Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-03-29@05:51:53 GMT

تقریبا هیچ؛ سهم ساکنان مسکن مهر از امکانات شهری

تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۶۴۸۵۵

تقریبا هیچ؛ سهم ساکنان مسکن مهر از امکانات شهری

ساختمان های بلند و سر به فلک کشیده شهرک پیامبر اعظم(ص) بندرعباس همان مسکن مهر معروفی است که قرار بود بسیاری از مردمان بی خانمان را خانه دار و کلید یک دستگاه آپارتمان را تقدیم آنها کند، حالا از آن سال ها زمان طولانی گذشته است، عده ای خانه دار، عده ای مستاجر و عده ای نیز آن را به دیگران فروخته اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از هرمز؛ اگر با قطار به بندرعباس سفر کنید ساختمان های بلندی را می بینید که گویا قرار است با این برج های سر به فلک کشیده در شهری پر از دود و غبار قدم بردارید، در صورتی که این شهر نخل های خرمایی دارد که با رنگ زرد خود خورشید دلهای مردم شده است، میوه های شیرین تابستانی که خنکای وجود را در پی دارد و ترشی های مخصوص جنوب که سالیان سال زینت بخش سفره هر توریستی است که مهمان این مهمان نوازان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این خطه از ایران زیبا اگرچه جزء مناطق محروم به شمار می آید و فاصله آن با پایتخت ایران از مرز هزار را نیز رد کرده است اما زمانی که مسئولین لقب پایتخت اقتصادی ایران را به آن اختصاص می دهند باید بدانند که رسیدگی به این شهر نیز باید همانند پایتخت کشور ایران باشد و از امکانات رفاهی و گردشگری آن نیز بهره بردار باشد.

اما همان ساختمان های بلند و سر به فلک کشیده بندرعباس که معروف به شهرک پیامبر اعظم(ص) است، همان مسکن مهر معروفی که قرار بود بسیاری از مردمان بی خانمان را خانه دار و کلید یک دستگاه آپارتمان را تقدیم آنها کند، حالا از آن سال ها زمان طولانی گذشته است، عده ای خانه دار، عده ای مستاجر و عده ای نیز آن را به دیگران فروخته اند، اما آنچه مهم است مشکلاتی است که ساکنین را از کم ترین امکانات رفاهی و شهروندی برخوردار کرده است.

مریم میرزایی از ساکنین شهرک پیامبر اعظم(ص) در گفت و گو با هرمز اظهار کرد: در ابتدا شهرک پیامبر اعظم(ص) وضع بسیار اسفناکی داشت آسفالت خیابان اصلی خراب بود و مسئولی رسیدگی نمی کرد، هرچند که اکنون آن را درست کرده اند اما نیاز است که رسیدگی بیشتری به این شهرک شود.

تصورم بر این است که در روستا زندگی می کنم

میرزایی افزود: اگرچه این شهرک مسکونی است اما تعداد سوپرمارکت های آن کم است و پاسخگوی نیاز مردم نیست، برخی از مناطق نیز به شدت تاریک است و برای رفت و آمد در شب مشکلاتی را ایجاد کرده است، گاهی اوقات تصورم بر این است که در روستا زندگی می کنم.

فریبا محمدی نیز گفت: زیبایی هر مکانی از الزامات آن شهر است اما شهرک پیامبر اعظم(ع) بندرعباس زیبایی شهری ندارد، حتی برای کودکان نیز یک پارک مناسب وبرای خانواده ها بوستان در خوری وجود ندارد، نزدیکی آن به راه آهن و دوری شهرک از مرکز شهر باعث شده است تا فضای این منطقه خاکی و خالی از گل وگیاه باشد.

محمدی افزود: بندرعباس شهر زیبایی است و برخی مناطق آن از امکانات فضای سبز زیبایی برخوردار هستند، روزهای اولی که به این شهر آمده بودم تصورم براین بود که تمام مناطق آن اینگونه هستند و مسئولین تبعیضی قائل نمی شوند به همین دلیل از خانه های مسکن مهر برای زندگی استفاده کردم که اکنون پشیمان هستم.

سیاوش قادری نیز که از ساکنین شهرک پیامبر اعظم (ص) است در گفت و گو با هرمز اظهار کرد: شهرک پیامبر اعظم ورودی بسیار بدی دارد، برای گرفتن تاکسی با مشکلات بسیاری روبه روهستیم و باید به صورت دربست یا با آژانس مسافرت کنیم.

