Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-19@21:52:15 GMT

پنس: ایران حامی تروریسم است

تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۶۷۷۰۵

معاونان نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در بخشی از مناظره خود در بامداد پنجشنبه درباره ایران اظهارنظر کردند. ناطقان: مناظره معاونان نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا میان «کاملا هریس» و «مایک پنس» برگزار شد. محورهای این مناظره و موضع هر یک از نامزدها در زیر آمده است.

نخستین بخش این مناظره به شیوع ویروس کرونا اختصاص داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجری برنامه از مایک پنس و کاملا هریس پرسید آیا در صورتی که آنها در انتخابات پیروز شود، محدودیت‌های بیشتری برای جلوگیری از گسترش ویروس وضع خواهند کرد یا خیر.

کاملا هریس با انتقاد از عملکرد دولت ترامپ در جلوگیری از شیوع این ویروس گفت که دونالد ترامپ و معاونش، مایک پنس در ماه ژانویه از ماهیت این بیماری مطلع شده بودند، اما آنها چیزی به مردم آمریکا در این خصوص نگفتند.

او گفت: «آنها خبر داشتند و مسئله را لاپوشانی کردند.». کاملا هریس در ادامه گفت: «هنوز هم برنامه‌ای [برای مقابله با کرونا] ندارند.»

مایک پنس گفت که آمریکا دوران «بسیار چالش‌انگیزی» را پشت سر گذاشته، اما دولت ترامپ سلامت مردم آمریکا را در اولویت قرار داده است.

معاون ترامپ در ادامه با دفاع از عملکرد کاخ سفید گفت که دولت، در نخستین روزهای شیوع بیماری پروازها به چین را لغو کرده اما جو بایدن این اقدام را «بیگانه‌هراسی» توصیف کرده است.  وی مدعی شد که این اقدام باعث نجات جان «صدها هزار نفر شده است.»

مایک پنس درباره برنامه جو بایدن برای مهار کووید-۱۹ گفت که طرح او کاملاً مشابه برنامه ترامپ است. او سپس گفت: «کمی مثل سرقت ادبی به نظر می‌آید.»

کاملا هریس گفت آمریکایی‌ها به خاطر «بی‌کفایتی» دولت ترامپ قربانی شده‌اند.  او در پاسخ به اینکه آیا از واکسن احتمالی استفاده خواهد کرد گفت چنانچه متخصصان سلامت واکسن را تأیید کنند، نخستین کسی بود که از آن استفاده خواهد کرد، اما اگر واکسن به توصیه ترامپ باشد، این کار را انجام نخواهد داد.

سن نامزدها و توان انجام مسئولیت‌ها

مجری برنامه از مایک پنس پرسید آیا با ترامپ درباره این موضوع صحبت کرده که اگر قادر به انجام وظایف ریاست‌جمهوری نباشد چه می‌شود یا خیر.

پنس از پاسخ به این سئوال طفره رفت و بر دیگر به مسئله ویروس کرونا و اینکه آمریکا به زودی به واکسن این ویروس دست خواهد یافت پرداخت.

معاون دونالد ترامپ در ادامه بار دیگر به کاملا هریس و جو بایدن حمله کرد و گفت که دموکرات‌ها «با جان مردم، سیاست‌بازی می‌کنند.»

کاملا هریس هم به طور مستقیم به این سئوال اشاره نکرد و در بخشی از سخنانش گفت که درخواست بایدن برای همکاری با او «جزو به یادماندنی‌ترین روزهای زندگی من است.»

اخذ مالیات از شهروندان

مایک پنس گفت که دونالد ترامپ بعد از رسیدن به سمت ریاست‌جمهوری مالیات‌ها را کاهش داده، اما جو بایدن از نخستین روز ورود به کاخ سفید مالیات‌ها را افزایش خواهد داد.

پنس گفت که نامزد حزب دموکرات می‌خواهد آمریکا را به تسلیم اقتصادی در برابر چین بازگرداند.

