Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان چای کشور گفت: تا نیمه مهر ماه سال جاری در دو استان گیلان و مازندران ۲۷ هزار و ۳۱۶ تن چای خشک توسط کارخانه های چای تولید و به بازار عرضه شده است.

حبیب جهانساز روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از ابتدای امسال تا کنون ۱۲۱ هزار و ۴۰۳ تن برگ سبز چای از چایکاران گیلان و مازندران خریداری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ارزش برگ سبز خریداری شده را ۴۷۸ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: تاکنون ۸۷ درصد از مطالبات چایکاران معادل ۴۱۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان پرداخت شده است.

رئیس سازمان چای کشور افزود : برداشت برگ سبز چای از حدود ۲۸ هزار هکتار باغات چای گیلان و مازندران با ۵۰ هزار خانوار چایکار هر ساله از اول اردیبهشت آغاز شده و تا پایان مهر ادامه پیدا می‌کند.

جهانساز پیش بینی کرد: تداوم بارندگی در هفته‌های آینده موجب می شود که امسال با بهبود عملکرد، میزان برداشت برگ سبز چای نسبت به سال گذشته به ۱۳۰ هزار تن برسد.

خرید تضمینی هر کیلوگرم برگ سبز چای درجه یک امسال چهار هزار و ۶۰۰ تومان و هر کیلوگرم برگ سبز چای درجه ۲ نیز سه هزار و ۳۰۰ تومان تعیین شده است.

۹۰ درصد باغات چای کشور در استان گیلان و ۱۰ درصد در استان مازندران قرار دارد./ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: گیلان و مازندران برگ سبز چای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۶۷۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بومی سازی کاربردی ترین تجهیزات گلخانه ای کشور در مازندران

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌مدیر تحقیق و توسعه شرکت دانش بنیان صنعتی در مازندران گفت : دستگاه دی اکسید کربن ساز ، از دود خروجی بویلر های حرارتی برای تولید و تزریق گاز دی اکسید کربن به گلخانه ها استفاده می کند.


حسین زاده افزود :هر سه نوع دستگاههای دی اکسید کربن سازبومی سازی شده این واحد صنعتی ، برای گلخانه ای صنعتی ،نیمه صنعتی و نیز گلخانه هایی در مقیاس کوچک قابل استفاده است.

مدیر واحد تحقیق و توسعه شرکت صنعتی دانش بنیان دابو صنعت ، با اشاره به اینکه استفاده از این دستگاه تولید محصولات گلخانه ای به ویژه سبزی و صیفی را تا 40 درصد افزایش می دهد ،قیمت تمام شده محصول بومی سازی شده را نیز 50 درصد ارزانتر از نمونه های مشابه خارجی عنوان کرد.

ازدستگاههای دی اکسید کربن ساز در گلخانه ها برای افزایش فتوسنتز به منظور تقویت ریشه زایی ،جوانه زنی ،گلدهی ومیوه دهی گیاهان استفاده می شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • مازندران قهرمان جوانان و گیلان قهرمان زیر ۲۳ سال آب‌های آرام شد
  • تولید ماهانه تخم مرغ به ۱۱۲ هزارتن رسید
  • تولید قزل آلا به ۱۱۰ هزارتن می‌رسد
  • سالانه ۳ میلیون و ۵۰۰ هزارتن برنج مورد نیاز کشور است
  • صادرات۶۰ هزارتن مواد معدنی از بندرخمیر
  • صادرات تخم مرغ در فروردین به ۲۰ هزارتن رسید
  • بومی سازی کاربردی ترین تجهیزات گلخانه ای کشور در مازندران
  • ۶۰ هزارتن مواد معدنی از بندرخمیر در یک ماه نخست سال صادر شد
  • سالانه ۶۰۰ هزارتن گوشت قرمز از دام سنگین تامین می شود
  • پیش بینی تولید ۱.۵ میلیون تُن برنج در مازندران