودداری کنند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: افزایش قیمت طلا صنف طلا و جواهر کارگاه ها نوری زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۶۰۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخلیه التهاب بازار ارز و طلا و تداوم کاهش قیمت‌ها

امتداد - قیمت طلا در بازار‌های جهانی در ۴ ماه اخیر بیش از ۳۵۰ دلار افزایش داشته که سبب افزایش قیمت طلا در بازار داخل شده است.

 به گزارش پایگاه خبری امتداد ، عباس آرگون، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران به نوسانات بازار‌های مختلف اشاره کرد و افزود: طلا از دو متغیر اونس جهانی و نرخ ارز قیمت‌گذاری می‌شود، اما شاهد هستیم که از ابتدای سال میلادی تاکنون که حدود چهار ماه از آن می‌گذرد، قیمت اونس جهانی طلا بیش از ۳۵۰ دلار افزایش یافته و همین موضوع باعث افزایش قیمت طلا در بازار داخل شده است.

وی ادامه داد: نرخ ارز نیز به دلیل تنش‌های سیاسی در منطقه افزایش یافت، اما بازار در حال تخلیه هیجانات است و قیمت‌ها به‌زودی به تعادل می‌رسند.

این فعال اقتصادی با بیان اینکه اتفاق اقتصادی خاصی نیفتاده که نرخ ارز بخواهد رشد کند، تصریح کرد: در سال گذشته حدود ۴۰ درصد تورم داشتیم، اما افزایش نرخ ارز ۲۰ درصد بود و انتظار می‌رفت که افزایش نرخ ارز حداقل به میزان تورم باشد. نوسانات نرخ ارز در ابتدای هفته جاری به دلیل تنش‌های سیاسی بود و حباب قیمتی ایجاد کرد که اکنون شاهد تخلیه آن و کاهش قیمت‌ها هستیم.

آرگون با تاکید بر اینکه نرخ‌هایی که اکنون در بازار غیر رسمی مورد معامله قرار می‌گیرد، نیز مورد تایید کسی نیست، توضیح داد: اکنون برخی افراد در حال تبدیل ریال به دلار به منظور حفظ ارزش دارایی‌شان هستند، اما باید توجه داشته باشند که این اقدام خطراتی نیز به دنبال دارد و ممکن است زیان کنند.

ماجرای سرکوب نرخ ارز در دولت یازدهم چه بود؟

به گفته وی، نرخ ارز نباید سرکوب شود و انجام این کار باعث هدررفت منابع ارزی خواهد شد. در طول سال‌های ۹۳ و ۹۴ در دولت یازدهم علی‌رغم وجود تورم، نرخ ارز را به صورت دستوری ثابت نگه داشت و همین موضوع باعث شد از اواخر سال ۹۶ نرخ ارز وارد مسیر جهشی شود و رشد‌های چند صد درصد را تجربه کند. این در حالی است که این اقدام دولت وقت به معنای یارانه تولید به واردات و تولیدکنندگان خارجی بود.

عضو اتاق بازرگانی تهران گفت: به نظر می‌رسد در سال جهش تولید با مشارکت مردم دولت باید چنین مواردی را در نظر بگیرد، البته عمده وارداتی که اکنون انجام می‌شود کالا‌های واسطه‌ای است که تولید را ارزان‌تر می‌کند و با نرخ مبادله‌ای است و نه بازار آزاد.

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • سود هنگفت این شرکت از فروش خودرو‌های برقی
  • قیمت طلا امروز ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت سکه امروز ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
  • جوجه یک روزه گران شد؟ | فروش جوجه با این قیمت ها تخلف است
  • تخلیه التهاب بازار ارز و طلا و تداوم کاهش قیمت‌ها
  • قیمت طلا چند دلار شد؟
  • قیمت روز انواع سکه و طلا +جدول
  • قیمت سکه امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت طلا امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • پیش‌فروش لوازم خانگی برای جلوگیری از ایجاد بازارسیاه