وی ادامه داد: زیباسازی شهرک پیامبر اعظم در شان نام بزرگ و مبارک آن نیست این در صورتی است که اگرمسولین از نام بزرگ پیامبران، امامان یا شهیدان استفاده می کنند باید شان آنها را نیز حفظ کنند، به نظر من این گونه انتخاب نام و این گونه رسیدگی بی مورد اهانت به ساحت مقدس آنها است.

پیگیری هایی که به نتیجه نرسیده است

در همین رابطه مجید عسکری زاده عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس اظهار کرد: کمترین رفاه و آسایش در سطح شهر بندرعباس مربوط به شهرک پیامبر اعظم(ص) است و تاکنون تعامل مناسبی بین شهرداری و مسکن و شهرسازی در این زمینه صورت نگرفته است.

رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر بندرعباس افزود: طرح تفضیلی شهر بندرعباس از سال ۱۳۶۹ تاکنون بازنگری نشده است و انگیزه و اراده ای برای انجام این طرح وجود ندارد و هنوز به نتیجه نرسیده است و مکانی برای اسکان شهروندان در مواقع اضطراری و پدافند غیرعامل نداریم.

عسکری زاده ادامه داد: از مسکن و شهرسازی واستانداری درخواست کردیم که زمینی جهت احداث پارک چند منظوره درشمال بلوار شهید رجایی به مساحت ۱۵۰ هکتار در اختیار شهرداری قرار دهد تا در مواقع اضطراری و پدافند غیر عامل و همچنین اسکان میهمانان و گردشگران استفاده شود که با پیگیری‌هایی که داشتیم هنوز به نتیجه‌ نرسیده است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: شهرک پیامبر اعظم ص شهر بندرعباس مسکن مهر خانه دار عده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۶۴۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانواده‌های حصیرآباد اهواز اسکان اضطراری شدند

به گزارش خبرنگار مهر، سید احمد موالی‌زاده ظهر امروز سه‌شنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای با اشاره به حادثه اخیر ریزش کوه در منطقه حصیرآباد اهواز اظهار کرد: حدود چهار خانوار مشکل حاد داشتند که این منازل آنها تخلیه و ساکنان جابه‌جا شده‌اند و در مدارس اسکان یافته‌اند.

فرماندار اهواز با اشاره به ریزش بخشی از کوه بالای «لین ۲» روی خیابان «شهید بختیاری» افزود: این محدوده، محل زندگی نیست و خطر جانی وجود دارد و در ستاد مدیریت بحران اهواز تاکید بر مدیریت شرایط شده است.

وی با اشاره به شناسایی پهنه‌های خطر مناطق مسکونی اهواز گفت: پهنه‌های خطر باید خالی از سکنه شوند. اداره‌کل راه و شهرسازی خوزستان در حال ساخت حدود ۸۰۰ واحد مسکونی برای جابه‌جایی ساکنان پهنه خطر است و این پروژه باید هر چه سریع‌تر تکمیل بشود تا این خانوارها جا به جا شوند.

کد خبر 6062914

دیگر خبرها

  • گلایه ساکنان محله عباسی تبریز از وضعیت نامناسب جوی فاضلاب + فیلم و تصاویر
  • محل استقرار شب زنده داران شب‌های قدر در حرم بانوی کرامت اعلام شد
  • احداث ۱۲۰۰ واحد مسکونی تا بهمن سال ۱۴۰۳ در شهرک جوانان
  • بازسازی پل رودخانه اعظم در بوانات
  • افزایش تخلفات رانندگی در کمربندی پیامبر اعظم (ص) قزوین
  • افزایش تخلفات رانندگی در کمربندی پیامبر اعظم قزوین
  • ساکنان غزه؛ قربانیان کمک‌رسانی هوایی نامناسب
  • مدیریت‌شهری قزوین پاسخگوی آب‌گرفتگی شهرک دانش باشد
  • تقریبا هیج شکایتی از هتل‌های مشهد در نوروز نداشته‌ایم/ ماندگاری زائر افزایش پیدا کرده است
  • خانواده‌های حصیرآباد اهواز اسکان اضطراری شدند