Web Analytics Made Easy - Statcounter

۱۶ نفر از اعضای فراکسیون محرومیت زدایی و گروه های جهادی مجلس شورای اسلامی که از دیروز سفر و بازدید خود از مناطق محروم حاشیه کلانشهر مشهد را آغاز کرده بودند، امروز نیز در چهارمین دوره استعدادیابی گروه های پایه فوتبال در محله گلشهر مشهد حضور یافتند.

رییس این فراکسیون گفت: هدف ما از این حضور حمایت از پروژه های حاشیه شهر مشهد بویژه در بخش ورزش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احسان قاضی زاده افزود: ورزش در همه جا پولی شده و اگر کسی پول نداشته باشد نمی تواند تمرین مستمر ورزشی داشته باشد، کلاسهای گران قیمت و کانونهای استعدادیابی برای فوتبال دارای هزینه برای خانواده‌ها بویژه در مناطق حاشیه شهر مشهد است، مناطقی که مردم برای تامین معیشت اولیه خود دچار مشکل هستند.

وی ادامه داد: طرح استعدادیابی، تمرین و ورزش رایگان در این منطقه و اجرای آن زیرنظر مربیان، داوران و با هدایت هیات فوتبال استان در این بخش از کلانشهر مشهد اقدام بسیار خوبی است و جای تقدیر دارد.

نماینده مردم سرخس و فریمان در مجلس شورای اسلامی گفت: امیدواریم این نوع فعالیتها به دیگر نقاط نیز گسترش یابد و با ایجاد امکانات و زمین‌های چمن مصنوعی زمینه این نوع فعالیتها توسعه پیدا کند.

الگوبرداری از طرح استعدادیابی ورزشی در حاشیه شهر مشهد

دیگر عضو فراکسیون محرومیت زدایی و گروه های جهادی مجلس شورای اسلامی گفت: برنامه‌ استعدادیابی که به میزبانی اداره کل‌ ورزش‌ و جوانان و هیات فوتبال خراسان رضوی برگزار می‌شود، باید برای تمام کشور الگو شود.

حجت الاسلام احد آزادی‌خواه افزود: اعضای فراکسیون محرومیت‌زدایی و گروه‌های جهادی مجلس شورای اسلامی نخستین سفر رسمی خود را به خراسان رضوی و مشهد قرار داده‌اند زیرا مشهد جمعیت حاشیه‌نشین قابل توجهی دارد و مورد توجه ادوار گذشته مجلس نیز قرار داشته است.

وی ادامه داد: سلیقه‌ها و ذوقی که مسوولین خراسان رضوی و مشهد به خصوص شهرداری این شهر و مدیرکل‌ ورزش ‌و جوانان استان دارند باعث شده است از برخی اقداماتی که در این مکان انجام می‌شود الگوبرداری شود.

این نماینده مجلس گفت: با توجه به محدودیت‌های اقتصادی موجود در مناطق کم برخوردار حاشیه‌ شهر، اگر بتوانیم توانمندی‌ها، ظرفیت‌ها و استعدادهایی را که در این مناطق وجود دارد به کمک دستگاه‌های اجرایی شکوفا کنیم، به رشد و بالندگی مناطق حاشیه شهرها کمک کرده‌ایم.

پیگیری استعدادیابی ورزشی در مناطق کم برخوردار

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی نیز گفت: از این نوع زمینهای ورزشی چهره های مطرح فوتبال کشور همچون خداداد عزیزی به فوتبال ملی معرفی شده‌اند و اجرای طرح استعدادیابی در این مناطق اقدامی شایسته است.

فرزاد فتاحی افزود: به مرور به دنبال تداوم اینگونه فعالیتهای استعدادیابی در رشته های دیگر ورزشی در مناطق کم برخوردار هستیم.

وی ادامه داد: رسیدگی به حاشیه شهر کار جمعی است و برای اجرای این طرح و اجرای  پروژه ها و شناسایی چهره‌های مستعد نیازمند همکاری همه بخشها هستیم.

بانک اطلاعاتی تیم های پایه

مسوول کمیته جوانان و استعدادیابی هیات فوتبال خراسان رضوی نیز در خصوص فراینداستعدادیابی فوتبال در مشهد به خبرنگار ایرنا گفت: در چهارمین مرحله از طرح استعدادیابی فوتبال در حاشیه شهر مشهد، ۱۶۰ نفر منتخب را از سه مرحله قبلی به مراسم امروز دعوت کرده ایم.

سید خلیل موسوی افزود: این استعدادهای فوتبال امروز زیر نظر مربیان برجسته از جمله علی سیف که دارنده درجه آ مربیگری فوتبال آسیا هستند مورد ارزیابی قرار می گیرند و از میان آنان که در گروه های مختلف پایه قرار دارند تیم منتخب استان در چند گروه پایه انتخاب می شود.