کاملا هریس گفت که مناظره درباره این موضوع باید بر واقعیت‌ها استوار باشد. او گفت که بایدن به صراحت گفته که مالیات‌ها را برای افراد کم‌درآمد افزایش نخواهد داد.

تغییرات جوی

از مایک پنس درباره اینکه آیا به اینکه اقدامات بشر باعث ایجاد تغییرات جوی شده معتقد است یا نه. پنس اذعان کرد که آب و هوا تغییر پیدا کرده، اما مسئله این است که دلیل آن چیست و چه کاری می‌توان در این خصوص انجام داد.

هریس در پاسخ به همین سئوال گفت بایدن در صورت پیروزی در انتخابات، «با افتخار» آمریکا را به توافق جوی پاریس که دولت ترامپ از آن خارج شد باز می‌گرداند.

رابطه با چین

کاملا هریس گفت که دولت ترامپ با چین جنگ تجاری به راه انداخته و این جنگ را باخته است. او گفت باخت در این جنگ به از دست رفتن ۳۰۰ هزار شغل در آمریکا منجر شد. او گفت : «کشاورزها ورشکست شده‌اند و به خاطر این موضوع، وارد رکود تولید شده‌ایم.»

کاملا هریس گفت که مردم آمریکا این موضوع را به خوبی درک می‌کنند. او گفت که یک جوان آمریکایی اکنون وقتی از دانشگاه فارغ‌التحصیل می‌شود از خودش می‌پرسد آیا شغلی گیرش می‌آید یا نه.

او با انتقاد از «فقدان رهبری» دولت ترامپ، گفت: «او به دوستانمان خیانت کرده و به استقبال دیکتاتورهای سراسر دنیا رفته است.»

مایک پنس گفت که ترامپ از رفتارهای چین گلایه دارد و این کشور را مسئول شیوع کرونا می‌داند. او گفت دولت ترامپ چین را بابت ضربه‌ای که با کرونا به اقتصاد آمریکا زده پاسخگو خواهد کرد.

پنس گفت که دونالد ترامپ «قدرتمندانه در کنار متحدان آمریکا ایستاده اما همزمان از آنها مطالبه‌گری هم کرده است.» وی مدعی شد: «به لطف رهبری ترامپ کشورهای عضو ناتو اکنون مشارکت بیشتری در مقوله دفاع مشترک دارند.»

تبعیض‌های نژادی

از کاملا هریس پرسیده شد آیا فکر می‌کند در ماجرای تیراندازی به «برونا تیلور» عدالت رعایت شد یا خیر. وی به این سئوال پاسخ منفی داد.

او سپس به مرگ جورج فلوید هنگامی که در بازداشت پلیس بود اشاره کرد و گفت او «شکنجه شد و زیر زانوی یک افسر پلیس مسلح جانش را از دست داد.»

مایک پنس گفت که مرگ هر آمریکایی بی‌گناه موجب آزار او می‌شود. او در ادامه گفت: «من به نظام قضائی آمریکا اعتماد دارم.

پنس در ادامه از اعتراضات پس از مرگ جورج فلوید انتقاد کرد و گفت که مرگ این شهروند، توجیهی برای «آشوب و غارت» به وجود نمی‌آورد.

ایران

کاملا هریس در بخشی از این مناظره به انتقاد از خروج امریکا از برجام پرداخت و گفت: «او از توافق‌ها خارج شده است. به توافق هسته‌ای ایران نگاه کنید که ما را در موقعیتی قرار داده که کمتر ایمن هستیم چون آنها دارند چیزی می‌سازند که ممکن است به ایجاد یک زرادخانه هسته‌ای مهم ختم شود.»

وی در ادامه گفت: «مردم، ما همراه با دوستان و متحدانمان داخل آن توافق بودیم و به خاطر رویکرد یکجانبه دونالد ترامپ در سیاست خارجی و انزواگرایی‌اش، او ما را از این توافق خارج کرده و در موقعیت ناامن‌تر قرار داد.»

