Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-19@15:58:56 GMT

چگونه بفهمیم حساسیت فصلی داریم یا آنفلوآنزا؟

تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۶۰۵۴۲

چگونه بفهمیم حساسیت فصلی داریم یا آنفلوآنزا؟

یک متخصص عفونی فرق بین حساسیت فصلی با آنفلوآنزا را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، یکی از چالش‌های فضای مجازی امروز که بیشتر مردم با آن سروکار دارند، ارائه و انتشار حجم عظیمی از اطلاعات در تمام حوزه‌ها مخصوصاً در حوزه پزشکی است که انواع تجویزات، دستورالعمل‌ها، راهکارها و حتی نسخه‌نویسی پزشکی در این بستر ارائه می‌شود و البته که این حجم از اطلاعات ارائه شده خالی از اشکال نیست و بسیاری از آنان فاقد مستندات پزشکی و علمی بوده و توجه و عمل به آن می‌تواند عوارض درمانی شدید و بعضاً جبران‌ناپذیری را به‌دنبال داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برهمین اساس گروه اجتماعی خبرگزاری آنا در نظر دارد با استفاده از اطلاعات و نظرات پزشکان و متخصصان حوزه درمان اعم از طب نوین و طب سنتی، به پرسش‌هایی که در فضای مجازی مطرح می‌شود و کاربران به دنبال دریافت پاسخی موثق و دقیق درباره آن هستند پاسخ داده و پاسخگوی سؤالات مخاطبان آنا باشد؛ بنابراین کاربران می‌توانند از طریق آی‌دی تلگرامی @ana_admin سؤالات خود را برای دریافت پاسخی علمی ارسال کنند.

لازم به ذکر است انتشار این مطالب و گزارش‌ها نمی‌تواند جایگزینی مناسب برای مراجعه به پزشک بوده و تنها برای افزایش سطح اطلاعات پزشکی مخاطبان منتشر خواهد شد.

سؤال: چگونه بفهمیم حساسیت فصلی داریم یا آنفلوآنزا؟

دکتر حمید عمادی متخصص عفونی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، در مورد فرق بین حساسیت فصلی و آنفلوآنزا در فصل پائیز گفت: آنفلوآنزایی که معمولا در اوایل پاییز تا اواخر زمستان فراگیری دارد همراه با تب ناگهانی، لرزش و بدن‌درد همراه بوده اما حساسیت فصلی یا همان آلرژی به صورت مقطعی صورت می‌گیرد و معمولا اول هر صبح رخ می‌دهد.

متخصص عفونی با بیان اینکه در حساسیت فصلی می‌شود با مراجعه به پزشک و استفاده از داروهایی که تجویز می‌شود حساسیت یا آلرژی فصلی را درمان کرد در خصوص بیماری آنفلوآنزا گفت: افرادی که مبتلا به آنفلوآنزا می‌شوند باید در صورت بدن درد شدید و تب و لرز، دو بار پشت سرهم به پزشک مراجعه کند.

وی گفت: استراحت سه روزه در منزل، رعایت فاصله فیزیکی با اقوام و بستگان، استفاده از شربت‌های خوراکی که پزشک تجویز می‌کند و مصرف آب فراوان به همراه عسل و لیموترش می‌تواند روند بهبودی را تسریع ببخشد.

انتهای پیام/4148

منبع: آنا

کلیدواژه: کرونا حساسیت فصلی حساسیت فصلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۶۰۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب یک واحد تزریقاتی متخلف در زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز زنجان؛ سرپرست اداره نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: از یک واحد تزریقاتی، چندین قلم داروی غیر مجاز کشف و نسبت به پلمب آن اقدام شد.

افشاری افزود: این واحد تزریقاتی در قالب مطب، پروانه فعالیت پزشک را بر روی دیوار نصب کرده بود ولی بدون حضور پزشک و با سوءاستفاده از سرنسخه سفید سه پزشک اقدام به سودجویی و تجویز دارو به بیماران و فروش غیرقانونی دارو می‌کرد.

وی اضافه کرد:طبق گزارش‌های دریافتی از فعالیت غیرقانونی این واحد تزریقاتی که توسط بازرسان اداره نظارت بر درمان تهیه شده بود، این واحد مورد بازرسی قرار گرفت.

این مسوول ادامه داد: طبق این بازرسی، فعالیت‌های غیرقانونی این واحد و اقلام دارویی غیرمجاز کشف شده صورتجلسه و جهت رسیدگی، به تعزیرات حکومتی و مراجع قضایی ارجاع داده شد.

افشاری به شهروندان هشدار داد: از مراجعه به مراکز غیرمجاز درمانی که فاقد تابلو و مجوز فعالیت هستند خودداری کنند.

وی اظهار داشت: شهروندان باید توجه داشته باشند که فعالیت واحد‌های دارای مجوز نیز بدون حضور مسئول فنی که پروانه به نام او صادر شده، غیرقانونی است.

این مسوول خاطرنشان کرد: مراکز غیرمجازی که توسط افراد غیرمتخصص اداره می‌شوند، علاوه بر اینکه صلاحیت درمان بیماران را ندارند، تهدیدی برای سلامت شهروندان به شمار می‌آیند.

دیگر خبرها

  • پلمب یک واحد تزریقاتی متخلف در زنجان
  • درمان رایگان بیماران بی بضاعت به همت پزشک فارسی + فیلم
  • یک واحد تزریقاتی متخلف در زنجان پلمب شد
  • درمان رایگان بیماران بی بضاعت توسط پزشک خیر اندیش
  • از کجا بفهمیم زگیل تناسلی داریم و چگونه باید آن را درمان کنیم ؟
  • ارسال ۱۳ پرونده تخلف در حوزه پزشکی به تعزیرات حکومتی دزفول
  • برای درمان بواسیر باید به چه موضوعاتی توجه کرد؟
  • از کجا بفهمیم گوشی هک شده است؟
  • همه چیز در مورد کرم زینک اکساید
  • نسخه‌ای کامل برای خلاص شدن از آلرژی بهاری