Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامرضا گودرزی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه امام صادق(ع) در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، با بیان این که برخی از اساتید دانشگاه هنوز موفقیت به دریافت اینترنت برای آموزش دانشجویان نشده‌اند، گفت: آموزش مجازی دانشجویان این دانشگاه همانند ترم تحصیلی گذشته با کیفیت در حال برگزاری است اما برخی از اساتید هنوز موفق به دریافت اینترنت رایگان نشده‌اند که در حال پیگیری این موضوع هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

* تحصیل ۲۰۰ دانشجو در مقطع دکتری

وی افزود: دانشگاه امام صادق(ع) دارای ۲ هزار دانشجو است که نیمی از آنها در مقطع کارشناسی مشغول به تحصیل هستند و ۸۰۰ نفر از دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد و در نهایت ۲۰۰ دانشجو در مقطع دکتری ادامه تحصیل می‌دهند. از طرفی باید بگویم امتحانات میان ترم دانشجویان در هفته نهم در دی‌ ماه و امتحانات پایان ترم در آذرماه برگزار خواهد شد.

گودرزی تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی و مصوبه هیأت رئیسه دانشگاه از نیم سال تحصیلی مهرماه قرار است هر نیم سال تحصیلی به  نام یکی از شهدای دانشگاه نامیده شود که نیمسال جاری به نام شهید غلامرضا بیات اعلام شده است.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

منبع: فارس

کلیدواژه: دانشجویان آموزش دانشگاه اینترنت غلامرضا گودرزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۶۷۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوشش تحصیلی در مقطع ابتدایی بیش از ۹۷ درصد است

سیدعلی کاظمی با بیان اینکه از سال گذشته کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست، کودکان در موقعیت خیابان و کودکان بازمانده از تحصیل بیشتر مورد توجه مسئولان حوزه اجتماعی قرار گرفته‌اند، اظهار کرد:  حجم کودکان بازمانده از تحصیل از تعداد کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست و کودکان در موقعیت خیابان بیشتر است.   اواخر سال گذشته بود که در این راستا جلسه‌ کمیته پایش و نظارت مرجع ملی برگزار شد.

وی یادآور شد: قانون حمایت از اطفال و نوجوانان سه تکلیف عمده شامل پوشش کامل تحصیلی کودکان و نوجوانان، حمایت از کودکان در معرض خطر و آسیب‌دیده و آموزش حقوق کودک به کودکان و مربیان و کارکنان مدارس و مراکز آموزشی را برعهده وزارت آموزش و پرورش قرار داده است. در این جلسه کمیته با حضور برخی معاونان و مدیران وزارت آموزش و پرورش و اعضای هیئت میزان پیشبرد این تکالیف بررسی شد.

کاظمی افزود: بر همین اساس، از سال گذشته تعامل بسیار خوب و سازنده‌ای با آموزش و پرورش شروع شد تا کودکان بازمانده از تحصیل سریعتر وارد کلاس‌های آموزشی شوند و آخرین جلسه شورای هماهنگی مرجع ملی حقوق کودک در سال ۱۴۰۲ به موضوع کودکان بازمانده از تحصیل و تکالیف آموزش و پرورش گذشت.

دبیر مرجع ملی حقوق کودک با اشاره به وضعیت پوشش تحصیلی دانش‌آموزان مقطع ابتدایی ادامه داد: براساس گزارش های موجود، پوشش تحصیلی در مقطع ابتدایی بیش از ۹۷ درصد و در مقطع متوسطه کمتر از این رقم است، از همین رو با توجه به آخرین جلسه برگزار شده در سال ۱۴۰۲، بنا شده از ابتدای سال جاری اقداماتی با هدف‌گذاری گسترش پوشش تحصیلی کودکان تا ۹۹.۹ درصد در مقطع ابتدایی صورت گیرد. زیرا به جز کودکانِ دچار مشکلات عقب‌ماندگی ذهنی که تعلیم‌پذیر نیستند، دیگر کودکان طبق قانون اساسی و قانون حمایت از اطفال و نوجوانان باید در مدرسه حضور پیدا کنند. لذا پوشش ۹۷ درصدی هر چند عدد بسیار ارزشمندی در مقایسه با پوشش تحصیلی در بسیاری از کشورها است، اما از نظر ما این رقم با چشم انداز مطلوب کشور و تکالیف قانونی فاصله دارد و باید برای تحقق آن به صد درصد افزایش پیدا کند.