هریس گفت: «و چیزی که همیشه جزئی از قدرت کشور ما بوده، علاوه بر ارتش فوق‌العاده ما این بوده که ما به حرفمان پایبند می‌مانیم ولی دونالد ترامپ این را نمی‌فهمد. چون نمی‌داند صادق بودن یعنی چه.»

مایک پنس گفت: «ما در برابر کسانی که می‌خواهند به ما صدمه بزنند، قوی ایستاده‌ایم. وقتی که رئیس‌جمهور ترامپ وارد کاخ سفید شد، داعش بخشی از خاورمیانه که به اندازه پنسیلوانیا بود را گرفته بود؛ رئیس‌جمهور ترامپ نیروهای مسلح ما را به کار گرفت تا خلافت داعش را از بین ببرد و رهبر آنها البغدادی را بدون کشته شدن یک آمریکایی حذف کرد.»

پنس اضافه کرد: «شما درباره ورود مجدد به توافق هسته‌ای ایران صحبت می‌کنید؛ همان توافقی که در آن دولت قبلی ۱.۸ میلیارد دلار به اصلی‌ترین حامی تروریسم دولتی انتقال داد؛ رئیس‌جمهور ترامپ ما را از آن توافق خارج کرد و وقتی قاسم سلیمانی داشت برای صدمه زدن به آمریکایی‌ها به بغداد سفر می‌کرد، او را حذف کرد. آمریکا اکنون امن‌تر است و متحدانمان هم امن‌ترند.»

کاملا هریس در پاسخ به اظهارات پنس گفت: «شما به مسئله [سردار] سلیمانی اشاره کردید. بعد از حمله به سلیمانی، حمله متقابلی از سوی ایران به نظامیان ما در عراق انجام شد و آنها به ضربه مغزی مبتلا شدند. می‌دانید دونالد ترامپ این مسئله را چطور رفع و رجوع کرد؟ گفت آنها به سردرد مبتلا شده‌اند.» منبع: فارس برچسب ها: پنس ، ایران ، تروریسم

منبع: ناطقان

کلیدواژه: پنس ایران تروریسم مایک پنس گفت ریاست جمهوری دونالد ترامپ دولت ترامپ جو بایدن او گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۶۷۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیامد تردید نسبت به یکی از متهمان پرونده ۶ ژانویه برای ترامپ

قضات دیوان عالی آمریکا درباره اتهام ممانعت از انتقال قدرت علیه یک مرد اهل پنسیلوانیا در جریان حمله به ساختمان کنگره در ژانویه ۲۰۲۱، ابراز تردید کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، قضات محافظه کار دیوان عالی آمریکا درباره اتهام ممانعت از انتقال قدرت علیه یک مرد اهل پنسیلوانیا در جریان حمله به ساختمان کنگره در ژانویه 2021، ابراز تردید کردند.

براساس این گزارش، این اتهام از سوی وزارت دادگستری علیه مردی به نام جوزف فیچر مطرح شده اما در حال حاضر برخی قضات محافظه کار نسبت به طرح این اتهام ابراز تردید کردند، پرونده‌ای که پیامدهای احتمالی آن برای پیگرد قضایی دونالد ترامپ به منظور تلاش برای تغییر نتایج انتخابات 2020 است.

بر این اساس، قضات جلسه استماعی را درباره درخواست تجدیدنظر فیچر نسبت به حکم دادگاه پایین تر را برگزار کردند. دادگاهی که تلاش های او برای فرار از اتهام ایجاد اختلال در انتقال رسمی قدرت به جو بایدن را رد کرده بود. فرآیندی که در آن کنگره باید به طور رسمی پیروزی جو بایدن بر ترامپ را تایید می کرد اما طرفداران ترامپ سعی داشتند در روز 6 ژانویه مانع از این کار شوند.

