Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- نمایندگان چین در دو نهاد بین المللی سیاسی و اقتصادی جهان یعنی سازمان ملل و WTO (سازمان تجارت جهانی)، بطور جداگانه از دولت آمریکا شکایت کردند.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، خبرگزاری شینهوای چین روز چهارشنبه گزارش داد: در حالی که نماینده دائمی چین در سازمان ملل از معضلات حقوق بشری در ایالات متحده به سازمان ملل شکایت کرد، در همین حال نماینده این کشور در سازمان تجارت جهانی نیز محدودیت های آمریکا علیه اپلیکیشن های تیک تاک و وی چت را ناقض مقررات این نهاد اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


براساس این گزارش، ژانگ جون نماینده دائم چین در سازمان ملل متحد از کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل متحد خواست که به مشکلات اجتماعی و بشردوستانه در امریکا رسیدگی کند و خواستار قطعنامه ای در رابطه با موارد تبعیض نژادی در ایالات متحده شود.
وی دیروز خطاب به آمریکا در سازمان ملل گفت: "سرزنش دیگران، مشکلات شما را حل نمی کند یا شکست های شما را پنهان نمی کند. شما نمی توانید با سرزنش چین، وضعیت بد انسانی خود را پنهان کنید."
نماینده دائم چین در سازمان ملل انتقادات آمریکا به نحوه مدیریت بیماری کرونا در چین را بی اساس دانست و اظهار داشت که آمریکا درحالی از دیگر کشورها انتقاد می کند که بیش از 200 هزار آمریکایی به دلیل کووید- 19 جان خود را از دست داده اند.
گزارش دیگری از شینهوا حاکی است که چین دیروز در یک نشست سازمان جهانی تجارت (WTO) با اعتراض نسبت به ممنوعیت دولت آمریکا علیه اپلیکیشن های تیک تاک و وی چت، محدودیت های مذکور را ناقض مقررات این نهاد اعلام کرد.
چین دیروز در نشست سازمان جهانی تجارت اعلام کرد، اقدامات مذکور خلاف مقررات این سازمان بوده و خدمات تجاری بین المللی را محدود کرده و اصول اولیه و اهداف سیستم های تجاری چندجانبه را نقض می‌کند.
نماینده چین عدم ارایه مدرک از سوی آمریکا برای ادعاهایش در خصوص این اپلیکیشن ها را گواهی بر سوء استفاده این کشور از مقررات توصیف کرد.
دولت ترامپ با استناد به نگرانی های امنیت ملی، دستور داده است دانلود اپلیکیشن های تیک تاک و وی چت که متعلق به شرکت های چینی بایت دنس و تنسنت هستند، در این کشور مسدود شوند اما قضات آمریکایی علیه اجرای فرمان رییس جمهور آمریکا رای داده اند.
آمریکا اعلام کرد به دنبال مقابله با ریسک های امنیت ملی است. دولت آمریکا پیش از این اعلام کرده بود که اطلاعات کاربران آمریکایی این اپلیکیشن ها ممکن است به دست دولت چین بیافتد.

تشدید تنش میان چین و آمریکا/ تأکید پمپئو بر مقابله با چین
روز گذشته مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا گفت اکنون همکاری هند و کشورهای حاشیه اقیانوس آرام در برابر چین بیش از هر زمان دیگر حیاتی است.
پمپئو که به توکیو سفر کرده است در نشست وزیران خارجه ائتلاف چهارجانبه متشکل از ژاپن، استرالیا، هند و آمریکا گفت: همین موقع در سال گذشته که نشست داشتیم، چشم انداز، بسیار متفاوت بود و تصورش شیوع این بیماری همه گیر را که منشاء آن بود ووهان (چین) بود، نمی کردیم. آن بحران با لاپوشانی حزب کمونیست وخیم تر شد. ماهیت استبدادی این رژیم به سران آن اجازه داد شهروندان بسیار شجاع چینی را که در این باره هشدار می دادند، زندانی و ساکت کنند. در تلاش برای پیروزی بر این بیماری همه گیر وحشتناک و بازسازی اقتصادهایمان در کنار یکدیگر، آمریکا در کنار تک تک شما می ایستد.
وی افزود: به عنوان شرکای ائتلاف چهارجانبه هم اکنون بیش از هر زمان دیگر اهمیت دارد که برای حفاظت از مردم و شرکایمان در برابر سوءاستفاده، فساد مالی و اقدامات قهرآمیز حزب کمونیست چین همکاری کنیم.
بنا بر گزارش رویترز، سفر اخیر پامپئو به شرق آسیا که طی بیش از یک سال اخیر اولین سفر او به این منطقه بوده، همزمان با تشدید تنش‌ها در روابط آمریکا و چین انجام شده است.
به گزارش این رسانه غربی، «ایالات متحده و چین که بزرگ‌ترین اقتصاد جهان هستند، بر سر طیفی از مسائل از مدیریت موضوع ویروس کرونا توسط پکن گرفته تا اعمال قانون امنیت ملی هنگ‌کنگ و اهداف و جاه طلبی‌های پکن در دریای چین جنوبی اختلاف نظر دارند».
پامپئو در جریان سفر به توکیو خواستار ایجاد یک جبهه واحد آمریکا، ژاپن، هند و استرالیا علیه نفوذ چین، در حالی مطرح شده که برخی از کشورهای این منطقه به ویژه استرالیا روابط تجاری گسترده‌ای با چین دارند.

