Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@08:20:32 GMT

انتخابات ۲۰۲۰/ بازی سیاسی با اسناد محرمانه

تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۶۷۲۷۷

انتخابات ۲۰۲۰/ بازی سیاسی با اسناد محرمانه

به گزارش ایرنا، جنب و جوش سیاسی آمریکا که بیشتر آن در بستر رسانه‌ای انجام می‌شود، روز چهارشنبه با پیگیری مساله خروج اسناد ادعایی ترامپ و مدیر اطلاعات ملی وی علیه هیلاری کلینون از طبقه بندی محرمانه ادامه یافت.

در این اسناد اینگونه نشان داده می‌شود که تیم انتخاباتی هیلاری کلینتون برای منحرف کردن افکار عمومی از استفاده کلینتون از ایمیل‌ شخصی برای برخی ارتباطات استفاده کرده است، ادعای ارتباط ستاد انتخاباتی ترامپ با روسیه را مطرح کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تیم مورتا مدیر ارتباطات ترامپ ۲۰۲۰ در این باره گفت حال باید بایدن پاسخ دهد که آیا از این طرح آگاه بوده یا خیر و واکنش او چه بوده است؟

وی افزود: این ضروری است که مردم آمریکا بدانند جو بایدن معاون اول رئیس جمهوری وقت ، در مورد این توطئه چه می‌داند و چه زمانی این موضوع را مطلع شده است. بایدن از برنامه کلینتون برای استفاده از حقه روسیه برای انگ زدن به مخالف سیاسی خود چه می دانست؟ آیا بایدن از این طرح چشم پوشی کرد؟

از نظر این مقام ستاد انتخاباتی ترامپ، بایدن باید مشخص کند که درباره این سوء نیت، سکوت کرده یا ابراز نظر کرده است؟ بایدن باید به طور کامل از آگاهی و گفت‌وگوهایش در مورد برنامه کلینتون که برای بالاترین سطح دولت وی شناخته شده بود، پاسخ دهد.

در نامه‌ای که جان راتکلیف مدیر اطلاعات ملی ترامپ در ۲۹ سپتامبر به لیندسی گراهام رئیس کمیته قضایی سنای آمریکا فرستاد، این ادعا مطرح شد که کلینتون در یک برنامه مبارزاتی به رسوایی ارتباط ترامپ با روسیه دامن زده است و با مرتبط کردن وی به پوتین، هک رایانه‌های کمیته ملی دموکرات‌ها را به هکرهای روسیه نسبت داد.

این نامه همچنین با پیوست کردن دست نوشته جان برنان رئیس وقت سازمان جاسوسی آمریکا را که از طبقه‌بندی خارج کرده است، نشان می‌دهد که باراک اوباما رئیس جمهوری وقت نسبت به این مساله توجیه شده است.

برنان هم در مصاحبه‌ای با شبکه سی ان ان، درباره یادداشت‌های دست نویس خود گفت "این یادداشت‌های من از دوره ۲۰۱۶ بود که من به پرزیدنت اوباما و بقیه اعضای شورای امنیت ملی در مورد آنچه که روس‌ها انجام می‌دهند، اطلاع دادم و نمونه‌هایی از نوع دسترسی جامعه اطلاعاتی ایالات متحده به اطلاعات روسیه و آنچه روسها درباره آن صحبت و ادعا می کردند، ارائه دادم".

رئیس پیشین سیا همچنین گفت اگر اقدامات ادعایی مبارزات کلینتون به طور دقیق به تصویر کشیده شود، به معنای فعالیت قانونی است.

اما راتکلیف و دیگران در تلاشند این فعالیت را غیرقانونی نشان دهند که مستلزم پیگیری‌های بعدی توسط اف بی آی است، نه یک فعالیت مبارزات انتخاباتی.

برنان همچنین از تصمیم راتکلیف در مورد عادی کردن طبقه بندی یادداشت‌های خود به عنوان "طراحی برای پیشبرد منافع سیاسی دونالد ترامپ و جمهوریخواهانی که با او همسو هستند، انتقاد کرد.