در این جلسه استماع قضات نسبت به تصمیم دادستان‌های فدرال برای طرح اتهام اختلال در انتقال رسمی قدرت علیه فیچر براساس قانون ساربنز-آکسلی مصوب سال 2002، ابراز نگرانی کردند. قضات در این جلسه الیزابت پریلوگار معاون دادستان کل را درباره استفاده از این قانون و چگونگی تفسیر آن علیه فیچر مورد پرسش قرار داده و اینکه آیا این اتهام لزوما مجموعه ای از دیگر اتهامات کیفری را علیه متهمان پرونده 6 ژانویه، مطرح می کند.           

جان رابرتس رئیس محافظه کار این قضات اظهار کرد ممکن است، این اتهام تنها علیه متهمانی به کار رود که مدارک و شواهد را از بین برده باشند، تفسیری که فیچر از دادگاه خواسته تا آن را بپذیرد.

دادستان های فدرال اظهار کردند، جوزف فیچر متهم است که در روز 6 ژانویه 2021 به سوی پلیس محافظ ورودی ساختمان کنگره حمله کرده است. فیچر در آن زمان خود عضو پلیس پنسیلوانیا بود که داخل ساختمان کنگره شد و به سمت سپر محافظ یک مامور پلیس که تلاش می کرد شورشیان را متفرق کند, حمله کرده است. وی پیش از آنکه توسط پلیس از ساختمان کنگره بیرون رانده شود، به مدت 4 دقیقه در ساختمان کنگره حضور داشته است.

جفری گرین، وکیل فیچر در این باره گفت: تلاش برای متوقف کردن روند شمارش آرا یا هر چیزی مانند این، بسیار متفاوت از قانونی است که به درستی اسناد را تغییر می دهد.

این در حالی است که دو روز پیش اعلام شد اقدامات دونالد ترامپ و هوادارانش پس از شکست در انتخابات 2020 در مقابل جو بایدن از جمله درخواست ترامپ برای اجتناب از پیگرد قضایی در جریان تلاش برای تغییر نتایج انتخابات، در دو هفته آینده در دادگاه عالی آمریکا بررسی می شود.

جلسه استماع روز گذشته درباره درخواست تجدیدنظر جوزف فیچر که در جریان حمله به ساختمان کنگره در 6 ژانویه 2021 با هفت مورد اتهام از جمله ممانعت از روند تایید پیروزی جو بایدن بر ترامپ مواجه است، برگزار شد و قرار است در تاریخ 25 آوریل جلسه استماع دیگری درباره اظهارات ترامپ مبنی بر داشتن مصونیت قضایی و مصونیت از هر گونه پیگرد قانونی در این پرونده برگزار شود.

پس از حمله به ساختمان کنگره، بازرسان فدرال اتهاماتی مبنی بر ممانعت از انتقال مسالمت آمیز قدرت را علیه حدود 350 نفر از حدود 1400 نفری که در جریان این حمله متهم شده بودند از جمله ترامپ و فیچر، مطرح کردند. کارشناسان معتقدند حکم دادگاه عالی در مورد تبرئه فیچر از اتهاماتش ممکن است روند این پرونده را پیچیده کند اما اثبات این اتهامات علیه ترامپ غیرممکن نیست. در صورت اثبات این اتهامات ترامپ ممکن است تا 20 سال به زندان بیفتد.

این در حالی است که دادگاه عالی در تاریخ 4 مارس سال جاری، رای دادگاه کلرادو برای سلب صلاحیت از ترامپ به منظور شرکت در انتخابات مقدماتی در این ایالت به دلیل نقش داشتن در یک شورش علیه کشور، را رد کرد اما قضات در این دادگاه به این سند دادگاه پایین تر توجه نکردند که در آن ترامپ پیش از 6 ژانویه 2021، یک فضای خشونت سیاسی را در کشور ایجاد کرده و در یک شورش دست داشته است.

دادگاه ایالت کلرادو در تاریخ 19 دسامبر 2023 رأی داد که ترامپ به دلیل نقشی که در حمله طرفدارانش به ساختمان کنگره در 6 ژانویه 2021 داشت، نمی‌تواند در رأی‌گیری اولیه این ایالت برای انتخابات 2024 شرکت کند.

