Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر کل حزب‌الله لبنان در سخنانی به مناسبت اربعین حسینی گفت: در دوران معاصر و زمان حکومت بعث، رژیم صدام از برگزاری مراسم اربعینی مقابله می‌کرد و اجازه راهپیمایی به شیعیان را نمی‌داد و حتی در برخی سال‌ها این رژیم اقدام به هدف قرار دادن زوار امام حسین (ع) کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، سید حسن نصرالله دبیر کل حزب‌الله لبنان در سخنانی به مناسبت اربعین امام حسین(ع) در ابتدا به زیارت اربعین و تاریخچه این زیارت اشاره کرد و گفت: بر اساس اسناد و منابع تاریخی، اولین کسی که به زیارت اربعین (چهلمین روز شهادت شهدای کربلا) جابر بن عبدالله انصاری بود و او اولین زائر اربعین امام حسین (ع) بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این مراسم در طول تاریخ بود ولی در دوران معاصر و زمان حکومت بعث، رژیم صدام از برگزاری مراسم اربعینی مقابله می‌کرد و اجازه راهپیمایی به شیعیان را نمی‌داد و حتی در برخی سال‌ها این رژیم اقدام به هدف قرار دادن زوار امام حسین (ع) کرد.

امسال به دلیل شیوع کرونا و نگرانی از انتشار این ویروس، این مراسم محدود شد.

در حال تکمیل..

منبع: آنا

کلیدواژه: سید حسن نصرالله حزب الله لبنان دبیر کل حزب الله لبنان رژیم صدام امام حسین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۶۵۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتصاب جدید در سازمان صدا و سیما

به گزارش خبرگزاری مهر، پیمان جبلی رییس صدا وسیما در حکمی جواد شیخ اکبری را به سمت مشاور رییس سازمان و رییس ستاد حج و زیارت و ستاد اربعین سازمان منصوب کرد.

وی در حکم خود آورده است:

«باسمه تعالی

برادر گرامی جناب آقای جواد شیخ اکبری

نظر به مراتب تعهد و تجربه ارزنده جنابعالی به موجب این حکم شما را به عنوان مشاور رییس سازمان و رییس ستاد حج و زیارت و ستاد اربعین سازمان منصوب می‌کنم.

سیاستگذاری جامع در امور حج و زیارت سازمان و انجام هماهنگی‌های لازم با حوزه‌های مربوطه و نهادها و دستگاه‌های مسؤول و سازمان حج و زیارت و توجه ویژه‌ به ظرفیت‌های راهپیمایی عظیم اربعین و جریان‌سازی رسانه‌ای و هم‌افزایی ظرفیت‌های سازمانی از مهمترین وظایف این ماموریت است.

از خداوند متعال موفقیت روزافزون شما را در پیشبرد اهداف و آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و تحقق منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مسألت دارم.

از زحمات خالصانه حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای موسوی مقدم در طول دوره تصدی مسئولیت ستاد حج و زیارت سازمان صمیمانه تشکر و قدردانی می‌کنم.»

کد خبر 6086090 عطیه موذن

دیگر خبرها

  • انتصاب جدید در سازمان صدا و سیما
  • برگزاری مراسم بزرگداشت شاعر معاصر زنده یاد استاد علی نظمی تبریزی
  • سفر پریناز ایزدیار با رضا عطاران به کاخ صدام حسین!
  • درخواست حسینی از عمره‌گزاران ایرانی برای احترام به قوانین عربستان
  • سفر پریناز ایزدیار با رضا عطاران به کاخ صدام حسین !
  • ۴۰۰ زائر کهگیلویه و بویراحمدی به عتبات عالیات اعزام شدند
  • شیخ اکبری، رئیس ستاد حج و زیارت و اربعین رسانه ملی شد
  • شیخ اکبری رئیس ستاد حج و زیارت و اربعین صدا و سیما شد
  • شیخ اکبری، مشاور رئیس سازمان و رئیس ستاد حج و زیارت و اربعین رسانه ملی شد
  • اعزام ۷ کاروان عتبات عالیات عراق از کهگیلویه و بویراحمد