Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-25@12:01:41 GMT

طراحی خلاق منطقه مقاوم در برابر سیل

تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۶۱۷۰۸

طراحی خلاق منطقه مقاوم در برابر سیل

سطح آب دریا در نزدیکی نیویورک در حال بالا آمدن است و اکثر ساختمان‌های این شهر هنوز در مقابل این شرایط مقاوم نیستند؛ یک شرکت معماری پیشنهادی برای جلوگیری از به زیر آب رفتن سازه‌های ساحلی شهر نیویورک ارائه کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهر نیویورک در برابر سیل آسیب پذیر است و مطابق پیش بینی‌ها سطح دریا در نزدیکی شهر نیویورک تا سال ۲۰۵۰ بین ۲۰ تا ۷۰ سانتی متر و تا سال ۲۱۰۰ بین ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲ تا ۱.۹ متر افزایش می‌یابد. با توجه به اینکه بسیاری از سواحل ایالت نیویورک توسعه یافته و پر جمعیت است، یافتن راهکار جهت ساخت سازه‌هایی که بتوانند در برابر تغییرات محیطی از جمله سیل مقاومت کنند یک چالش جدی برای مهندسان است. یک شرکت معماری مستقر در نیویورک (DFA) پیشنهادی ارائه داده که ساختمان‌ها بتوانند با افزایش ارتفاع سطح دریا تا ۱.۸ متر همچنان کاربری خود را حفظ کنند.

مجموعه‌ای که آنها طراحی کردند شامل ۱۹ برج آپارتمانی استوانه‌ای شکل است که با نمای مشبک با گیاهان زیادی پوشیده شده است. سازه این برج‌ها فولادی است که از ۲۹ تا ۱۳۸ متر ارتفاع دارند و در ۱۱ گروه سازمان یافته‌اند. این مجموعه در صورت جاری شدن سیل مانند یک جزیره شناور عمل کند. طراحان می‌گویند بعد از سال ۲۰۵۰، همزمان با جاری شدن سیل در خط ساحلی، عرشه ساحلی به یک جزیره شناور تبدیل شده که مسیرهای جدید ساخته شده اکوسیستم این ناحیه را به منطقه منهتن متصل می‌کند. این برج‌ها میزبان ۴۵۰ آپارتمان و همچنین فضاهای تفریحی و تجاری است و واحدهای مسکونی در این ساختمان‌ها به ارتفاع ۱.۶ متر بالاتر از حد انتظار ارتفاع آب در زمان سیل طراحی شده‌اند.

فروشگاه‌ها همچنین از طریق مجموعه‌ای از پیاده راه‌ها به یکدیگر متصل می‌شوند. مسیر پایینی می‌تواند تا سال ۲۰۵۰ مورد استفاده قرار گیرد زیرا انتظار می‌رود تا آن زمان به زیر آب رود، و سپس مسیر جدیدی برای دسترسی به امکانات تأسیس می‌شود. ملاحظات لازم برای اتاقک‌های آسانسور نیز انجام شده که آسانسورها پس از جاری شدن سیل همچنان قابل بهره برداری باشد. از دیگر ویژگی این طرح محافظ‌هایی در اطراف مجموعه است که هنگام طوفان از آن مراقبت می‌کند.

موقعیت پیشنهادی این پروژه در اسکله ۴۰ منهتن است که حدود ۲۵۰ متر روی رودخانه هادسون امتداد دارد، منطقه‌ای که در حال حاضر به عنوان زمین فوتبال و پارکینگ ماشین فعالیت می‌کند.

کد خبر 448435

منبع: ایمنا

کلیدواژه: مقاوم سازی ساختمان مقاوم سازی در برابر سیل شهرهای جهان نیویورک سیل راهکارهای مقابله با سیل شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۶۱۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردنه بیژن در کهگیلویه و بویراحمد بازگشایی شد

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا پیمانجو دوشنبه شب در حاشیه بازگشایی این محور در گفتگو با خبرنگاران افزود: گردنه بیژن در ارتفاع سه هزار و ۲۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد و این گردنه یکی از مرتفع‌ترین گردنه‌های کهگیلویه و بویراحمد است.

پیمان جو با بیان اینکه ارتفاع برف در برخی از نقاط گردنه بیژن در سال‌های پربارش تا هفت متر نیز می‌رسد، گفت: این گردنه استان اصفهان را به کهگیلویه و بویراحمد متصل می‌کند و با توجه به بارش سنگین برف در این گردنه، آبانماه این مسیر مسدود و در اوایل اردیبهشت بازگشایی می‌شود و بازگشایی آن سبب سهولت در رفت و آمد و کاهش یک ساعت و سی دقیقه‌ای مسافت سی سخت به پادنا و سمیرم می‌شود.

وی افزود: جاده سی سخت به سمیرم در مسیر جاده گردنه بیژن ۲۳ کیلومتر طول دارد و ۱۴ کیلومتر آن برف گیر است و با بازگشایی این جاده، تردد وسایل نقلیه آسان و مسیر تردد عشایر کوچ رو هموار می‌شود.

کد خبر 6086390

دیگر خبرها

  • اعتبار ۴۰ میلیارد تومانی برای احیای مقبرةالشعرای تبریز
  • اعتبار ۴۰ میلیارد تومانی برای احیای مقبره‌الشعرای تبریز
  • وجود ۴۰ هزار کارت بازرگانی در منطقه سیستان برای واردات ۹۰۰ قلم کالا
  • مرمت و بازسازی زورخانه ده‌ونک با قدمت بیش از یک قرن
  • مدیران پروازی ناکارآمد، باعث تحمل هزینه‌های سنگین مالی در بوشهر هستند
  • لحظه به لحظه با بورس / افزایش ۸۱۸ واحدی شاخص کل
  • افزایش ۸۱۸ واحدی شاخص کل بورس
  • معماری عالی و چشم نواز یک ویلا که احتمالا در سلیقه همه قرار دارد! (+تصاویر)
  • گردنه بیژن در کهگیلویه و بویراحمد بازگشایی شد
  • کاهش ۴۴۶ واحدی شاخص کل بورس