برکتی از طرف خدا

دونالد ترامپ با انتشار یک پیام ویدئویی از کاخ سفید تایید کرد که امروز به دفتر خود در اتاق مشهور کاخ سفید "اتاق بیضی" رفته و گفت به هرچه که پزشکان والتر رید گفته‌اند عمل کرده است.

وی، بهبودی سریع خود را باورنکردنی دانست و از امضای دستور اجرایی خبر داد که ارائه داروهای ضد کرونایی به بیماران سالمند و بدحال را تسریع می‌کند و آنها را رایگان در اختیار بیماران در بیمارستان‌ها قرار می‌دهد.

رئیس جمهوری آمریکا درباره  واکسن هم گفت چندین شرکت دارویی در حال آزمایش آخرین مرحله واکسن هستند و من فکر می‌کنم که باید پیش از انتخابات آنها را داشته باشیم اما سیاسیون در آن دخالت کردند و می‌خواهند بازی کنند.

ترامپ اظهار کرد ما کاری کردیم که هیچ کسی دیگر قادر به انجام آن نبود و من فکر می‌کند این برکت خداوند بود که من مبتلا شد، چون از نزدیک دید که خدمات فوق‌العاده‌ای در این زمینه ارائه می‌شود.

وی بار دیگر چین را در انتشار این ویروس مقصر دانست و گفت باید بهای زیادی برای کاری که با این کشور و جهان کرده‌ است، بپردازد.

تعقیب کلاهبرداری انتخاباتی

وزارت دادگستری آمریکا هم روز چهارشنبه اعلام کرد راهی را برای تعقیب قضایی کارکنان شرکت پست برای کلاهبرداری انتخاباتی باز می‌کند.

ترامپ روز گذشته مدعی شد در برخی ایالت‌ها مشکلات رای‌گیری پستی وجود داشته است و انتخابات ۱۳ آبان ماه را فاسدترین انتخابات در تاریخ آمریکا خواند.

مناظره انتخاباتی هریس-پنس

نخستین و تنها مناظره بین معاونان نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا هم شامگاه چهارشنبه در دانشگاه ایالت یوتا برگزار شد.

در این مناظره ۹ موضوع اصلی در ۹۰ دقیقه به بحث گذاشته شد. دو طرف در آرامش بیشتری نسبت به مناظره نخست بایدن و ترامپ مباحث را دنبال کردند و پایبندی بیشتری به توافق انجام شده و مقررات کمیسیون انتخابات نشان دادند.

مساله برجام هم از سوی کامالا هریس معاون انتخاباتی بایدن مطرح شد و از رویکرد ترامپ درعرصه سیاست خارجی انتقاد کرد.

وی همچنین با انتقاد از عملکرد ترامپ در ترور سردار شهید قاسم سلیمانی فرمانده سابق سپاه قدس ایران، به حمله تلافی‌جویانه ایران به پایگاه‌های نظامی آمریکا در عراق اشاره کرد که ترامپ پیامد آن را سردرد ساده برای تعدادی از نیروهایشان نامیده بود.

این سناتور دموکرات، رفتار ترامپ را موجب یکجانبه‌گرایی و انزوای آمریکا در عرصه بین‌الملل دانست.

موضوع مهار کرونا، رابطه تجاری با چین، دیوان عالی آمریکا، بیمه همگانی اوباما و سقط جنین دیگر موارد مطرح شده در این مناظره بود.

همچنین در این مناظره از هر دو طرف درباره تعهد ترامپ به انتقال قدرت پرسیده شد که مایک پنس با تاکید بر اینکه پیروز رقابت خواهند بود، از پاسخ به این پرسش طفره رفت.

در مقابل هریس هم به پرسش پنس درباره برنامه دموکرات‌ها به افزایش قضات دیوان عالی پاسخ روشنی ارائه نکرد.

واکنش رئیس سیا در دوره بوش

«مایکل هایدن» مدیر پیشین سیا روز چهارشنبه در گفت‌وگو با شبکه خبری سی‌ان‌ان ضمن ابراز نگرانی از احتمال پیروزی «دونالد ترامپ» در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، افزود که انتخاب مجدد او برای این کشور "بسیار بسیار بد" خواهد بود.

