Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد رئیس بیمارستان شهید جلیل یاسوج گفت: پرسنل و کادر بهداشت و درمان خسته شده اند و از مردم انتظار دارند که همکاری و مشارکت بیش از پیش داشته باشند تا بتوانیم این بیماری ویروسی را شکست دهیم.

“دکتر سعید جاودان سیرت” عصر روز چهارشنبه ۱۶ مهرماه در نشست ستاد مدیریت پیشگیری و مقابله با کرونای استان افزود: شب گذشته تا ۱۲ شب ۱۵۸ نفر بیماری بستری داشتیم که این تعداد تا به صبح امروز به ۱۶۲ نفر رسید در حالی که در روزهای قبل تعداد به حدود ۱۱۳ نفر می رسید که این موضوع و افزایش ها نگران کننده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: نکته مهم این است که، افرادی که به بیماری مبتلا شده اند زمانی به بیمارستان مراجعه می کنند که ریه های آن‌ها کاملا پوشیده از ویروس است و عملا کاری از دست ما و همکاران بر نمی آید.

رئیس بیمارستان شهید جلیل یاسوج اظهار کرد: ویروس به گونه ای عمل می کند که تاثیر خود را به دو حالت التهابی و بیولوژیک می گذارد اگر بیمار در حالت های التهابی به ما مراجعه کند می توانیم جلوی گسترش ویروس را بگیریم اما در حالت بیولوژیک این کار آسان نیست و در واقع اکثر مرگ‌هایی که در بیمارستان اتفاق می افتد ناشی از این همین موضوع می باشد.

جاودان سیرت تاکید کرد: سن افرادی که بر اثر بیماری کرونا فوت می کنند پایین آمده و شاید کم توجهی، کم دقتی و سهل انگاری‌ها به بیماری علت این تغییر سن باشد.

وی بیان کرد: با این شرایط بیماری کرونا، شیوع بیماری آنفلوآنزا می تواند مشکلات بیشتری به وجود آورد که با شناسایی اپیدمیولوژیک بیماری در سطح استان می توان از قبل تمهیدات لازم را در نظر گرفت که با به وجود آمدن مشکل بتوان جلوی آن را گرفت.

رئیس بیمارستان شهید جلیل یاسوج تصریح کرد: در اسفندماه هیچ گونه مرگ و میر ناشی از کرونا در استان نداشتیم که علت آن همکاری بیشتر مردم، رعایت پروتکل های بهداشتی و حساسیت بیشتر آن‌ها بوده است.

جاودان سیرت اظهار کرد: فوت ناشی از کرونا در استان طی فروردین ماه ۱۸ مورد، اردیبهشت ۲ مورد و خرداد ماه نیز ۲ مورد بوده است.

وی ادامه داد: از تیرماه به بعد بیش از حد معمول مرگ و میر و مبتلا به کرونا در استان داشته ایم که این وضعیت نگران کننده است.

رئیس بیمارستان شهید جلیل یاسوج با اشاره به اینکه طی شهریور ماه بیشترین مرگ و میر و مبتلایان به کرونا را در سطح استان داشته ایم، تاکید کرد: در صورت رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی و ماسک نزدن مردم وضعیت کرونایی استان بدتر خواهد شد.

جاودان سیرت بیان کرد: چرخه انتقال بیماری کروناویروس از طریق سرفه، عطسه، تماس با سطح و دست دادن می باشد.

وی تصریح کرد: پرسنل و کادر بهداشت و درمان خسته شده اند و از مردم انتظار دارند که همکاری و مشارکت بیش از پیش داشته باشند تا بتوانیم این بیماری ویروسی را شکست دهیم.

رئیس بیمارستان شهید جلیل یاسوج اظهار کرد: متاسفانه مبتلایان بستری در بیمارستان و مراجعه کنندگان بیمارستان شهید جلیل یاسوج خانوادگی شده اند یعنی در یک خانواده چند نفر مبتلا به کرونا شده اند به طور مثال بیماری داریم که همه اعضای خانواده اش را درگیر کرونا کرده است.

به گزارش ایسنا، جاودان سیرت با اشاره به اینکه متاسفانه شاهد عادی شدن بیماری کرونا در سطح استان هستیم که این مساله یک زنگ خطر برای جامعه است، خاطرنشان کرد: به سوی مردم دست دراز می کنیم که به صورت جدی پای کار بیایند و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند چرا که در غیر این صورت شاهد یک فاجعه کرونایی در استان خواهیم بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی كهگيلويه و بويراحمد بستری کروناویروس رئیس بیمارستان شهید جلیل یاسوج بیماری کرونا جاودان سیرت شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۶۴۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه ۱۶ میلیارد ریالی قاچاقچی دام در یاسوج

به گزارش خبرگزاری مهر، سید حمزه لقمانی مدیرکل تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد گفت: پرونده قاچاق ۱۷۰ رأس بره زنده به ارزش هشت میلیارد و ۶۶ میلیون ریال در شعبه سوم بدوی و ویژه رسیدگی به قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی یاسوج رسیدگی شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد افزود: شعبه با توجه به مدارک موجود در پرونده، تخلف انتسابی را محرز و علاوه بر ضبط دام کشف شده، متهمان را به پرداخت ۱۶ میلیارد و ۱۳۲ میلیون ریال جریمه نقدی معادل ۲ برابر ارزش دام قاچاق محکوم کرد.

لقمانی گفت: مأموران انتظامی در محور مواصلاتی یاسوج - شیراز از یک دستگاه کامیون احشام قاچاق کشف و پرونده این تخلف برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی یاسوج ارسال شده بود.

کد خبر 6084002

دیگر خبرها

  • فعالیت ۳۷ جایگاه عرضه سوخت مایع در کهگیلویه و بویراحمد
  • هوش مصنوعی به زودی امکان درمان در خانه را فراهم خواهد کرد
  • برگزاری آیین تکریم و معارفه سرپرست بیمارستان شهید جلیل یاسوج
  • تصادف ۳ خودرو با ۳ کشته در مسیر یاسوج به اصفهان
  • تصادف با سه فوتی در جاده یاسوج_ اصفهان
  • پرداخت بدهی‌های بیمارستان شهید جلیل یاسوج چشم‌انتظار نیکوکاران
  • بیمارستان شهید جلیل یاسوج آبروی استان است/ کاهش اعزام بیمار
  • ثبت بیش از ۳ میلیون تردد در محورهای مواصلاتی کهگیلویه و بویراحمد
  • تشریح برنامه‌های هفته سلامت در تیپ ۴۸ فتح
  • جریمه ۱۶ میلیارد ریالی قاچاقچی دام در یاسوج