Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازلرستان،  زهرا نظری سخنگوی شورای اسلامی شهر خرم‌آباد با اشاره به تأثیرات روحی و روانی جریان آب روی سیستم عصبی انسان گفت: صدای آب یک صدای آرامش‌بخش است که باعث کاهش استرس و افزایش آرامش در انسان می‌شود از طرفی افزایش آلودگی هوا و آلودگی صوتی و ساختمان‌های بلند نتیجه فرهنگ شهرنشینی است که باعث شده سطح سلامت و بهداشت روانی شهروندان کاهش پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهرنشینی، خشونت، پرخاشگری، استرس‌های روحی و روانی و آلزایمر را افزایش داده، افزود: صدای آب به دلیل همنوایی با طبع انسان باعث ایجاد احساس آرامش و آسایش در فرد می‌شود از طرفی در شرایط کنونی فضا‌های شهری به فضا‌های نسبتاً آرام نیاز دارند تا بتوانند در شهروندان خصوصاً هنگام عبور و مرور حس مطلوب ایجاد کنند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر خرم‌آباد تصریح کرد: در این راستا دغدغه اعضای شورا این بوده است تا با توجه به فراوانی آب و چشمه‌های طبیعی در خرم‌آباد، این چشمه‌ها ساماندهی شوند و از این نعمت خدادادی در جهت افزایش زیبایی و جذابیت‌های بصری و صوتی آب درحال حرکت با توجه به آثار روحی و روانی مثبت وجود آب و جایگاه ارزشمند آن در شکل گیری و کمال معماری و شهرسازی در مرکز شهر و بافت تاریخی و قدیمی استفاده کنیم.

نظری با اشاره به اینکه شهر خرم‌آباد با قدمتی چند هزار ساله یکی از قدیمی‌ترین سکونتگاه‌های بشر است، خاطرنشان کرد: در این شهر حدود ۷۰۰ چشمه وجود دارد که بالای ۳۵ درصد آب مصرفی شهر از آن‌ها تأمین می‌شود.

او با بیان اینکه لرستان بعد از گیلان و مازندران سومین استان پرباران کشور است افزود: خرم‌آباد تنها شهری است که در آن پنج چشمه خروشان جاری است؛ سراب کیو که نگین شهر و معبر گردشگری است، چشمه سراب شهوا، گرداب سنگی و سراب گلستان از جمله چشمه‌هایی هستند که در تمام فصول خروشان بوده و آبدهی دارند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر خرم‌آباد تصریح کرد: چشمه گرداب سنگی از جمله چشمه‌هایی است که در زمستان و بهار طغیان می‌کند و آب آن در خیابان‌ها جاری می‌شود لذا طرح ساماندهی و گردش آب در سطح شهر از میدان تختی و گرداب سنگی و گرداب سیمی به وسیله پمپاژ آب به چهارراه فرهنگ از دو طرف، از چهارراه فرهنگ به سمت میدان شهدا در دو سمت خیابان و از شهدا به سمت گلال با اعتباری بالغ بر چهار میلیارد تومان در حال اجراست.

نظری گفت: این طرح تاکنون با تخصیص بیش از یک میلیارد تومان ۴۰ درصد پیشرفت داشته و طبق وعده مدیران شهرداری ظرف سه ماه آینده به اتمام خواهد رسید.

انتهای پیام/ر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شورای شهر چشمه ها شهر خرم آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۶۵۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگرانی آمریکا از تقویت همکاری‌های تهران و اسلام‌آباد

وزارت امور خارجه آمریکا نگران از تصمیم اسلام‌آباد برای افزایش حجم همکاری‌های اقتصادی با تهران، بار دیگر به تهدید ناکارآمد اعمال تحریم‌ها علیه ایران متوسل شد.

به گزارش مشرق، تارنمای وزارت امور خارجه آمریکا نوشت که ودانت پاتل سخنگوی دستگاه دیپلماسی آمریکا در نشست خبری دیشب (چهارم اردیبهشت) در پاسخ به سوالی در مورد ساخت بخش پاکستانی خط لوله گاز صلح میان ایران و پاکستان گفت که واشنگتن به همه کشورها اطلاع می دهد که خطر تحریم را در مراودات تجاری با تهران مد نظر داشته باشند.

در جریان نشست خبری دیشب، خبرنگاری از پاتل پرسید: در جریان سفر رئیس جمهوری ایران به پاکستان، ۲ کشور هشت تفاهمنامه امضا و توافق کردند که تجارت دوجانبه را به ۱۰ میلیارد دلار افزایش دهند. یکی از سخنگویان دولت پاکستان نیز گفت که اسلام‌آباد نیازی به معافیت تحریمی آمریکا برای ساخت بخش پاکستانی خط لوله انتقال گاز ندارد. ایالات متحده چه نظری در مورد این توافق ها و اظهارات دارد؟

سخنگوی دستگاه دیپلماسی آمریکا در پاسخ، ضمن اشاره به استقلال پاکستان در سیاست خارجی خود، گفت: ما به طور کلی خطر احتمالی تحریم ها را به هر طرفی که مراودات تجاری با ایران را مد نظر دارد، اطلاع می دهیم.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پیشتر با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس از هدف ‌گذاری افزایش حجم تجارت رسمی ایران و پاکستان به ۱۰ میلیارد دلار و امضای هشت سند همکاری مشترک بین دو کشور خبر داده بود.

حسین امیرعبداللهیان ادامه داد:‌ بررسی موضوعات مختلف اعم از تجارت، انرژی، ترانزیت، علم و فناوری، فرهنگی، گردشگری سلامت و ‌زیارت، همکاری‌ های مرزی، مبارزه با مواد مخدر و تروریسم، امنیتی و قضایی، میان هیات ‌های عالی رتبه جمهوری اسلامی پاکستان و جمهوری اسلامی ایران انجام گرفت.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران در پایان سفر رسمی خود به پاکستان و پس از دیدار با مقام‌ های بلندپایه این کشور و همچنین بازدید از شهرهای لاهور و کراچی، ساعاتی پیش عازم سریلانکا شد.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • نگرانی آمریکا از تقویت همکاری‌های تهران و اسلام‌آباد
  • احداث ۴۰ چشمه سرویس بهداشتی در بوستان‌های منطقه ۲۱ در سال ۱۴۰۳/ احداث ۴ هزار متر مکعب مخزن بتنی در منطقه
  • ۲۰۰ میوه فروش سیار در شمال خرم آباد ساماندهی شدند
  • برگزاری پنجمین دوره مسابقات ملی دوچرخه‌سواری جام چشمه سبز گلمکان
  • تغذیه سالم یادگیری دانش‌آموزان را افزایش می‌دهد
  • قند خون بالا و چربی خون با افزایش خطر اضطراب و افسردگی مرتبط است
  • ضرورت ساماندهی دست فروشان خرم آباد
  • ناگفته‌هایی از نجات یافتگان در کوهستان | طبیعت‌گردانی که با مرگ دست و پنجه نرم کردند
  • آزرده خاطر شدن اهالی روستای یل چشمه سفلی از نابودی جنگل + تصاویر
  • رونمایی از گواهینامه ثبت رویداد «بیل‌گردانی» در تقویم گردشگری