واکنش پکن به اظهارات پمپئو
سخنان تند ضد چینی وزیر خارجه آمریکا در سفر روز سه شنبه (دیروز) او به توکیو واکنش سفارت پکن در ژاپن را به همراه داشت.
سفارت چین در ژاپن، ضمن رد اتهام‌زنی‌ها و سخنان اخیر مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا در توکیو علیه پکن اعلام کرد که او مکرر درباره چین دروغگویی کرده است.
به گزارش خبرگزاری رویترز، چین امروز چهارشنبه اعلام کرد که ایالات متحده آمریکا باید به حملات بی خود و بی جهت خود علیه چین و اتهام‌زنی‌هایش پایان دهد.
سفارت چین در ژاپن در واکنش به سخنان مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا در جریان سفر روز گذشته به توکیو و دیدارهایش با همتایان ژاپنی، استرالیایی و هندی اعلام کرد که پامپئو به گونه کینه‌توزانه در حال ایجاد تقابل سیاسی و افترا بستن علیه چین است.
پامپئو در جریان سفر به توکیو و دیدارهایش با وزرای خارجه سه کشور ژاپن، استرالیا و هند از این کشورها خواست با آمریکا به منظور مقابله با نفوذ منطقه‌ای رو به گسترش چین همکاری کنند.
سفارت چین در ژاپن در بیانیه‌ای در واکنش به سخنان او اعلام کرد: «پامپئو مکرر درباره چین دروغگویی کرده است و به طرزی کینه‌توزانه یک فضای تقابل سیاسی ایجاد کرده است».
در بیانیه تصریح شد: «ما یک بار دیگر از ایالات متحده می‌خواهیم که ذهنیت جنگ سردی و تعصبات ایدئولوژیکی خودش را کنار بگذارد و اتهام‌زنی‌های بی‌خود و بی‌جهت خود علیه چین را متوقف و روابطش با چین را به روشی سازنده برقرار کند».



منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: چین آمریکا وزیر خارجه آمریکا سازمان ملل ایالات متحده اپلیکیشن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۶۱۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴کودک فلسطینی در میان ۷شهید بمباران اردوگاه یبنا در مرکز رفح

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، در بمباران رژیم صهیونیستی علیه مناطقی از نوار غزه، خانه‌ای در اردوگاه یبنا در مرکز رفح هدف قرار گرفت.

در این بمباران حداقل ۷ نفر به شهادت رسیدند و در میان شهدا تعدادی از کودکان و زنان به چشم می‌خورد. گفته شده حداقل ۴ نفر از شهدای این بمباران کودکان بوده‌اند.

نیروهای اشغالگر همچنین با مسلسل عملیات گسترده‌ای را علیه ساکنان در شهرک کفرکلا انجام می‌دهند.

روز گذشته نیز «فرانچسکا آلبانیز» گزارشگر سازمان ملل در مورد حقوق بشر در سرزمین‌های اشغالی فلسطین اعلام کرد که جامعه فلسطین با نسل‌کشی جمعی روبرو است.

آلبانیز گفت: در اروپا استانداردهای دو گانه‌ای در خصوص مساله فلسطین وجود دارد. ما باید با اقدامات اسرائیل علیه فلسطینیان به ویژه در غزه رویاروی شویم.

