Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، سید حسن نصرالله، دبیرکل جزب‌الله لبنان چهارشنبه‌شب به مناسبت اربعین حسینی (ع) سخنرانی کرد.

سید حسن نصرالله در ابتدای سخنرانی خود به زیارت اربعین و تاریخچه این زیارت اشاره کرد و گفت که بر اساس اسناد و منابع تاریخی، اولین کسی که به زیارت اربعین (چهلمین روز شهادت شهدای کربلا) رفت، جابر بن عبدالله انصاری بود و او اولین زائر اربعین امام حسین (ع) به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت که این مراسم در طول تاریخ بوده ولی در دوران معاصر و زمان حکومت بعث، رژیم صدام از برگزاری مراسم اربعینی مقابله می‌کرد و اجازه راهپیمایی به شیعیان نمی‌داد و حتی در برخی سال‌ها این رژیم اقدام به هدف قرار دادن زوار امام حسین (ع) با هواپیما و بالگرد کرد.

دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت که او به همراه شهید سید عباس موسوی، دبیرکل سابق این حزب و جمعی از طلبه‌ها در آن زمان، شاهدان عینی این جنایت صدام بودند.

او گفت: «پس از آغاز جنبش بیداری اسلامی در چند کشور اسلامی به ویژه پیروزی انقلاب اسلامی در ایران به رهبری امام خمینی (ره) و تحول بزرگی که در منطقه حاصل شد و همچنین پس از سقوط نظام صدام در عراق زمینه برای برگزاری مراسم اربعین فراهم شد».

سید حسن نصرالله گفت که امسال به دلیل شیوع کرونا و نگرانی از انتشار این ویروس، این مراسم محدود شده است.

او اربعین امام حسین (ع) را از رویدادهای بزرگ دانست و گفت که باید دید، راز این که این رویداد با مرور زمان و به رغم اقداماتی که برای مقابله با زنده نگه داشتن آن شده است فراموش نشده، چیست.

سید حسن نصرالله گفت که امام حسین (ع) شخصیتی منزوی نبود، بلکه در متن حوادث حضور داشت و به دلیل نسبتی که با پیامبر (ص) و امیرالمؤمنین و حضرت زهرا (علیهما السلام) و همچنین به دلیل ویژگی‌های شخصیتی و اخلاقی که داشتند، در بین مردم شناخته شده و معروف بودند.

او به حدیث نبوی «الحسینُ منی و أنا من الحسین» اشاره کرد و گفت که منظور پیامبر اسلام (ص) صرفا رابطه نسبی نبود بلکه فراتر از این، ناظر به رابطه اخلاقی و شخصیتی بین ایشان است و امام حسین (ع) در خیلی از جهات و ویژگی‌های شخصیتی به جدشان شباهت داشتند.

سید حسن نصرالله در ادامه گفت: «منظور این است که اگر او را حمایت کنی گویا که مرا حمایت کردی و اگر با او دشمنی کنی، گویا با من دشمنی کرده‌ای. کسی که او را دوست بدارد گویی که مرا دوست داشته است. یعنی اینکه او را تنها نگذارید و از او حمایت کنید».

دبیرکل حزب‌الله لبنان به بیانات و توصیه‌های رهبر معظم انقلاب نیز اشاره کرد و گفت که باید به توصیه‌های ایشان در این باره با توجه به شیوع ویروس کرونا و امکان حضور در عراق در ایام اربعین عمل کرد و از دور زیارت اربعین را به جا آورد.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: سید حسن نصرالله امام حسین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۶۶۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتخار خدمت رسانی ۱۶۰ هزار خادم یار به زائران امام رضا (ع)

استاد آقا مدیر عامل بنیاد کرامت رضوی آستان قدس رضوی در دیدار با قناعت استاندار خراسان جنوبی با تشریح ساختار سازمان‌های مختلف آستان قدس رضوی گفت: شبکه خادم یاری آستان قدس رضوی در همه استان‌های کشور نمایندگی دارد و ۱۶۰ هزار خادم یار فعال کد دار در این خصوص با آستان قدس همکاری می‌کنند.

او افزود: این خادم یاران بعد از اینکه خدمات مورد نظر را در منطقه سکونت خود به نیازمندان ارائه می‌کنند، نسبت به ثبت آنها در سامانه آستان قدس اقدام می‌کنند و چند بار در سال به زائران در آستان قدس خدمات ارائه می‌کنند.

استادآقا اظهار کرد: آستان قدس رضوی از سال‌های گذشته علاوه بر اجرای طرح‌های عمرانی، برنامه‌های دیگری را در خراسان جنوبی انجام داده که از جمله آن‌ها توزیع ۲۰۰ سری جهیزیه در پارسال است که از این تعداد ۸۲ سری آن در سرایان توزیع شده است.

مدیر عامل بنیاد کرامت رضوی آستان قدس رضوی با بیان اینکه با همکاری دستگاه‌های اجرایی، آستان قدس رضوی کار‌های مشترکی را انجام می‌دهد، بیان کرد: بسته‌هایی را بین هزار و ۵۰۰ مادر باردار تا زمان شش ماهگی کودکان توزیع می‌کنیم.

بیشتر بخوانید

اقامت ۶۳۴ هزار و ۹۷۳ مسافر در خراسان جنوبی

به گفته او با همکاری استانداری خراسان جنوبی و اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان روند اجرای مدرسه مهر شهر بیرجند سرعت خواهد گرفت. 

استادآقا تصریح کرد: توسعه مجتمع خدماتی، رفاهی دیهوک و احداث مجتمع خدماتی، رفاهی و نمازخانه میان راهی امام رضا (ع) در محور راور - دیهوک با همکاری استانداری و دیگر دستگاه‌های مربوط اجرایی خواهد شد.

در ادامه این دیدار موهبتی مشاور ارشد مدیر عامل بنیاد کرامت رضوی آستان قدس رضوی گفت: ۲۲ مجتمع خدماتی رفاهی آستان قدس در نقاط مختلف کشور احداث شده که هشت مورد آن در خراسان جنوبی ایجاد شده است.

او گفت: با توجه به ضرورت موجود در دیگ رستم هم قرار است مجتمع خدماتی رفاهی از سوی آستان قدس احداث شود.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • احداث پارکینگ با ظرفیت پذیرش ۱۰ هزار خودور زائران اربعین در پایانه مرزی مهران
  • افتخار خدمت رسانی ۱۶۰ هزار خادم یار به زائران امام رضا (ع)
  • نیازهای حمل و نقل سفر زوار اربعین در مریوان تامین شود
  • کردستان برای سومین سال میزبان زائران اربعین شد
  • فیلم | ماجرای هدیه صدام به همسر وزیر ایران چه بود؟
  • اجتماع وعده صادق با نوای حیدر حیدر در حرم رضوی+ تصاویر
  • اجتماع بزرگ مردمی وعده صادق در حرم مطهر رضوی
  • امام موسی صدر و سیدحسن نصرالله مایه افتخار جهان اسلام هستند
  • نقش مدیریت مردم در پیاده روی اربعین پر رنگ از پیش شود
  • استفاده از تمامی ظرفیتها برای میزبانی از بزرگترین پیاده روی جهان