بر اساس این حکم ـ که با 4 رأی موافق و 3 رأی مخالف به تصویب رسید ـ طبق مفاد بند 3 متمم 14 قانون اساسی آمریکا نام ترامپ نمی‌تواند در برگه‌های رأی قرار بگیرد و او با استناد به این قانون، «صلاحیت داشتن مسئولیت‌های فدرال» را از دست داده است.

طرفداران رد صلاحیت ترامپ با استناد به بند 3 متمم 14 قانون اساسی آمریکا می‌گویند او مجاز به قبول مناصب فدرال نخواهد بود. در این بند قانونی که در زمان جنگ داخلی آمریکا به تصویب رسیده آمده است که کسانی که سوگند یاد می‌کنند از قانون اساسی ایالات متحده حمایت کنند در صورت «تحریک به اغتشاش یا شورش» حق حضور در مناصب فدرال را نخواهند داشت.

در حال حاضر دونالد ترامپ نامزد پیشتاز جمهوری خواهان با اتهامات کیفری متعددی روبروست: تلاش برای ابطال نتایج انتخابات 2020 و حمله طرفدارانش به ساختمان کنگره در ژانویه 2021، نگه داری اسناد طبقه بندی شده در ویلای شخصی اش در فلوریدا پس از ترک کاخ سفید، پرداخت حق السکوت به یک بازیگر فیلم های غیراخلاقی، و تلاش برای تغییر نتایج انتخابات در ایالت جورجیا. وی همچنین درگیر پرونده کلاهبرداری و اتهامات مالی است. علاوه بر این رئیس جمهور سابق آمریکا با پرونده پرداخت خسارت به یک نویسنده که او را به تجاوز جنسی متهم کرده بود، روبروست.

اما ترامپ انجام هر اقدام نادرست در این پرونده ها را رد و طرح این اتهامات را تنها با انگیزه سیاسی و با هدف کنار گذاشتن او از رقابت‌های انتخاباتی 2024 می‌داند.

اگر ترامپ بار دیگر به عنوان رئیس جمهور انتخاب شود، می تواند برای هر گونه اتهام فدرال علیه خود درخواست عفو بدهد.

این در حالی است که در اوایل ماه مارس جو بایدن و دونالد ترامپ موفق به کسب نامزدی دموکرات ها و جمهوری خواهان برای انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا شدند تا نخستین رویارویی دوباره دو نامزد انتخاباتی در حدود 70 سال اخیر در تاریخ این کشور رقم بخورد.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در پنجم نوامبر سال 2024 برگزار می شود. نتایج نظرسنجی های جدید نشان می دهد رقابت دوباره بین دونالد ترامپ و جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر فشرده و تنگاتنگ است و ترامپ با حدود 0/6 درصد در تازه ترین نظرسنجی های ملی نسبت به بایدن پیشتاز است.

درخواست ترامپ برای اجتناب از پیگرد قضایی بررسی می‌شود

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خودسوزی یک فرد مقابل دادگاه ترامپ
  • امریکا قلاده صهیونیست ها را کشید/هشدار به دولت های حامی اشغالگران
  • محدودیت‌های آمریکا برای حضور مقامات ایرانی در نیویورک
  • توهین جدید ترامپ به بایدن؛ او بدترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا است
  • ترامپ: بایدن کشور ما را ویران کرده و بدترین رئیس جمهور تاریخ آمریکاست/ ما باید از شر بایدن خلاص شویم (فیلم)
  • آمریکا سیاست دوگانه خود در قبال تروریسم را کنار بگذارد
  • اعتراف ترامپ درباره هزینه‌های آمریکا برای جنگ در خاورمیانه (فیلم)
  • حرکت جدید و عجیب ترامپ برای بردن در انتخابات آمریکا
  • رحیم‌پور ازغدی: ترامپ یقه طرف را می‌گیره می‌خواد تجاوز کنه!
  • پیامد تردید نسبت به یکی از متهمان پرونده ۶ ژانویه برای ترامپ