Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حبیب‌الله خجسته‌پور امشب با حضور در استودیوی خبر ساعت ۲۰ سیمای مرکز سمنان با اشاره به آخرین تصمیمات ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا گفت: میزان سرایت و شیوع ویروس کرونا در کشور و استان سمنان با شیب تندی در حال افزایش است و بر این اساس ستاد استانی مدیرت مقابله با کرونا در استان سمنان پیشنهاداتی را به ستاد ملی ارائه کرد که ساعاتی پیش پاسخ پیشنهادات استان در قالب مکاتبه رسمی ستاد ملی مدیرت مقابله با کرونا به استانداری سمنان ارسال و بر اساس آن مقرر شد تا محدودیت‌های جدید کرونایی از روز شنبه ۱۹ مهرماه تا روز جمعه ۲۵ مهرماه ۱۳۹۹ به مدت یک هفته در سراسر استان سمنان اجرا شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خجسته پور گفت: بر اساس تأییدیه ستاد ملی مدیرت مقابله با کرونا تمامی مدارس، مدارس شبانه‌روزی، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای، زبانسراها و سایر آموزشگاه‌ها و کتابخانه‌ها در هفتهٔ آینده تعطیل و حق آموزش حضوری را نخواهند داشت.

خجسته پور با اشاره به فعالیت مراکز آموزشی و مدارس اضافه کرد: طی هفته آینده حضور دانش‌آموزان، دانشجویان، معلمان، اساتید دانشگاه‌ها و کادر اجرایی در تمامی مراکز آموزشی استان ممنوع بوده و آموزش دروس توسط معلمان و مدرسان صرفاً از طریق مجازی و بدون حضور در مدارس و دانشگاه‌ها است.

خجسته پور تصریح کرد: در طی مدت اعلام‌شده فعالیت سینماها، سالن‌های تئاتر و مراکز مشابه و همچنین موزه‌ها و باغ‌موزه‌ها، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی نیز تعطیل بوده و نمازهای جماعت مساجد و نماز جمعه نیز در هیچ‌یک از شهرستان‌های استان برگزار نخواهد شد.

سخنگوی ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا برگزاری هرگونه مراسم فرهنگی، اجتماعی، مذهبی و همایش‌ها را ممنوع اعلام کرد و عنوان کرد: طی هفته آینده تمامی باشگاه‌های ورزشی ورزش‌های پربرخورد همچون کشتی، کاراته، جودو و سایر رشته‌های مشابه تعطیل و هیچ‌یک از کافه‌ها، قهوه‌خانه‌ها، شهربازی‌ها و مراکز تفریحی آبی و استخرهای سرپوشیده و همچنین باشگاه‌های بدن‌سازی نیز فعالیتی نخواهند داشت و به‌صورت کامل تعطیل هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان ضمن دعوت از مردم استان سمنان به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک گفت: با عنایت به در پیش بودن ایام دهه آخر ماه صفر، پروتکل برگزاری تمامی برنامه‌های عزاداری این دهه نیز همچون دهه نخست ماه محرم بوده و برنامه‌های عزاداری در هیچ مکان سرپوشیده‌ای انجام نخواهد شد و برگزاری مراسم عزاداری صرفاً در فضای باز و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری حداقل دو متر از هر طرف و نیز توجه به حداقل نفرات و حداکثر فضا، امکان‌پذیر است.

خجسته پور با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص پایبندی به مقررات و تدابیر ستاد ملی کرونااز مردم استان خواست به تبعیت از رهبر معظم انقلاب با ماندن در خانه و استفاده از برنامه‌های رسانه ملی، ادعیه سفارش شده در روز اربعین را در منازل قرائت کنند و بدین ترتیب به قطع زنجیره شیوع کرونا و کاهش ابتلا در استان و کشور کمک کنند.

جانشین رئیس ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا در خصوص تمهیدات برای مراقبت از کارکنان بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی نیز گفت: برای ادارات و بانک‌های استان محدودیتی در نظر گرفته نشده، اما کسانی که دارای علائم بیماری کرونا هستند، تحت هیچ شرایطی حق حضور در محل کار خود را ندارند و مدیران دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها و مؤسسات مالی نیز ضمن همکاری لازم با کارکنان و کارمندان، با مرخصی استعلاجی تمامی افرادی که دارای علائم بیماری کرونا می‌باشند تا بهبودی کامل آنان موافقت کنند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: دانش آموزان معلمان سمنان آموزش مقابله با کرونا ستاد استانی استان سمنان خجسته پور ستاد ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۶۵۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت و ساز مراکز آموزشی در خوزستان تسریع یابد

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر حسینی محراب بعد از ظهر امروز دوشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان خوزستان بیان کرد: با توجه به اینکه در آستانه هفته بزرگداشت مقام معلم هستیم در جلسه امروز موضوع‌های مربوط به انتخاب معلمان و مدارس نمونه در سطح خوزستان مطرح شد؛ این مناسبت فرصتی است که از زحمات معلمان و استادان استان قدردانی کنیم.

وی افزود: موضوع دیگری که مطرح شد در خصوص جهش تحصیلی در سطح مدارس خوزستان بود. در این زمینه با توجه به وضعیتی که در آموزش و پرورش داریم معلمان، مدیران، دانش‌آموزان و خانواده‌ها در مدت باقیمانده سال تحصیلی دست در دست هم دهند و تلاش کنند تا معدل امتحانات نهایی پایه دهم تا دوازدهم رشد داشته باشد چون معدل این مقطع در تعیین رتبه‌های کنکور سراسری تأثیرگذار است.

حسینی محراب ادامه داد: موضوع دیگری که در نشست امروز مطرح شد، نرم‌افزار شاد بود. با توجه به تکنولوژی‌های ارتباطی جدید چنین ابزارهایی می‌تواند در رفع اشکال دروس مختلف برای دانش‌آموزان و در نهایت در رقابت آزمون سراسری کمک شایانی داشته باشد.

وی اظهار کرد: در خصوص حوزه ساخت و ساز مراکز آموزشی در سطح خوزستان گزارشی توسط اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان ارائه شد که امیدوارکننده بود. امیدواریم سازمان برنامه و بودجه، دستگاه‌های متولی و خیران مدرسه‌ساز نیز این مسیر را تسهیل کنند.

استاندار خوزستان عنوان کرد: در خصوص کمبودهایی که در برخی مدارس استثنایی وجود دارد نیز مباحثی مطرح شد که برای رفع این موارد پیگیری لازم صورت می‌گیرد.

کد خبر 6085845

دیگر خبرها

  • برگزاری کلاس های آموزشی در مدارس شهرستان بوکان به مناسبت هفته زمین پاک
  • شکایت معلمان آلمانی از تشدید خشونت‌ها در بین دانش آموزان
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • بازدید دانش‌آموزان مدارس میاندوآب از دانشگاه آزاد اسلامی
  • آشنایی دانش‌آموزان مدارس سما با ایده تحصیلی ـ شغلی
  • مدارس از راه دور چه مدارسی هستند؟ شهریه این مدارس چقدر است؟
  • لزوم تلاش برای افزایش معدل امتحانات نهایی دانش‌آموزان
  • ساخت و ساز مراکز آموزشی در خوزستان تسریع یابد
  • اجرای طرح ارتقای سلامت دهان و دندان در مدارس عشایری کشور
  • ظلمی به نام تنبیه بدنی