Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-28@18:14:54 GMT

۲۰۰ زن سرپرست خانوار در گلستان شاغل شدند

تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۶۲۴۲۲

۲۰۰ زن سرپرست خانوار در گلستان شاغل شدند

ایسنا/گلستان مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری گلستان از اشتغال ۲۰۰ نفر در استان در راستای اجرای طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار خبرداد.

الهه غیناقی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: اجرای طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار از سال ۹۸ طبق تفاهم‌نامه سه‌جانبه بین معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری، وزارت کار و جهاد دانشگاهی در سطح کشور آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سهمیه استان گلستان در این طرح، توانمندسازی ۲۰۰ نفر زن سرپرست خانوار در نظر گرفته شد.

وی بیان کرد: توانمندسازی و خودکفایی اقتصادی این زنان که پشت نوبتی‌های کمیته امداد و بهزیستی بودند، با آموزش در رشته‌های مختلف مشاغل خانگی از جمله خیاطی در دستور کار قرار گرفت. این گروه از بانوان پس از توانمندسازی، توسط پیشرانان جهت تولید و بازار فروش حمایت شدند.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری گلستان هدف از اجرای این طرح را بهبود معیشت و افزایش رفاه زنان سرپرست خانوار، تکمیل زنجیره ارزش و بالابردن درآمد متقاضیان برشمرد.

غیناقی افزود: در راستای اجرای این طرح، شناسایی افراد، مشاوره، استعداد سنجی، آموزش و اتصال به بازار این ۲۰۰ زن سرپرست خانوار انجام شده است.

غیناقی با اشاره به اینکه این طرح در قالب‌های مختلف قابل اجرا است، گفت: در حال حاضر طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در حال اجرا است و زنان سرپرست خانوار در این طرح در اولویت قرار دارند. مرحله ثبت‌نام در این طرح تا پایان مهرماه ادامه دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار گلستان زنان سرپرست خانوار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۶۲۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهمیه نفت سفید برای خانوار‌های روستایی خراسان‌شمالی شارژ شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ سیدرضا احمدنیا گفت: اکنون در استان هزار و ۹۱۷ خانوار روستایی و ۶ هزار و ۵۰۰ خانوار عشایر از نفت سفید استفاده می‌کنند و به منظور بهره مندی ساکنان مناطق کوهستانی و غیر برخوردار از گاز طبیعی، سهمیه نفت سفید به شکل توزیع الکترونیکی در کارت بانکی شارژ شد.

وی افزود: میزان سهمیه نفت سفید ویژه فصل بهار برای خانوار‌های یک تا هفت نفره ۲۰۰ لیتر است که مهلت استفاده از سهمیه تعیین شده تا آخر خرداد ماه امسال است.

وی گفت: هر لیتر نفت سفید با نرخ هزار و ۵۰۰ ریال در میان خانوار‌های بدون گاز طبیعی استان توزیع می‌شود.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان شمالی گفت: افراد برای دریافت سهمیه سوخت اعلام شده با در دست داشتن کارت بانکی به فروشندگی و یا تعاونی عرضه نفت سفید محل سکونت خود مراجعه کنند.

 ۸۶ فروشنده در خراسان شمالی نسبت به توزیع نفت سفید فعال است.

دیگر خبرها

  • بانوان چادری شاغل در ادارات تجلیل شوند
  • ۴۰ بسته معیشتی میان زنان سرپرست خانوار مارگون توزیع شد
  • توزیع ۲۰۰۰ سبد کالای معیشتی در ساری
  • توانمندسازی ۱۸۳ آموزگار ابتدایی در طرح افق شاهد
  • سهمیه نفت سفید برای خانوار‌های روستایی خراسان‌شمالی شارژ شد
  • برپایی سفره افطاری در قالب پویش هلال رحمت در گلستان
  • پذیرش هزار و ۲۵۴ خانوار در ستاد‌های اسکان آموزش و پرورش استان
  • اجرای پویش ملی سلامت در استان گلستان؛ غربالگری یک میلیون نفر
  • ۵۰۷ سفره افطاری در قالب پویش «هلال رحمت» در گلستان برپا شد
  • برخورداری ۳۲۹ روستای استان گلستان از نعمت آسفالت