Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-19@17:39:38 GMT

ایران خواستار حل مسالمت آمیز مسئله قره باغ شد

تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۶۳۷۴۹

ایران خواستار حل مسالمت آمیز مسئله قره باغ شد

خبرگزاری فارس: احمد نادری رئیس شورای ‌اجرایی اتحادیه بین المجالس جهانی (‌IPU‌) ‌ امروز چهارشنبه 16 مهر 1399 با ارسال پیامی به رئیس IPU خواستار حل مسالمت آمیز مسئله قره باغ از طریق رایزنی‌های موثر و سازنده پارلمانی شد.

متن پیام به شرح زیر است:

سرکار خانم گابریلا کوئباس

رئیس محترم اتحادیه بین المجالس

عالیجناب؛

همانگونه که استحضار دارید؛ درگیری های اخیر بین جمهوری ارمنستان و جمهوری آذربایجان بر سر موضوع قره باغ تشدید پیدا کرده و نگرانی های گسترده ای را ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ادامه تنش اخیر، تهدیدی برای صلح و ثبات و هم زیستی کشورهای منطقه و تضعیف کننده همه تلاشهای جمعی صلح و امنیت بین المللی است.

در این برهه زمانی حساس و مهم، با توجه به نقش مهم پارلمان ها در پیشبرد صلح و ثبات و ایفای نقش اتحادیه بین‌المجالس به عنوان یک سازمان پارلمانی جهانی موثر بر اساس اصول و اهداف اتحادیه، اتحادیه بین المجالس (IPU) می تواند با همفکری و تبادل نظر با سایر اعضاء و با بهره گیری از تمام ظرفیت ها و مکانیسم های پارلمانی و مطالبه گری در این عرصه، زمینه گفتگو برای رایزنی‌های موثر و سازنده و حل و فصل مسالمت آمیز مناقشه مذکور را از طریق مساعی جمیله فراهم سازد.

در این راستا، مجلس شورای اسلامی ایران با تکیه بر قواعد و اصول حقوق بین الملل، آمادگی خود را برای انجام هر گونه اقدام و کمک برای توقف فوری درگیری بین دو کشور و انجام مذاکرات را اعلام و از آن حمایت می کند.

فرصت را برای احترامات فائقه و موفقیت روز افزون شما مغتنم می شمارم.

احمد نادری

رئیس شورای ‌اجرایی اتحادیه بین المجالس جهانی

مجلس شورای اسلامی ایران

منبع: فردا

کلیدواژه: احمد نادری مجلس قره باغ اتحادیه بین المجالس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۶۳۷۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پس از رایزنی میراسماعیلی با رئیس اتحادیه آسیا؛ جودوکاران ایران راهی هنگ‌کنگ می‌شوند

تیم‌های ملی جودو مردان و بانوان ایران، عصر امروز برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا، راهی هنگ‌کنگ خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سی‌ودومین دوره مسابقات جودو قهرمانی بزرگسالان آسیا در حالی یکم تا چهارم اردیبهشت به میزبانی هنگ‌کنگ برگزار خواهد شد که تیم ملی جودو کشورمان با ترکیب ۱۱ جودوکار در بخش مردان و بانوان قرار بود بامداد امروز پنجشنبه به این رقابت‌ها اعزام شود. با توجه به بارش شدید باران و وقوع سیلابی بی‌سابقه در کشور امارات، تمام پروازهای فرودگاه بین‌المللی دوبی لغو شد و پرواز تیم ملی جودو مردان و بانوان کشورمان نیز کنسل شد.

با توجه با زمان باقی مانده تا شروع مسابقات، آرش میراسماعیلی رئیس فدراسیون جودو کشورمان با مسئولان اتحادیه جودو آسیا هماهنگی‌های لازم را جهت حضور در مراسم وزن کشی مسابقات انجام داد و در نهایت بلیط اعزام تیم ملی جودو مردان و بانوان کشورمان صادر شد.

بر این اساس، جودوکاران کشورمان ساعت ۱۸ امروز پنجشنبه از طریق فرودگاه امام خمینی (ره) ابتدا به فرودگاه دوبی سفر خواهند کرد و پس از آن عازم هنگ کنگ خواهند شد.

منبع: ایرنا کد خبر 745769

دیگر خبرها

  • عملیات وعده صادق موجب به رخ کشیده شدن اقتدار و انسجام جمهوری اسلامی ایران شد
  • سازمان بهداشت جهانی: حجم ویرانی بیمارستان‌ های غزه فاجعه‌آمیز است
  • پس از رایزنی میراسماعیلی با رئیس اتحادیه آسیا؛ جودوکاران ایران راهی هنگ‌کنگ می‌شوند
  • این کشور در شورای امنیت خواستار فوری تحریم اسرائیل شد
  • روسیه خواستار بررسی تحریم اسرائیل در شورای امنیت شد
  • روسیه خواستار رأی گیری درباره تحریم اسرائیل در شورای امنیت شد
  • بایدن: اسرائیل و اوکراین برای دفاع از خودشان به ما وابسته‌اند
  • نامه مجمع کارآفرینان به رئیس‌جمهوری؛ چالش‌های گمرکی را برطرف کنید
  • حماس خواستار جنبش جهانی برای حمایت از اسیران فلسطینی شد
  • سازمان بهداشت جهانی باردیگر خواستار حمایت از بیمارستان‌های غزه شد