کاظمی در ادامه به وضعیت پوشش تحصیلی دانش‌آموزان متوسطه اول نیز اشاره کرد و افزود: درخصوص گسترش پوشش تحصیلی متوسطه اول قانون نیز آموزش را برای این گروه اجباری کرده است. بنابراین سطح پوشش باید بیش از ۹۹ درصد باشد، اما درخصوص متوسطه دوم قانون‌گذار الزامی نکرده است، اما برای این گروه تحصیلی نیز باید حداقل ۹۰ درصد پوشش تحصیلی صورت گیرد. براین اساس در سال جاری به موضوع پوشش تحصیلی دانش‌آموزان توجه ویژه‌ای شده و قرار است زیرساخت‌های لازم فراهم شود.

وی در همین راستا از پیگیری تقویت سامانه نماد مربوط به نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان خبر داد و گفت: برای گسترش پوشش تحصیلی، آموزش و پرورش قصد تکمیل و اجرای سامانه نماد در مدارس را دارد، اگرچه که پیش از این نیز سامانه نماد توسط آموزش و پرورش راه‌اندازی شده بود، اما در مدل جدید عمده اقدامات توسط آموزش و پرورش صورت گرفته است.

دبیر مرجع ملی حقوق کودک در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه طرح نماد براساس نیازهای شناسایی شده در زمان خودش، توسط برخی از مدیران دغدغه‌مند اجرا و پیگیری شد، تصریح کرد: هدف از راه‌اندازی سامانه نماد، شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل است. سامانه نماد یکبار طراحی شد اما از آنجا که با چالش‌هایی روبرو بود، اخیرا بازطراحی شده است، البته ۱۲ مشکل جدی در این زمینه لیست شده تا در جلسه اردیبهشت‌ به صورت مفصل مورد بررسی قرار گیرد.

کاظمی یادآور شد: امسال ۶ ماه قبل از شروع سال تحصیلی به موضوع بازماندگی از تحصیل کودکان ورود کرده‌ایم تا آمارهای بازماندگی از تحصیل به تفکیک استانی احصا شود و بتوان برای آن ها برنامه‌ریزی کرد. در این زمینه نیز راهکارهایی هم شناسایی شده است، به طور مثال ممکن است از طریق سامانه شاد بتوانیم بسیاری از کودکان بازمانده از تحصیل را پوشش دهیم تا کودکی به خاطر مشکلات مالی، مربی و... از تحصیل بازنماند. همچنین می‌توان با فعال‌سازی برخی NGOها افرادی را به عنوان داوطلب - معلم شناسایی و برای ‌آموزش آن ها برنامه‌ریزی کرد. آموزش و پرورش نیز دارای قرارگاه عدالت آموزشی با هدف تحقق عدالت آموزشی است که در همین راستا باید روش‌های مختلف بررسی شوند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • اخذمجوز پذیرش دانشجوی مقطع دکتری تخصصی رشته مهندسی آب-آبیاری و زهکشی
  • راه اندازی دکتری رشته شیمی آلی در دانشگاه مراغه
  • مبالغ وام شهریه دانشجویان پیام نور اعلام شد/ آخرین مهلت ثبت نام متقاضیان
  • نمایشگاه کار دانشگاه تهران برگزار می‌شود
  • تحصیل ۴۱۸ دانشجوی دکتری در دانشگاه آزاد کهگیلویه و بویراحمد
  • اعلام مبلغ وام‌های شهریه نیمسال دوم دانشگاه پیام نور/ ثبت‌نام آغاز شد
  • مبلغ وام شهریه دانشجویان دانشگاه پیام نور اعلام شد
  • ثبت‌نام وام شهریه دانشجویی آغاز شد
  • آغاز نام نویسی بدون آزمون مقطع دکتری دانشگاه آزاد
  • پوشش تحصیلی در مقطع ابتدایی بیش از ۹۷ درصد است