وی ادامه داد: اعضای تیم های منتخب پایه، ثابت نبوده و مدام در حال پایش و دگرگونی و تازه سازی هستند البته این نوع استعدادیابی مربوط به حاشیه شهر مشهد است.

مسوول کمیته جوانان و استعدادیابی هیات فوتبال خراسان رضوی گفت: ۱۶۰ منتخب در قالب طرحی که به نوعی فوتبال رایگان می توان از آن نام برد یک بانک اطلاعاتی را بوجود می آورند و تیم های منتخب در رده های مختلف از  طریق این بانک اطلاعاتی تقویت و پشتیبانی می‌گردند.

وی افزود: با آغاز طرح استعدادیابی در سال ۹۸، این افراد هر فصل یکبار مورد پایش قرار می گرفتند اما به خاطر شیوع کرونا این فرایند متوقف شد و امسال نخستین دوره استعدادیابی امروز برگزار شد.

کلانشهر مشهد، مناطق پیرامونی و روستاهای چسبیده به آن در مجموع حدود ۳.۵ میلیون نفر جمعیت دارند که در مجموع یک سوم این جمعیت ساکن مناطق کم برخوردار و حاشیه نشین هستند.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی فوتبال شهرداری مشهد مسابقات استعدادهای برتر ورزشی اقشار حاشیه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی فوتبال شهرداری مشهد مسابقات استعدادهای برتر ورزشی اقشار حاشیه مجلس شورای اسلامی فوتبال شهرداری مشهد مسابقات استعدادهای برتر ورزشی اقشار حاشیه اخبار کنکور مناطق کم برخوردار مجلس شورای اسلامی طرح استعدادیابی حاشیه شهر مشهد هیات فوتبال خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۶۴۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دامداران از چرای دام در حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند

محمود زین الدینی گفت: کلیه دامداران، مرغداران، زنبورداران و پرورش‌دهندگان آبزیان باید با رعایت الزامات بهداشتی ـ قرنطینه‌ای و فراهم کردن تمهیدات لازم در زمان وقوع بارندگی و احتمال وقوع سیلاب، آمادگی لازم برای پیشگیری و کاهش خسارات و آسیب‌های احتمالی ناشی از آن را مد نظر قرار دهند.

وی با بیان اینکه دامداران پناهگاه مسقف را به منظور دور نگه‌داشتن دام‌ها از کوران باد و بستر با ضخامت مناسب، خشک و عایق را برای بالا بردن درجه حرارت بدن دام‌ها ایجاد کنند، بیان کرد: دامداران مراقب باشند با توجه به بارندگی، سرما و مرطوب شدن بستر نگهداری دام‌ها، برخی از بیماری‌ها مانند پنومونی، گندیدگی سم، و بیماری‌های انگلی شیوع پیدا می‌کند.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان افزود: با توجه به هشدار سطح قرمز از سوی هواشناسی در اواخر هفته جاری و نوع بارش‌های فصل بهار و با توجه به احتمال جاری شدن روان آب‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها در برخی مناطق شهرستان به کلیه واحد‌های پرورش دام و طیور و ... در این خصوص هشدار دادیم.

وی عنوان کرد: در صورت بروز هر گونه بیماری در گله‌های طیور پرورشی و دامداری ها، اعلام تلفات احتمالی و خودداری از رهاسازی تلفات دام و طیور در محیط از دیگر اقدامات مهم برای کاستن از مخاطرات احتمالی است که با اطلاع رسانی به موقع می‌توان از گسترش احتمالی بیماری‌ها جلوگیری کرد.

زین الدینی گفت: پس از فروکش کردن بارندگی یا سیل احتمالی، سم‌پاشی جایگاه نگهداری و بدن دام‌ها ضرورت دارد؛ چرا که این امر نقش بسزایی در کنترل بیماری‌های انگلی و عفونت‌های باکتریایی واگیردار دامی دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • آغاز رقابت ربات‌ها تا سال ۲۰۳۰ در بازی فوتبال
  • مبارزه با جوندگان شهری با راهکار‌های جدید شهرداری مشهد
  • راه اندازی فضای دوستدار کودک و نوجوان ویژه محلات حاشیه نشین گلستان
  • کانون پرورش فکری، دوستدار کودکان و نوجوانان محلات حاشیه‌نشین
  • دامداران از چرای دام در حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند
  • تشکیل باشگاه کتابخوانی در ۱۲ باب از کتابخانه‌های کانون مساجد زنجان
  • مبارزه با جوندگان شهری با راهکارهای جدید شهرداری مشهد
  • سیل کدام مناطق را درگیر می‌کند؟ / چرا مسوولان چندین سال است فکری برای سیل‌های جنوب کشور نمی‌کنند؟ (فیلم)
  • اعضای کودک خردسال مشهدی جان ۵ نفر را نجات داد
  • فراخوان نام نویسی در همایش روانپزشکی کودک و نوجوان در مشهد