Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - رئیس اداره میراث فرهنگی کاشان از تمدید تعطیلی ابنیه تاریخی تحت نظارت این اداره تا ۲۶ مهر، پایان ماه صفر خبر داد. - اخبار استانها -

مهران سرمدیان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کاشان، ضمن اشاره به تمدید تعطیلی ابنیه تاریخی شهرستان کاشان اظهار داشت: بر اساس مصوبه ستاد استانی کرونای استان اصفهان، تعطیلی بناهای تاریخی تحت پوشش اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کاشان تمدید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در وهله اول تعطیلی ابنیه تاریخی تا پایان هفته جاری مصوب شده بود، افزود: بر اساس مصوبات اخیر تعطیلی‌های ابنیه تاریخی شهرستان کاشان از روز شنبه 19 مهرماه تا 26 مهرماه یعنی تا پایان ماه صفر ادامه دارد و گردشگران نمی‌توانند از این بناهای تاریخی بازدید کنند.

مدارس اردبیل به مدت 2 هفته تعطیل شدتعطیلی‌ سینماها بدون بررسی میدانی خسارت‌بار استمعاون وزیر صنعت: 767 واحد صنعتی تعطیل کشور به چرخه تولید بازگشت

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان با بیان اینکه مجموعه میراث جهانی باغ فین، محوطه باستانی سیلک و خانه بروجردی تحت نظارت اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کاشان است و درب این ابنیه تاریخی بر روی گردشگران بسته است.

وی با بیان اینکه هرگونه تصمیم بعدی در حوزه گردشگری در شهرستان کاشان منوط به تصمیمات ستاد ملی، استانی و شهرستانی مبارزه با کرونا است، گفت: هرگونه تصمیمات منوط به مصوبات ستاد مبارزه با کرونا در سطوح مختلف است و این تصمیمات نیز در راستای حفظ سلامت گردشگران اتخاذ شده است.

انتهای پیام/801/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اداره میراث فرهنگی شهرستان کاشان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۶۲۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید از بنا‌های تاریخی اصفهان، پنجشنبه رایگان است

سخنگوی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان گفت: بازدید از تمام بنا‌ها و محوطه‌های تاریخی اصفهان، پنجشنبه ۳۰ فروردین به مناسبت «روز جهانی بنا‌ها و محوطه‌های تاریخی» رایگان است.

شهرام امیری افزود: طبق تصمیم دفتر حفظ و احیای بناها، بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، فردا بازدید از اماکن فرهنگی تاریخی استان‌ها از جمله اصفهان رایگان است و تور‌های بازدید اجرا خواهد شد.

او افزود: در بین بنا‌های تاریخی اصفهان، کاخ عالی‌قاپو بدلیل نصب حفاظ شیشه‌ای دیوارنگاره‌های این عمارت، تعطیل است و بازدید از آن در روز ۳۰ فروردین میسر نیست.

امیری گفت: در استان اصفهان ۳۰ بنای تاریخیِ قابل بازدید و زیر پوشش اداره کل میراث فرهنگی وجود دارد که عمده آنها در شهرستان‌های اصفهان، کاشان، نطنز، نایین و اردستان قرار دارند.


روز ۱۸ آوریل مصادف با ۲۹ فروردین از سوی شورایعالی بنا‌ها و محوطه‌های تاریخی (ایکوموس) بعنوان «روز جهانی بنا‌ها و محوطه‌های تاریخی» نامگذاری شده است.


باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • تحول عظیم در بافت تاریخی شیراز با ثبت جهانی محور زندیه
  • تداوم خدمات‌رسانی به گردشگران در جاذبه‌های تاریخی و پایانه‌های مسافرتی استان اصفهان
  • کشف سه دستگاه فلزیاب در کبودراهنگ و اسدآباد
  • کاوش و سامان‌دهی قلعه تپه تاریخی ابهر
  • پایان نمایشگاه توانمندی‌های بانوان منطقه آزاد ماکو
  • موافقت با 14 طرح سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری در گلستان
  • بازدید رایگان از محوطه‌های تاریخی و موزه‌ها
  • بازدید از بنا‌های تاریخی اصفهان، امروز رایگان است
  • بازدید از بنا‌های تاریخی اصفهان، پنجشنبه رایگان است
  • بازدید از بناهای تاریخی کردستان روز پنجشنبه رایگان است