گزارشگر سازمان ملل در مورد حقوق بشر در سرزمین‌های اشغالی فلسطین تاکید کرد که رژیم صهیونیستی از آغاز حمله به غزه در هفتم اکتبر سال گذشته میلادی تاکنون بیش از ۱۴ هزار و ۵۰۰ کودک فلسطینی را در غزه به شهادت رسانده است.

همچنین آلبانیز بیان کرد که رژیم صهیونیستی از آغاز جنگ علیه غزه تاکنون، روزانه ۲۵۰ فلسطینی را به شهادت رسانده است.

گزارشگر سازمان ملل در مورد حقوق بشر در سرزمین‌های اشغالی فلسطین گفت: اسرائیل دست‌کم ۳ جنایت نسل‌کشی را در غزه مرتکب شده است.

کمی پیش‌تر نیز وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه تازه‌ترین آمار شهیدان و مجروحان جنگ غزه را اعلام کرد. این وزارتخانه تاکید کرد که در ۲۴ ساعت گذشته ۴۶ فلسطینی دیگر در نوار غزه به شهادت رسیده و ۱۱۰ نفر هم زخمی شدند.

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه بیان کرد که شمار کلی شهیدان جنگ در غزه از هفتم اکتبر سال گذشته میلادی تاکنون به ۳۳ هزار و ۸۴۳ نفر و شمار مجروحان نیز به ۷۶ هزار و ۵۷۵ نفر رسیده است.

همچنین به تازگی روزنامه صهیونیستی هاآرتص در گزارشی با اشاره به تعمیق انزوای بین المللی رژیم صهیونیستی هشدار داد که همکاری با آمریکا و دیگر متحدان این رژیم در صورت عدم تغییر سیاست‌های کابینه اسرائیل امکان‌پذیر نخواهد بود و این روند چهره تل‌آویو را در دنیا مخدوش می‌کند.

این گزارش با اشاره به اینکه رژیم اشغالگر در یک انزوای بین‌المللی به سر می‌برد، تاکید کرد که این انزوا، در صورتی که اسرائیل سیاست‌های خود را به صورت ریشه‌ای تغییر ندهد، به پایان نخواهد رسید.

عوزی برعام وزیر اسبق امور داخلی و عضو سابق کنیست رژیم صهیونیستی در مقاله خود در این روزنامه به همکاری آمریکا و متحدان این رژیم با تل‌آویو اشاره و تاکید کرد که این همکاری دائمی نیست و تنها در مواقع بحران ایجاد می‌شود. اسرائیل نمی‌تواند خود را فریب داده و تصور کند که همیشه می‌تواند روی این همکاری‌ها حساب کند، اسرائیل به سرعت در حال از دست دادن اعتبار بین‌المللی خود در جهان است.

هاآرتص به تحریم‌های بین المللی عربی علیه رژیم صهیونیستی اشاره و تاکید کرد که این موضوع باعث شده بسیاری از شرکت‌های مهم بین‌المللی روابط خود با تل‌آویو را قطع کنند.

کد خبر 6080460

دیگر خبرها

  • تحریم‌های خصمانه جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران
  • آمریکا ۱۶ فرد و دو نهاد ایرانی را تحریم کرد
  • اگر به ایران حمله کنید... ؛ هشدار جدید آمریکایی‌ها به اسرائیل
  • ماجرای نامه عجیب خروج ایران از شورای بین‌المللی موزه‌ها!
  • لغو عضویت ایران در سه سازمان جهانی؛ گاف تازه دولت؟
  • اعلام از سرگیری فعالیت بازرسان آژانس در ایران/ تصویب اقدامات ضد ایرانی بیشتر از سوی مجلس نمایندگان آمریکا/ تشدید تنش میان فرانسه و جمهوری آذربایجان با فراخوان سفیر
  • نامه عجیب خروج ایران از شورای بین‌المللی موزه‌ها؛ اشتباه بزرگ؟
  • رویترز: بایدن تحریم‌های نفتی ایران را تشدید نمی‌کند
  • یورونیوز: آمریکا نمی‌تواند تحریم‌های نفتی ایران را تشدید کند
  • ۴کودک فلسطینی در میان ۷شهید بمباران اردوگاه یبنا در مرکز رفح