Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@16:41:48 GMT

اربعین و زیارتی با پای دل از خاک تا افلاک

تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۶۷۰۸۷

اربعین و زیارتی با پای دل از خاک تا افلاک

به گزارش ایرنا امروز در اربعین  که داغ حسین (ع) بر دل رنجور زینب (س) پس از ۴۰ روز جانکاه تازه شده و غمی سنگین بر دل عاشقان کربلا نشسته است، دل هایی که سال های گذشته در این زمان جامانده کربلا نبوده اند.

 اربعین ۹۹ با عزاداری متفاوت جاماندگان کربلا به یادگار می ماند و خانه هر یک از ایرانی ها به حسینیه ای برای عزای چهلم حسین (ع) و علمدار کربلا تبدیل شده است تا اینگونه با دختر داغدار علی (ع) عزاداری کنند و اوج اندوهشان را از خاک تا افلاک به نمایش بگذارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر چند اربعین امسال تنها تصاویری از راهپیمایی سال های قبل را مرور می کنیم  و فرش زمین از عبور عزاداران حسین به خود نمی بالد اما دل عاشق محبان اهل بیت هنوز هم به یاد مظلومیت شهدای کربلا تازه می شود و دلتنگیشان برای دل تنگ اهل بیت (ع) با محرومیت از راهپیمایی اربعین گره خورده است.

جای موکب ها و چایی استکان های کمرباریک خالی است، عطر اسپند در مسیر نمی پیچد، خبری از سینی های بزرگ نذری بر دستان کوچک دختران و پسران نیست اما باز هم دل ها به یاد حسین (ع) می تپد و اینگونه است که بار دیگر معجزه عشق سالار شهدا در دل هویدا می شود.

در شرایطی که کرونا برگزاری هرگونه مراسمی را سخت و محدود کرده ارادت لرستانی ها به سرور و سالار شهیدان همچنان مثالزدنی است و هرچند فرصت خدمت به زایران حرم ۶ گوشه گرفته شده است اما مردم با برقراری عزای سرور شهیدان در خانه های خود به خوبی ثابت کردند حسین (ع) در دل آنان جای دارد و ماتم حسین هم بر قلب های آنان داغ نهاده است.

۶۰ تا ۷۰ موکب اربعین لرستان سال گذشته در ایران و عراق دایر بود و باتوجه به اینکه لرستان گذرگاه استان های مرزی است حدود ۲ میلیون زائر برای ورود به کشور عراق از مرزهای این استان تردد کردند .

اما امسال شاید عمود خیمه موکب های بین راهی برای خدمت به زایران اربعین علم نشده است و وضعیت قرمز کرونا اجازه راهپیمایی و برپایی موکب ها را گرفته اما خدمت به مردم به عشق حسین (ع) تعطیل شدنی نیست و چله عشق عزای حسین همچنان با دلها گره خورده است.

به گفته معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان باتوجه به فراهم نبودن شرایط برگزاری راهپیمایی اربعین حسینی، امسال کمک‌های مومنانه جایگزین این آیین می‌شود.

محمود ثمینی ر گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: به دلیل فراهم نبودن شرایط  برای حضور مردم در مراسم اربعین، مسیر خدمت به شیوه دیگری در نقاط مختلف تعریف شده و مواسات و همدلی با نیازمندان در دستور کار قرار می گیرد.

وی افزود: موکب داران باید خدمت به مردم را به عنوان هدف اصلی خود دنبال کنند و در این مسیر انسجام داشته باشند و از طرفی با توجه به اینکه خادمین امام حسین(ع) توانمندی انسجام بخشی به نیروی های مردمی را دارند برای انجام خدمت در کنار یکدیگر قرار می گیرند.

وی بیان کرد: خادمین امام حسین (ع) در طول خدمت خود با جمع آوری کمک های مردمی و انسجام بخشی نیروهای انسانی، خدمات بسیار ارزنده ای را ارایه داده اند که قدردان این زحمات هستیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان با اشاره به اینکه موکب‌داران در راه خدمت به مردم از جان و مال خود انفاق می کنند افزود: رفتار شیعیان جهان در مراسم راهپیمایی اربعین حسینی لرزه به تن دشمنان اسلام انداخته است که سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بستر ساز امنیت مردم در این مراسم مذهبی شده است.

دبیر ستاد اربعین لرستان نیز گفت: با توجه به اینکه امسال به دلیل شیوع کرونا راهپیمایی اربعین برقرار نیست موکب‌های این گردهمایی در مناطق حاشیه‌نشین شهرهای استان برپا شده است.

حمید کشکولی افزود: مقرر شده است موکب‌ ها در مناطق حاشیه‌ نشین شهرها ورود کنند و کمیته مشارکت‌ های اربعین نسبت به ثبت‌نام و بسیج  داوطلبان در مناطق فقیرنشین کشور اقدام کند.

وی اظهار داشت: خدمات مومنانه و همچنین اقدامات فرهنگی توسط این کمیته با عنوان موکب اربعین در مناطق محروم انجام می شود.

برچسب‌ها چله عشق لرستان اربعین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: چله عشق لرستان اربعین چله عشق لرستان اربعین اخبار کنکور راهپیمایی اربعین موکب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۶۷۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام کاروان زیارتی زائراولی‌های کربلای معلی ازشهرجدیدرامشار

باهمت خیرین، هیات مدیره شهرجدیدرامشارواداره تبلیغات اسلامی هامون تعداد۴۵زائراولی ازشهرجدیدرامشاربه کربلای معلی به صورت زمینی اعزام شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • میزبانی زائران اربعین مدال افتخار مردم ایلام است
  • ایلام استانی راهبردی در کشور شناخته می شود
  • رویکرد ما در لرستان اتحاد خدمت‌رسانی حول محور برنامه است
  • نوای دلنشین نقاره زنی در چهارشنبه زیارتی حرم مطهر رضوی
  • وعده صادق ابهت پوشالی رژیم صهیونسیتی را درهم شکست
  • مصوبات مهم سفر رئیس جمهور به لرستان عملیاتی نشده است
  • مصوبات مهم سفر رئیس جمهور به لرستان عملیاتی نشد
  • اعزام کاروان زیارتی زائراولی‌های کربلای معلی ازشهرجدیدرامشار
  • ماجرای انتقال اشیا تاریخی بروجرد به مخزن نگهداری قلعه فلک‌افلاک چه بود؟
  • افتتاح مجموعه ورزشی پشته حسین آباد خرم آباد