مدیر سازمان سیا در زمان ریاست جمهوری «جورج دابلیو بوش» تاکید کرد که به قدرت رسیدن ترامپ برای بار دوم به ضرر جامعه اطلاعاتی آمریکا خواهد بود و به اتحادهای ایجاد شده توسط واشنگتن در جهان آسیب خواهد زد.

دردسر مالیاتی برای ترامپ

شرکت تجاری ترامپ پیشتر خواستار لغو احضاریه دادستان ناحیه منهتن برای بررسی اظهارنامه های مالیاتی هشت سال گذشته او  و جلوگیری از دسترسی مقام های قضایی نیویورک به پرونده مالیاتی ترامپ برای تحقیق کیفری در باره کار و کسب او، شده بود.

دادگاه تجدیدنظر فدرال ناحیه ۲ منهتن روز چهارشنبه اعلام کرد که  اعتبار این احضاریه مالیاتی در صورت طرح درخواست تجدیدنظر ترامپ در دیوان عالی ایالات متحده، با توجه به موافقت ۲ طرف دعوا، به قوت خود باقیست.

الزام اخلاقی برای رای به بایدن

اگرچه معاونان انتخاباتی بایدن و ترامپ مناظره داشتند اما شخصیت‌های مختلف هم در فضای مجازی بیکار نبودند و نظراتشان را ابراز می‌کردند، یکی از آنها سناتور الیزابت وارن بود که در صفحه توئیتری خود نوشت: دونالد ترامپ و مایک پنس نه تنها نتوانسته‎‌اند رهبری کنند بلکه آنها ارزش‌های ما را خراب کرده اند، دموکراسی ما را از بین برده اند و زندگی های بی شماری را در این راه به خطر انداخته اند.

وی افزود: رای دادن جو بایدن و کامالا هریس فقط یک ضرورت انتخاباتی نیست ، بلکه یک الزام اخلاقی است.

واکنش ترامپ به مناظره معاونش

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و نامزد جمهوریخواهان برای این رقابت‌ها هم در واکنش به مناظره پنس- هریس گفت: مایک پنس عالی پیروز شد.

برچسب‌ها کامالا هریس انتخابات ۲۰۲۰ دونالد ترامپ جو بایدن مایک پنس پروندهٔ خبری آمریکا ۲۰۲۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کامالا هریس انتخابات ۲۰۲۰ دونالد ترامپ جو بایدن مایک پنس کامالا هریس انتخابات ۲۰۲۰ دونالد ترامپ جو بایدن مایک پنس اخبار کنکور دونالد ترامپ روز چهارشنبه مایک پنس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۶۷۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش تلویزیون سعودی از مذاکره محرمانه ایران و آمریکا

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 6 تلویزیون سعودی در گزارشی در گفت و گو با یک کارشناس سعودی درباره پشت پرده مذاکرات محرمانه ایران و عمان میان ایران و آمریکا گفت. این کارشناس مدعی شد: «سلاح ایرانی نبود، روسیه از پس اوکراین برنمی‌آمد... همین سلاح امروز در دست یمنی‌ها است... غربی ها قادر به توقف حوثی ها نیستند و به همین دلیل به مذاکره محرمانه با ایران در کشور عمان روی آورده‌اند...» روایت کامل این کارشناس را با زیرنویس فارسی می‌بینید و می‌شنوید.

دیگر خبرها

  • آخرین پیش‌بینی‌ها درباره انتخابات آمریکا
  • احزاب در ایران وارداتی هستند/ اسناد سیاسی و فرهنگی را باید در کشورمان بومی کنیم
  • بایدن، پوتین را «قصاب» خطاب کرد!
  • نگاهی به قوانین جالب انتخاباتی در ترکیه
  • نظرسنجی جدید: افزایش اندک میزان محبوبیت جو بایدن
  • روایت محمد مهاجری از دو شبهه انتخاباتی
  • ونزوئلا در تب و تاب انتخاباتی
  • نظرسنجی ها: رقابت ترامپ و بایدن تنگاتنگ است
  • چکش‌کاری قوانین انتخاباتی/ اصلاح قانون انتخابات شوراها چه شد؟
  • گزارش تلویزیون سعودی از مذاکره محرمانه ایران و آمریکا